نقد و برسی دوربین تایم لپس برینو Brinno BCC200 Time-Lapse Camera

نقد و برسی تخصصی مشخصات

نقد و برسی دوربین تایم لپس برینو Brinno BCC200 Time-Lapse Camera

دوربین تایم لپس برینو Brinno BCC200 Time-Lapse Camera

دوربین تایم لپس Brinno BCC200

دوربین تایم لپس Brinno BCC200 یکی از این دوربین ها است این دوربین تخصصی ترین دوربین موجود در بازار با کاربرد کاملا تخصصی است. دوربین تایم لپس Brinno BCC200 یک دوربین تایم لپس اختصاصی با خروجی HD است که برای ضبط پروژه های ویدیویی بسیار طولانی با حداقل مصرف انرژی طراحی شده است.

با استفاده از این دوربین؛ کسانی که در حال ساخت هستند؛ می توانند به راحتی روند پروژه را به صورت فیلم ضبط کنند و از آنجایی که روند اجرای پروژه بسیار کندتر از صحنه های معمولی است؛ می توانند فریم های تصویر را با فواصل زمانی بسیار طولانی (مثلا یک فریم) برنامه ریزی کنند. هر 5 دقیقه)؛ به عنوان مثال آنها می توانند پیشرفت چندین ماه کار را در کمتر از یک ساعت نظارت کنند.

نمایشگر LCD

این دوربین دارای صفحه نمایش LCD کوچک 1.44 TFT است که به شما امکان می دهد کادربندی دقیق را مستقیماً روی خود دوربین انجام دهید. روی دوربین یک LED وجود دارد که با گرفتن هر فریم روشن می شود.

در صورت تمایل می توانید این ویژگی را خاموش کنید تا دوربین بدون جلب توجه کار خود را انجام دهد. همچنین می توانید اتاق زندگانی زمانی را روی تصاویر فعال یا غیرفعال کنید. در این ال سی دی می توانید میزان شارژ باتری باقی مانده و پر بودن یا نیاز به تعویض کارت حافظه دوربین را نیز مشاهده کنید. اگر همه عملکردهای دوربین را تنظیم کنید؛ نمایشگر دوربین پس از 50 دقیقه عدم فعالیت به طور خودکار خاموش می شود.

امکانات برنامه ریزی

اگر یک پروژه ساخت و ساز در حال انجام دارید؛ به سادگی این دوربین را در گوشه محل ساخت و ساز نصب کنید و اجازه دهید تا ماه های آینده کار ضبط را برای شما انجام دهد؛ بدون هیچ پردازش یا کار اضافی که نیاز به کامپیوتر دارد؛ به راحتی آن را مشاهدها خروجی بگیرید. فیلم ضبط شده در هر زمان

این دوربین نیازی به شارژر ندارد و برخلاف اکثر دوربین های موجود در بازار با باتری های معمولی AA یا AA کار می کند. اگر فاصله تصویر را روی 2 ثانیه و حالت Daylight قرار دهید؛ این دوربین می تواند با دو جفت باتری قلمی 240000 عکس بگیرد که حدود 5 روز است.

اگر فاصله زمانی 5 دقیقه باشد؛ در هر ساعت 12 عکس ثبت می شود و این زمان به 40 روز افزایش می یابد که در واقع روزانه 28 عکس و در مجموع 11520 عکس می شود. فرمت کلیپ ها AVI بوده و به دلیل نداشتن میکروفون (و البته عدم استفاده از آن) بی صدا هستند.

با فرض نرخ فریم ویدیویی معمولی 30 فریم در ثانیه؛ می توانید تمام فیلم های گرفته شده در بیش از 40 روز را در 384 ثانیه (فقط بیش از 6 دقیقه) تماشا کنید؛ که زمان بسیار سریعی برای مشاهده پیشرفت پروژه است.

اگر فکر می کنید زمان زیادی برای ضبط یک پروژه ساخت وساز است؛ دوربین تایم لپس Brinno BCC200 به شما امکان می دهد میزان لغزش را از 1 ثانیه تا 24 ساعت تنظیم کنید. دوربین Brinno BCC200 همچنین دارای یک حالت زمان بندی است که می توانید آن را به حالت خواب در زمان های خاصی تنظیم کنید و برای شروع ضبط فقط در زمان ها و روزهای خاصی از خواب بیدار شوید.

به عنوان مثال می توانید از ساعت 8 صبح کار خود را شروع کنید و ساعت 5 بعد از ظهر بخوابید. علاوه بر باتری قلمی؛ این دوربین را می توان با کابل میکرو یو اس بی که کابل شارژ معمول گوشی های اندرویدی (همچنین پاوربانک یا پریز USB) است؛ شارژ کرد.

این دوربین نه تنها برای فیلم برداری تایم لپس؛ بلکه به عنوان وب کم نیز قابل استفاده است. کافیست آن را به کامپیوتر متصل کرده و با نرم افزار مخصوص رایگان که از وب سایت برینو قابل دانلود است اجرا کنید.

