نقد و برسی دوربین عکاسی نیکون Nikon Z50 Mirrorless Digital Camera kit 16-50mm

نقد و برسی تخصصی مشخصات

نقد و برسی دوربین عکاسی نیکون Nikon Z50 Mirrorless Digital Camera kit 16-50mm

دوربین عکاسی نیکون Nikon Z50 Mirrorless Digital Camera kit 16-50mm

نیکون Z50 اولین دوربین بدون آینه نیکون با سنسور APS-C است. نیکون در این دوربین از سنسور فوق العاده ای با ابعاد و مگاپیکسل مشابه سنسور استفاده شده در دوربین های DSLR D500 و D7500 استفاده کرده است که در کنار پردازنده قدرتمند Expeed 6 عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد. نکته بسیار مهم در بررسی این دوربین؛ استفاده از لنز مانت Z بر روی آن است.

یعنی برخلاف کانن؛ نیکون برای دوربین های بدون آینه فول فریم و غیر فول فریم خود از دو پایه متفاوت استفاده نکرده است و این یعنی امکان استفاده از لنزهای با کیفیت بیشتر برای دوربین Z50 بدون استفاده از مبدل و مستقیم. علاوه بر این؛ برای استفاده از تمامی لنزهای DSLR نیکون نیازی به معرفی مبدل جدید نیست و همان مبدل FTZ که برای سایر دوربین های سری Z معرفی شده است؛ روی Z50 قابل استفاده است!

سنسور 21 مگاپیکسلی به کار رفته در Z50 دارای 209 نقطه فوکوس با ردیابی چهره و تشخیص چشم است و بر خلاف انتظارات برای دوربین نیکون؛ فوکوس ردیابی بسیار خوبی را در حین فیلمبرداری فراهم می کند. همچنین در دوربین امکان انتخاب یک شی برای قفل کردن فوکوس در نظر گرفته شده است و در صورتی که جسم یک شی باشد؛ حتی اگر صورت فرد وارد تصویر شود؛ فوکوس نسبت به شی انتخاب شده تغییر نمی کند. این سنسور به همراه پردازنده Expeed 6 قادر به ثبت 11 فریم در ثانیه در هنگام عکاسی پیاپی با فوکوس فعال است. محدوده استاندارد ISO بین 100 تا 51200 متغیر است که در حالت زوم تا 204800 قابل افزایش است.

ابعاد 4K در حین تصویربرداری در دسترس خواهد بود و هنگام عکسبرداری با وضوح Full HD می توان نرخ فریم را تا 120 فریم در ثانیه افزایش داد. نکته جالب در مورد عکسبرداری امکان افزودن فیلترهای رنگی از پیش ساخته روی تصویر است که جلوه خاصی به تصاویر می دهد.

طراحی بدنه Z50 بسیار شبیه به سایر دوربین های این سری است. دوربینی با بدنه تمام مشکی که در هیچ رنگ دیگری موجود نیست. این بدنه در برابر نفوذ گرد و غبار و شرایط سخت آب و هوایی با حداکثر رطوبت 85 درصد مقاوم است.

همانطور که گفته شد دیافراگم لنز دوربین هیچ تفاوتی با سایر مدل های سری Z ندارد و این یک مزیت بزرگ برای کاربران جدی این دوربین است. با این حال؛ در کنار این دوربین؛ نیکون اولین لنزهای غیر فول فریم خود؛ یک لنز چند منظوره جمع شونده بسیار کوچک به نام Nikkor Z DX 16-50mm F3.5-6.3 VR و یک لنز تله فوتو به نام Nikkor Z DX 50 را منتشر کرد. -250mm F4 5-6.3 نیز معرفی شده است؛ اما به لطف مانت سری Z؛ کاربران به این دو لنز محدود نمی شوند.

البته لنز Nikkor Z DX 16-50mm این مزیت بزرگ را دارد که همه کاره و در عین حال بسیار کوچک است و زمانی که روی بدنه دوربین Z50 نصب می شود و تا می شود؛ ابعاد آن بسیار کوچک و برابر با یک دوربین خانگی معمولی است!

یکی دیگر از نکات قابل توجه در طراحی بدنه؛ وجود صفحه نمایش لمسی متحرک باکیفیت است. این صفحه نمایش 3.2 اینچی قابلیت چرخش 90 درجه به بالا و 180 درجه پایین را دارد و می توان آن را در حالت سلفی قرار داد تا تصویر رو به روی دوربین را بررسی کند. نیکون در این مدل دو صفحه تنظیم یکی روی دسته و قابل دسترسی به انگشت اشاره و دیگری در بالای بدنه و قابل دسترسی به انگشت شست قرار داده است. چیزی که انتظار داریم در دوربین های حرفه ای ببینیم!

دوربین Z50 همچنین دارای کفشک خارجی؛ فلاش پاپ آپ و منظرهاب OLED 3.6 میلیون نقطه با پوشش 100 درصدی تصویر است. پورت های روی بدنه همان پورت هایی است که در دوربین DSLR دیده می شود و ورودی میکروفون نیز در کنار این عناصر قرار دارد.

این دوربین از هر دو بلوتوث و وای فای برای ارتباط بی سیم استفاده می کند. باتری به کار رفته در آن مدل EN-EL25 است که با هر بار شارژ کامل می تواند تا 320 عکس ثبت کند. علاوه بر این؛ منوی چند زبانه نیکون Z50 از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند.

همه این موارد؛ نیکون Z50 را بهک دوربین کوچک و کاربردی تبدیل می کند که به ویژه کاربران دوربین های DSLR نیکون و مخاطبان دوربین ارزان تر را برای مهاجرت به دوربین های بدون آینه وسوسه می کند و Z50 مطمیناً در صورت انجام چنین تغییری هیچ کاربر جدی را ناامید نخواهد کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین عکاسی نیکون Nikon Z50 Mirrorless Digital Camera kit 16-50mm" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, گردشگری و اقامتی, فیلم و سریال، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین عکاسی نیکون Nikon Z50 Mirrorless Digital Camera kit 16-50mm"، کلیک کنید.