نقد و برسی دوربین بدون آینه نیکون Nikon Z6 III Mirrorless Camera Body

نقد و برسی تخصصی مشخصات دوربین بدون آینه نیکون Nikon Z6 III Mirrorless Camera Body

نقد و برسی دوربین بدون آینه نیکون Nikon Z6 III Mirrorless Camera Body

نیکون Z6 III؛ یک دوربین بدون آینه که تعادل کاملی بین عملکرد حرفه ای و سهولت استفاده برقرار می کند.

قلب تپنده Nikon Z6 III سنسور 24.5 مگاپیکسلی CMOS است که به لطف طراحی خلاقانه خود؛ تصاویری با جزییات خیره کننده و رنگ های زنده ایجاد می کند. این سنسور به همراه پردازنده قدرتمند EXPEED 7 عملکرد فوکوس خودکار را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده و به شما امکان می دهد لحظات مهم را با سرعت و دقت بالا ثبت کنید. حتی در شرایط کم نور؛ به لطف دامنه دینامیکی گسترده و حساسیت ISO بالا؛ می توانید تصاویری با کیفیت بالا و بدون نویز دریافت کنید.

سنسور و پردازنده پرچمدار جدید

به عنوان اولین دوربین نیکون؛ Z6 III از یک سنسور CMOS نیمه پشته ای 24.5 مگاپیکسلی استفاده می کند که سرعت اسکن و بازخوانی سریع تری نسبت به مدل قبلی خود دارد و همچنین لرزش شاتر را کاهش می دهد. علاوه بر این؛ طراحی حسگر بسیاری از ویژگی های سطح حرفه ای را در دوربین فعال می کند؛ مانند فوکوس خودکار سریع تر؛ تجربه منظرهاب الکترونیکی روان تر؛ نرخ های پشت سر هم بیشتر و نرخ فریم بالاتر در ویدیو.

پردازشگر تصویر EXPEED 7

  • این حسگر با پردازنده تصویر قدرتمند EXPEED 7 تکمیل می شود که در دوربین های حرفه ای Z8 و Z9 نیز استفاده می شود. این پردازنده با سرعت پردازشی حدود 10 برابر سریعتر از نسل قبلی (Z6II)؛ عملکرد دوربین را به سطح جدیدی رسانده است.
  • سرعت بالای 20 فریم در ثانیه در حالت RAW؛ تا 60 فریم در ثانیه در حالت JPEG فول فریم و 120 فریم در ثانیه در حالت DX-crop JPEG با پشتیبانی از فوکوس خودکار کامل و نورسنجی در تمام سرعت ها در دسترس است.
  • توانایی ذخیره بیش از 1000 تصویر در یک فریم در هنگام استفاده از شاتر الکترونیکی به این معنی است که می توان یک عکس پشت سر هم به طور مداوم برای تقریبا 50 ثانیه ضبط کرد.
  • عکاسی با حداکثر سرعت 120 فریم در ثانیه کمک می کند تا لحظات را راحت تر ثبت کنید. قبل از اینکه شاتر را فشار دهید؛ می توانید تا یک ثانیه در یک فریم فیلم بگیرید. هنگامی که این ویژگی فعال است؛ عکاسی پیاپی با نیم فشار دادن شاتر شروع می شود و پس از فشار دادن شاتر تا انتها تا 4 ثانیه فیلم بافر می شود.
  • شاتر الکترونیکی حداکثر سرعت شاتر 1/16000 ثانیه را برای کار در روشن ترین شرایط با دیافراگم بازتر فراهم می کند.
  • طراحی حسگر نیمه پشته ای اعوجاج ناشی از چرخش شاتر را کاهش می دهد؛ بنابراین سوژه های با حرکت سریع مانند چوب گلف؛ راکت های تنیس یا چوب های بیسبال هنگام کار با سرعت شاتر تا 1/16000 ثانیه تحریف نمی شوند.
  • محاسبات فوکوس خودکار با نرخ 120 فریم در ثانیه برای پشتیبانی از سرعت بالای عکسبرداری مداوم انجام می شود.

فوکوس خودکار تشخیص فاز 493 نقطه ای

پوشش کامل ناحیه حسگر؛ پردازنده پیشرفته EXPEED 7 Z6 III سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز 493 نقطه ای نیکون را برای فوکوس سریع و دقیق آزاد می کند. این سیستم از ارتباطات پرسرعت Z-Interface و سرعت حسگر بهره می برد که خواندن فوکوس خودکار را تا 120 فریم در ثانیه امکان پذیر می کند.

این سیستم فوکوس همچنین از عملکرد در شرایط کم نور با حالت Starlight پشتیبانی می کند؛ که امکان فوکوس تا -10 EV را برای مزایای بیشتر در عکاسی نجومی؛ کنسرت و سایر برنامه های عکاسی در شب فراهم می کند. با بالاترین ISO بومی در دوربین های سری Z با ISO 64000؛ فوکوس خودکار برای کار در شرایط نوری دشوار نیز مفید است. ویژگی فوکوس پس زمینه از پیکسل های منفرد روی حسگر استفاده می کند و به این نواحی اجازه می دهد به منظور دقت فوکوس بدون تاثیر بر نوردهی واقعی تصویر گرفته شده؛ عمداً بیش از حد نوردهی شوند.