سنسور HDR

یکی از مشکلات عکاسی تایم لپس در فضای باز؛ تغییر جهت نور و تاریکی و نورپردازی شدید پس زمینه و سوژها ساختمانی است که از آن تایم لپس عکس می گیریم. اما دوربین تایم لپس Brinno BCC200 دارای یک سنسور HDR با محدوده نور گسترده است که می تواند تعادل مناسبی بین مناطق بسیار تاریک و بسیار روشن در تصاویر با کنتراست بسیار بالا ایجاد کند.

این سنسور 1.3 مگاپیکسلی نسبت به سنسورهای معمولی CMOS که در اکثر دوربین های کامپکت و تلفن های همراهافت می شود؛ طیف وسیع تری از نور را جذب می کند. محدوده HDR این دوربین را می توان روی یکی از حالت های اکستریم؛ متوسط و کم تنظیم کرد تا دوربین از حالت HDR مناسب در هنگام عکاسی و همچنین در حین ذخیره سازی استفاده کند.

عکس در شب

تنظیمات این دوربین برای عکاسی در شب بسیار جالب است. این دوربین علاوه بر اینکه سرعت شاتر برای عکاسی در ساعات کم نور (مانند غروب) به 1 ثانیه می رسد؛ برای عکاسی در شب می تواند سرعت شاتر را به 2 ثانیه برای هر عکس کاهش دهد. البته اگر قصد دارید تایم لپس آسمان شب و ستارگان را ثبت کنید؛ می توانید در حالت ASAP سرعت شاتر را به 4 یا 8 ثانیه کاهش دهید.

همچنین لازم نیست نگران کیفیت این دوربین برای استفاده در نور کم باشید. اندازه پیکسل سنسور این دوربین 4.2um است و حساسیت قابل توجه mV/lux-sec 3650 در این دوربین باعث می شود که تصاویر ثبت شده در نور کم بسیار واضح و دقیق باشد.

لنز قابل تعویض

این دوربین از سری لنزهای قابل تعویض CS-Mount استفاده می کند. یعنی در صورت داشتن لنزهای مخصوص این مانت؛ می توانید زاویه دید دوربین را بدون نیاز به نزدیکتر یا دورتر کردن آن از منطقه پروژه تغییر دهید.

لنز دوربین خود دارای فاصله کانونی 19 میلی متر در یک دوربین معمولی 35 میلی متری است کهک لنز واید با زاویه نسبتا واید 112 درجه محسوب می شود. این لنز همچنین دارای یک لنز غیر کروی است که تصحیح تصویر را در زوایای باز انجام می دهد که معمولاً در لنزهای دوربین های کامپکت معمولی دیده نمی شود. حداکثر دیافراگم این لنز f/2.0 است که در نور کم و طبیعتا برای ایجاد عمق میدان با سوژه های نزدیک بسیار مفید است.

علاوه بر این لنز؛ دو لنز دیگر نیز برای این دوربین در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز باید جداگانه خریداری شود. لنز زوم 18-55mm f/1.2 با قابلیت زوم و البته دیافراگم بسیار بازتر و ثابت f/1.2 و لنز 24-70mm f/1.4 که هم زوم دارد و هم فاصله کانونی بیشتری دارد و دیافراگم آن بزرگتر از دیافراگم است. لنز اصلی آن بازتر است. لنز این دوربین می تواند از فاصله 1 سانتی متری تا بی نهایت فوکوس کند و فوکوس خودکار آن 40 سانتی متر است.

این دوربین می تواند از کارت های حافظه SD و SDHC استفاده کند که رایج ترین انواع کارت های حافظه موجود در بازار هستند. حداکثر حجم پشتیبانی شده توسط این دوربین 32 گیگابایت است. ضمناً در صورت تمایل می توانید یک قاب (محفظه) ضد آب مدل ATH120 نیز برای این دوربین تهیه کنید تا در صورت قرار گرفتن در شرایط نامساعد جوی برای دوربین و فیلم هایی که ضبط می کند هیچ اتفاقی نیفتد.

این محفظه دارای یک پایه استاندارد ¼ اینچی است که می توانید آن را به سه پایه های استاندارد یا سه پایه هایی که برای محکم کردن پایه در یک مکان ثابت (مانند پایه مستقل) استفاده می شوند؛ وصل کنید. پایه دیواری Brinno AWM100) برای اتصال به دیوار.

اندازه این دوربین 6.4 در 5.2 در 10.7 سانتی متر و وزن آن با لنز استاندارد 19 میلی متری (بدون باتری) تنها 190 گرم است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین تایم لپس برینو Brinno BCC200 Time-Lapse Camera" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین تایم لپس برینو Brinno BCC200 Time-Lapse Camera"، کلیک کنید.