نقد و برسی دوربین دیجیتال کانن Canon Powershot SX610 HS SX610 Black

نقد و برسی تخصصی مشخصات

نقد و برسی دوربین دیجیتال کانن Canon Powershot SX610 HS SX610 Black

دوربین دیجیتال کانن Canon Powershot SX610 HS

SX610 Black

دوربین Canon SX610 HS

یکی از دوربین های پاورشات جدید کانن Canon SX610 HS با بدنه جمع و جور و کوچک است. این دوربین پاور شات از لنز 25 تا 450 میلی متری با زوم 18 برابری استفاده می کند.

از دیگر ویژگی های عالی دوربین Canon SX610 HS می توان به سنسور BSI-CMOS با رزولوشن 20 مگاپیکسل؛ پردازنده DIGIC 4+؛ حساسیت 80 تا 3200؛ فیلمبرداری Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه؛ فوکوس 9 نقطه؛ عکاسی پیاپی 2.5 فریم بر ثانیه اشاره کرد. دوم و در نهایت Wi-Fi و NFC ذکر شده.

معرفی دوربین:

دوربین سوپر زوم Canon SX610 در واقع جایگزینی برای SX600 است. این دوربین از سنسور تصویر CMOS با وضوح 21 مگاپیکسل و ابعاد 1؛2؛3 اینچ استفاده می کند. لنز زوم قدرتمند 18 برابری و محدوده فاصله کانونی 25-450 میلی متری این دوربین نسبت به مدل قبلی بدون تغییر باقی مانده است.

حداقل نسبت کانونی لنز این دوربین برای عریض ترین حالت F/3.8 و برای حالت تله فوتو F/6.9 است. محدوده ISO از 80 شروع می شود و تا 3200 می رسد. اگرچه حداکثر سرعت شاتر این دوربین از 1/2000 فراتر نمی رود.

دوربین Canon SX610 HS می تواند ویدیوهای 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. این دوربین از باتری NB-6LH استفاده می کند و با یک بار شارژ این باتری می تواند تقریبا 270 عکس ثبت کند. استفاده همزمان از WiFi و NFC نیز به شما این امکان را می دهد که از گوشی هوشمند یا تبلت خود به عنوان ریموت این دوربین استفاده کنید.

همچنین می توانید با استفاده از برنامه اختصاصی Canon؛ تصاویر ضبط شده را از دوربین به دستگاه های هوشمند خود منتقل کنید. این دوربین می تواند فیلم های Full HD را ضبط کند.

همچنین کانن برای بهبود و ارتقای ویژگی های ارگونومیک دوربین Canon SX610 HS تغییرات جزیی در بدنه آن اعمال کرده است و این مدل جدید به صفحه نمایش با وضوح 922K مجهز شده است.

حالت عکاسی خودکار هیبریدی Canon SX610 HS هر بار که دکمه شاتر را فشار می دهید همراه با عکس گرفتن؛ یک کلیپ کوتاه می گیرد تا بتوانید روز خود را بهتر ثبت کنید.

حالت عکاسی Creative Shot این دوربین همچنین به شما این امکان را می دهد که به طور خودکار چندین عکس بگیرید و یک افکت فیلتر متفاوت برای هر یک اعمال کنید.

طراحی؛ مشخصات؛ مدیریت و بهره برداری

Canon تغییراتی را در دوربین Canon PowerShot SX 610 HS نسبت به مدل قبلی آسان تر کرده است. این دوربین روی صفحه جلویی خود جای انگشت بزرگی دارد و فضای انگشت شست پشت دوربین نیز زیاد است.

این تغییرات جزیی هستند؛ ویژگی های ارگونومیک این مدل به ثابت ماندن دوربین در دست کمک می کند. وزن این دوربین با احتساب باتری و کارت حافظه (اصطلاحاً وزن عکاسی) 191 گرم است.

اندازه این صفحه نمایش 3 اینچ است؛ زوایای دید و دقت رنگ آن بسیار بالاست. از طرفی روشنایی این صفحه نمایش برای اکثر محیط ها کافی است و با وجود اینکه دیدن این صفحه در هنگام عکاسی در نور شدید آفتاب سخت است؛ اما این وضعیت باعث ایجاد همین مشکل در صفحه نمایش اکثر دوربین های کامپکت می شود صفحه نمایش لمسی نیست

کیفیت ساخت دوربین Canon SX610 HS به لطف استفاده از پلاستیک درجهک به همراه جزییات فلزی با سطح بدنه آجدار همچنان بالاست. پایه سه پایه دوربین نیز فلزی است – که در این محدوده قیمتی نادر است – و دوربین در رنگ های مشکی؛ قرمز و سفید موجود است.

اگر با دوربین های کامپکت جدید کانن آشنا نیستید؛ گیج کننده ترین کنترل در این دوربین سوییچ سمت راست تکیه گاه شست پشت دوربین خواهد بود.