فوکوس خودکار ردیابی سه بعدی

حالت فوکوس ردیابی سه بعدی که برای دوربین های DSLR رایج است و برای اولین بار با دوربین های بدون آینه Z9 معرفی شد؛ در Z6 III نیز وجود دارد؛ همراه با تشخیص اشیا برای فوکوس روی سوژه های سریع و آشفته که موازی و عمود بر دوربین حرکت می کنند. آن را قفل خواهند کرد. همچنین دارای سه حالت AF ناحیه پویا با طیف وسیعی از اندازه های ناحیه فوکوس برای گرفتن انواع مختلف سوژه های متحرک است.

تشخیص اشیا با فناوری یادگیری عمیق

یادگیری عمیق شاخه ای از هوش مصنوعی است که به سیستم ها اجازه می دهد با استفاده از شبکه های عصبی مصنوعی؛ داده ها را به شیوه ای مشابه مغز انسان تجزیه و تحلیل و یاد بگیرند. در Z6 III از این فناوری برای آموزش تشخیص انواع اجسام به دوربین استفاده می شود. Z6 III با استفاده از الگوریتم های قدیمی و فناوری تشخیص خودکار Z9؛ از جمله تشخیص پیشرفته اشیا؛ می تواند اشیاء مختلف؛ از انسان گرفته تا حیوانات؛ هواپیما و دوچرخه را شناسایی کند. هنگام کار در حالت فوکوس خودکار منطقه ای خودکار؛ این سوژه ها به طور خودکار شناسایی؛ فوکوس و ردیابی می شوند تا هنگام حرکت سوژه در کادر؛ فوکوس واضح حفظ شود. Eye Detection AF مخصوصاً برای بهبود دقت و تشخیص دقیق تر چشم ها در صحنه تنظیم شده است و همچنین می تواند در ترکیب با AF سفارشی Wide Area برای اشکال و اندازه های مختلف سوژه استفاده شود.

پرتره های زیباتر

  • با افزایش قابلیت های طبیعی حسگر؛ Z6 III یک انتخاب عالی برای پرتره با استفاده از طیف وسیعی از ابزارهای پردازش و عملکردهای عکاسی است.
  • حالت پرتره در دوربین؛ پرتره هایی با بافت پوست طبیعی و حس گرد را کنترل می کند.
  • حالت Rich Color Portrait یک حالت تصویری است که با حفظ جزییات رنگ در چهره سوژه و جلوگیری از از دست رفتن جزییات در هایلایت؛ نتایج روشن تری ایجاد می کند.
  • نرم کننده پوست را می توان روی حداکثر سه سوژه در یک عکس اعمال کرد و دوربین می تواند پوست را کمی تار کند تا بافتی زیباتر داشته باشد. با این حال؛ شفافیت لازم چشم و مو را حفظ می کند.
  • کنترل تعادل رنگ سفید در حین تنظیمات بهبود یافته و تعادل سفید خودکار برای انسان بهینه شده است.

فناوری Pixel Shift (تغییر پیکسل)

با استفاده از فناوری Pixel Shift؛ می توانید تصاویری با وضوح بالا تا حدود 96 مگاپیکسل ایجاد کنید. با حرکت اندکی حسگر تصویر بین هر فریم – قابل انتخاب از 4 تا 32 فریم در هر تصویر؛ که در آن عکس های بیشتر به معنای جزییات بیشتر است – کاربران می توانند پس از گرفتن تصاویر را در NX Studio به هم بچسبانند تا یک تصویر با وضوح بالا ایجاد کنند. این روش عکاسی باعث کاهش نویز و رنگ های کاذب نیز می شود. عکاسی با تغییر پیکسل برای آرشیو؛ منظره؛ معماری؛ هنرهای زیبا؛ دیجیتالی کردن فیلم و ماکرو مفید است و هنگام کار با سه پایه بهترین نتایج را به دست می آورد.

فیلمبرداری حرفه ای

قابلیت ضبط داخلی 6K60 و 4K 120

دوربین Z6 III مانند مدل حرفه ای Z9 قابلیت فیلم برداری بسیار پیشرفته ای را ارایه می دهد. این دوربین طیف گسترده ای از وضوح و نرخ فریم را پشتیبانی می کند؛ از جمله ضبط بومی 6K با سرعت 60 فریم در ثانیه. با استفاده از نورسنجی فول پیکسل؛ فیلمبرداری 6K 60p با عکاسی پیاپی امکان پذیر است. علاوه بر این؛ ضبط ویدیوی 4K و Full HD با نرخ فریم های مختلف امکان پذیر است؛ از جمله فیلمبرداری فول فریم 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری Full HD با سرعت 240 فریم در ثانیه برای جلوه های اسلوموشن.

