نقد و برسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M3 Kit 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM

نقد و برسی تخصصی مشخصات دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M3 Kit 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM

نقد و برسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M3 Kit 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM

دوربین بدون آینه 15-45 میلی متری Canon EOS M3

دوربین Canon EOS M3 Mirrorless 15-45mm اولین جایگزین دوربین های سری EOS M کانن است و می توان آن را پیشرفته ترین دوربین بدون آینه این شرکت نامید. این مدل دارای سنسور APS-C با رزولوشن 24 مگاپیکسل است و از پردازنده قدرتمند DIGIC 6 استفاده می کند که با کمک این پردازنده دوربین Canon M3 Mirrorless 15-45 میلی متری می تواند از فوکوس بسیار پر سرعت Hybrid CMOS AF III استفاده کند. سیستم با 49 نقطه فوکوس سیستم فوکوس هیبریدی به کار رفته در این دوربین نوعی فوکوس است که نقاط فوکوس فاز پرسرعت (مانند نقاط فوکوس دوربین های DSLR) را با نقاط فوکوس کنتراست (مانند سری EOS M) ترکیب می کند که تقریباً تجربه مشابهی با فوکوس با سرعت بالا در دوربین هایی مانند این دوربین از سری EOS 70D و EOS 80D کانن برخوردار است.
این تعداد نقاط فوکوس حدود 80 درصد از سطح کادر را پوشش می دهد و بسیار سریعتر از فوکوس تشخیص کنتراست در مدل EOS M است. سرعت فوکوس در این دوربین حدود 6 برابر سریعتر از مدل قبلی EOS M. To است روی این دوربین فوکوس کنید؛ به سادگی روی هر نقطه از صفحه لمسی 3 اینچی دوربین ضربه بزنید و دوربین بلافاصله روی آن نقطه فوکوس می کند.
صفحه نمایش این دوربین از پوشش اختصاصی کانن ClearView II بهره می برد که تصویری بسیار شفاف و با کنتراست بالا را حتی در شرایط روشن ارایه می دهد. این صفحه نمایش را می توان تا زاویه 180 درجه به سمت بالا (برای عکاسی سلفی) یا تا زاویه 45 درجه به سمت پایین (برای عکاسی در زوایای کم) باز کرد.
روی بدنه دوربین یک دکمه چرخشی برای جبران نوردهی (Exposure Compensation) و یک دکمه چرخشی برای تغییر پارامترهای نوردهی در جلوی دکمه شاتر وجود دارد که استفاده از دوربین در حالت های نوردهی دستی را تا حد زیادی تسهیل می کند. همچنین این دوربین دارای یک حالت راهنما به نام Creative assist است که می تواند تاثیر تنظیماتی که تغییر می دهید را به صورت زنده روی دوربین به شما نشان دهد و جالبتر اینکه می توانید آن تنظیمات را ذخیره کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. سیستم WiFi و NFC تعبیه شده در این دوربین اشتراک گذاری تصاویر و فیلم ها را بسیار آسان می کند.
به لطف استفاده از پردازنده جدید؛ این دوربین می تواند در محیط های کم نور با حساسیت ISO 100 تا 12800 عکس بگیرد و حداکثر حساسیت آن را تا 25600 افزایش می دهد؛ دوربین پرسرعت EOS M3 علاوه بر افزایش حساسیت پردازنده سرعت عکاسی پیاپی 4.2 فریم بر ثانیه با بافر 1000 عکس را برای دوربین فراهم کرده است. در واقع؛ اگر بخواهید با فرمت JPEG عکاسی کنید؛ می توانید تا 1000 عکس بدون توقف (با سرعت 4.2 فریم بر ثانیه) بگیرید؛ اما اگر فرمت RAW را انتخاب کنید؛ به 5 عکس متوالی محدود می شود.
از نظر تصویربرداری؛ عملکرد دوربین در سطح عملکردهای اولیه است. فیلمبرداری Full HD 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه در این دوربین در نظر گرفته شده است و برای استفاده از آن می توانید از دکمه ضبط فیلم جداگانه استفاده کنید. فیلمبرداری در این دوربین به صورت استریو ضبط می شود و در صورت نیاز به میکروفون خارجی می توانید از جک 3.5 میلی متری صدا بر روی بدنه آن استفاده کنید. ضبط کامل فیلم دستی یا حالت دستی به شما امکان می دهد با استفاده از سرعت شاتر؛ دیافراگم و حساسیت نوردهی را به طور کامل کنترل کنید.
یکی از نکات بسیار مهم در مورد این دوربین وجود فلاش کفش اختصاصی و قابلیت استفاده از فلاش خارجی کانن و استفاده از سیستم های اندازه گیری پیشرفته E-TTL ll می باشد. علاوه بر این؛ خود دوربین دارای فلاش داخلی با شماره راهنمای 5 در حساسیت 100 است که می تواند فاصله کانونی 18 میلی متری را پوشش دهد. اگر این فلاش با تمام قدرت روشن شود؛ 3 ثانیه طول می کشد تا دوباره شارژ شود و سرعت شاتر همگام سازی آن 1/200 ثانیه است.

مجموعه ای از لنزها

Canon EOS M3 Mirrorless 15-45mm با لنز کیت زوم 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM که دارای فاصله کانونی معادل 24-72 میلی متر در یک دوربین فول فریم است؛ عرضه می شود. کانن در این لنز از سه لنز غیر کروی استفاده می کند که اعوجاج تصویر و پراکندگی نور را به حداقل می رساند. همانطور که از نامش پیداست؛ این لنز مجهز به موتور پله ای STM برای فوکوس است و فوکوس بسیار سریع و کاملا بی صدا را چه در حین فیلمبرداری و چه در فیلمبرداری LiveView فراهم می کند. این لنز مجهز به لرزشگیر اپتیکال است که می تواند لرزش دست را تا 3.5 استاپ اپتیکال خنثی کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M3 Kit 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M3 Kit 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM"، کلیک کنید.