در نگاه اول به نظر می رسد که این سوییچ حالت دوربین را بین حالت تک عکس؛ پشت سر هم و فیلم تغییر می دهد؛ اما در عمل اینطور نیست. این سوییچ در واقع یک سوییچ حالت نوردهی یا عکاسی است که دارای سه حالت است و برای گرفتن عکس باید این سوییچ را در پایین ترین موقعیت خود قرار دهید. زیرا این حالت حالت پیش فرض عکاسی خودکار هوشمند دوربین Canon SX610 HS است. در این حالت؛ دوربین به طور خودکار صحنه ای را که روی آن فوکوس می کنید تشخیص می دهد و تنظیمات دوربین را بر اساس آن تنظیم می کند.

اگر می خواهید اجزایی مانند سرعت ISO یا تعادل رنگ سفید را کنترل کنید؛ می توانید این کار را با فشار دادن دکمه FUNC/SET در دوربین Canon PowerShot SX610 HS در پایین سوییچ و انتخاب برنامه حالت عکاسی خودکار از منوی سریع انجام دهید. ظاهر می شود.

این منو همچنین شامل چندین حالت صحنه مختلف است که می توانید هنگام عکسبرداری از صحنه های دشوار مانند آتش بازی؛ صحنه های شبانها صحنه های برفی به صورت دستی انتخاب کنید. همچنین 6 افکت فیلتر در این منو وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی های جالب دوربین Canon SX610 HS عملکرد زوم خودکار است که با فشار دادن دکمه چهار جهته پشت دوربین به سمت بالا فعال می شود.

با فعال بودن این حالت؛ وقتی دوربین چهره ای را تشخیص می دهد؛ چه فرد در حال نزدیک تر شدن یا دورتر شدن از دوربین باشد؛ به طور خودکار بزرگ نمایی یا کوچک نمایی می کند تا چهره در قاب در اندازه ثابت بماند.

این یک ویژگی هوشمندانه است که حتی زمانی که دوربین چندین چهره را در کادر تشخیص می دهد؛ کار می کند؛ اما برای بهترین نتیجه؛ سوژه شما باید مستقیماً رو به دوربین باشد. سیستم Wi-Fi داخلی Canon SX610 HS همچنین به شما امکان می دهد مختصات GPS را به تصاویر گرفته شده با دوربین متصل کنید.

این روش نسبت بهک سیستم GPS داخلی مناسب کارایی کمتری دارد؛ زیرا در این صورت باید دوربین را با گوشی هوشمند خود همگام کنید و به نرم افزار شرکت تکیه کنید. اما این روش حداقل این مزیت را دارد که مانند یک سیستم GPS داخلی باتری دوربین را خالی نمی کند. Canon SX610 HS از یک باتری قابل شارژ لیتیوم یون با ظرفیت 1060 میلی آمپر استفاده می کند؛ عمر باتری آن 270 عکس با یک بار شارژ است.

البته با فعال کردن حالت Eco Mode یا Power Saver Canon – که با غیرفعال کردن صفحه نمایش دوربین پس از چند ثانیه غیرفعال شدن و خاموش کردن کامل آن پس از مدت کوتاهی در مصرف باتری صرفه جویی می کند – می توان عمر باتری Canon SX610 را افزایش داد تا HS افزایش یابد. 400 شات. با فشار دادن هر یک از دکمه های دوربین؛ صفحه نمایش بلافاصله روشن می شود.

کیفیت تصویر

با توجه به اینکه بسیاری از رقبا در بازار دارای سنسورهای تصویر 18 و 20 مگاپیکسلی هستند؛ جای تعجب نیست که Canon سنسور تصویر 16 مگاپیکسلی SX600 HS را با سنسور 20.2 مگاپیکسلی جایگزین کرده است. این روی کاغذ عالی به نظر می رسد؛ اما در عمل تفاوت در کیفیت تصویر حداقل است.

دوربین Canon SX610 HS در نور روشن و خوب عکس های بسیار زیبا و دلنشینی می گیرد. رنگ ها زنده و جزییات واضح هستند. نورسنجی دقیق دوربین باعث می شود عکس ها واقعی به نظر برسند و تعادل خوبی بین جزییات هایلایت و سایه وجود دارد.

با این حال؛ شرایط در نور کم چندان خوب نیست. نویز دانه دانه ای که در تنظیمات ISO پایین مشهود است در ISO 400 به خصوص در تن های خنثی به راحتی قابل مشاهده است و این نویز در ISO 800 با تار شدن رنگ و از دست دادن جزیی جزییات همراه است.

این پدیده به تدریج تا بالاترین میزان حساسیت به نور ادامه می یابد؛ یعنی. تنظیم ISO 3200؛ و در این تنظیم نویز دانه دانه و تاری رنگ کاملاً آشکار است. عملکرد لنز دوربین کاملاً خوب است و اگرچه در تصاویر در مناطق با کنتراست بالا مقداری انحراف رنگی وجود دارد؛ این پدیده به ندرت به تصاویر آسیب جدی وارد می کند. اعوجاج نیز کم است؛ تنها با کمی اعوجاج بشکه در تنظیم عریض و بدون اعوجاج بالشتک قابل توجه در تنظیمات تله فوتو.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین دیجیتال کانن Canon Powershot SX610 HS SX610 Black" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین دیجیتال کانن Canon Powershot SX610 HS SX610 Black"، کلیک کنید.