ضبط ویدیوی N-RAW و ProRes RAW

این دوربین از ضبط داخلی 12 بیتی RAW با سرعت 60 فریم بر ثانیه در فرمت N-RAW و همچنین ProRes RAW HQ پشتیبانی می کند. ضبط در فرمت RAW امکان ویرایش گسترده تری را در پس از تولید فراهم می کند و به شما امکان می دهد طیف وسیع تری از تنظیمات رنگ و نور را اعمال کنید. فرمت N-RAW کهک فرمت اختصاصی نیکون است؛ اندازه فایل های بسیار کوچک تری نسبت به سایر فرمت های RAW دارد و همچنین امکان ایجاد فایل های پروکسی MP4 را برای مشاهدها انتقال سریع تر فراهم می کند.

درخشان ترین منظرهاب نیکون

ترکیب سنسور و پردازنده Z6 III به نیکون این امکان را داده است که درخشان ترین منظرهاب الکترونیکی را در بین دوربین های دیگر ارایه دهد. با روشنایی 4000 نیت؛ این منظرهاب 33 درصد از پرچمدار Z9 روشن تر است و جزییات سوژه حتی در نور شدید خورشید نیز قابل مشاهده است. وضوح 5,760,000 نقطه نیز برای اولین بار در Nikon Vfinder استفاده شده است که به لطف نمایشگر روی جعبه برای تشخیص اشیا به فوکوس خودکار کمک می کند. این Vfinder همچنین دارای یک ویژگی نرخ فریم بالا است که برای نمایش نرم تر و واقعی تر؛ نرخ تازه سازی Vfinder را به 120 فریم در ثانیه افزایش می دهد. در نهایت؛ Vfinder Z6 III دارای محدوده دینامیکی بالاتر و سازگاری با طیف رنگی DCI-P3 – اولین مورد در دوربین های بدون آینه – برای شبیه سازی رنگ های واقعی هنگام عکاسی است.

طراحی بدنه

دو اسلات کارت حافظه: پورت CFexpress Type B و پورت UHS-II SD برای ذخیره سازی فایل های درون دوربین انعطاف پذیر بهینه شده اند. پورت CFx برای برنامه های فشرده داده مانند ضبط 6K و عکس برداری با سرعت بالا مناسب است؛ در حالی که پورت SD با فرمت ذخیره سازی محبوب سازگاری دارد. علاوه بر این؛ پورت CFx B با کارت های حافظه XQD نیز سازگار است.

دسته باتری اضافی: برای ارگونومی بهتر هنگام عکاسی عمودی و تا 1.9 برابر عمر باتری بیشتر؛ می توانید Z6 III را با دستگیره باتری اختیاری MB-N14 جفت و همگام کنید.

طراحی کوچک و سبک: طراحی کوچکتر و سبکتر Z6 III آن را برای استفاده از گیمبال ایده آل می کند.

مقاومت در برابر تاثیرات جوی: طراحی بدنه پیشرفته این دوربین را در برابر گرد و غبار و رطوبت برای استفاده مطمین در شرایط سخت محافظت می کند.

سیستم ضد لرزش داخلی: کاهش لرزش داخلی اکنون از Synchro VR پشتیبانی می کند تا هنگام استفاده با لنزهای Z انتخابی؛ لرزش دوربین را تا 8 استاپ کاهش دهد.

اتصال متفاوت

Z6 III به طیف گسترده ای از گزینه های اتصال برای پاسخگویی به نیازهای جریان های کاری مختلف مجهز شده است:

  • اتصال مستقیم به ابر: برای اولین بار در نیکون؛ Z6 III دارای اتصال مستقیم به Image Cloud نیکون برای انتقال فایل و دسترسی به راهنمای تصویر نیکون برای درجه بندی رنگ خلاقانه است.
  • بندر HDMI اندازه کامل: برای خروجی ویدیو به ضبط کنندها مانیتور خارجی.
  • پورت 3.5 میلی متری هدفون و یک پورت لاین ورودی جدید: برای نظارت بر صدای دوربین و ورودی صدای با کیفیت بالا به طور مستقیم به دوربین.
  • بندرگاه USB-C از انتقال فایل و اتصال به کامپیوتر و همچنین شارژ و شارژ باتری پشتیبانی می کند.
  • پورت ارتباطی USB-C پشتیبانی از اتصال LAN 1000BASE-T برای انتقال فایل FTP با استفاده از آداپتور USB-C اختیاری به اینترنت.
  • پورت 10 پین: امکان اتصال طیف گسترده ای از لوازم جانبی و کنترل از راه دور را فراهم می کند.
  • بلوتوث و وای فای (2.4 و 5 گیگاهرتز): این امکان انتقال بی سیم فایل؛ کنترل از راه دور دوربین از طریق دستگاه تلفن همراه و توانایی کار با برنامه NX Mobile Air برای مدیریت فایل را فراهم می کند.

به طور خلاصه؛ دوربین Z6 III با ارایه طیف گسترده ای از گزینه های اتصال؛ تجربه کاربری انعطاف پذیر و حرفه ای را برای عکاسان و فیلمبرداران فراهم می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و برسی دوربین بدون آینه نیکون Nikon Z6 III Mirrorless Camera Body" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, فیلم و سریال، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و برسی دوربین بدون آینه نیکون Nikon Z6 III Mirrorless Camera Body"، کلیک کنید.