نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot IXUS 185 Camera Silver IXUS 185 Silver

نقد و بررسی تخصصی مشخصات

نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot IXUS 185 Camera Silver IXUS 185 Silver

دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot IXUS 185 Camera Silver

IXUS 185 Silver

دوربین Canon PowerShot IXUS 185

مقدمه

دوربین Canon PowerShot IXUS 185 یک دوربین کامپکت با قیمتی است که با توجه به امکاناتی که دارد خریدی مقرون به صرفه محسوب می شود. این دوربین یک تصویر 20 مگاپیکسلی با سنسور CCD 1/2.3 اینچی ارائه می دهد. زوم اپتیکال این دوربین 8 برابر و فاصله کانونی لنز این دوربین 5-40 میلی متر است که با توجه به اندازه سنسور این فاصله معادل یک لنز 28-224 میلی متری یک دوربین فول فریم است. این دوربین دارای لرزشگیر برای عکاسی و فیلم برداری و فیلم برداری با کیفیت HD می باشد.

کارایی

دوربین های سری IXUS پانزده سال است که تولید می شوند. شرکت کانن می تواند با ارائه دوربین Canon IXUS 185 با عکس 20 مگاپیکسلی و رنگ های جذاب رضایت داوطلبان را جلب کند.

این دوربین برای اولین بار با حالتی به نام easy auto شروع به کار می کند که برای بسیاری از عکاسان تازه کار در نظر گرفته شده است. با استفاده از این حالت دوربین شما مانند یک دوربین معمولی عمل می کند و هیچ کنترلی روی تنظیمات دوربین نخواهید داشت. می توانید این حالت را در منوی تنظیمات غیرفعال کنید. ایزوی این دوربین بین 100 تا 800 است که با دستکاری منوی تنظیمات مقدار ISO به 1600 و زوم اپتیکال به 16 برابر می رسد.

همچنین با این دوربین می توانید از سوژه های ماکرو مانند گل ها در فاصله بیش از یک سانتی متر که فاصله بسیار کمی است عکاسی کنید. همچنین برد فلاش این دوربین بین 0.5 تا 3 متر است و حالت خودکار و دستی دارد. در منوهای تنظیمات فلاش می توانید کاهش قرمزی چشم و همگام سازی کند را نیز فعال کنید.

یک لامپ فوکوس خودکار و تایمر خودکار اضافی در سمت چپ بالای لنز این دوربین وجود دارد. میکروفون و اسپیکر در بدنه دوربین تعبیه شده است تا صدای فیلم را ضبط و پخش کند.

در بالای دوربین دکمه شاتر در داخل حلقه زوم و کمی بالاتر از آن قرار گرفته است تا انگشت اشاره به خوبی روی آن قرار گیرد. اگر اشتباها آن را به جای دکمه خاموش/روشن فشار دهید در کمتر از 2 ثانیه ال سی دی دوربین روشن می شود و لنز در عریض ترین حالت خود از داخل بدنه بیرون می زند.

همچنین یک پورت تلویزیون و یک پورت USB در کناره دوربین تعبیه شده است که برای جلوگیری از آسیب های احتمالی با روکشی پوشانده شده است. صفحه نمایش این دوربین 2.7 اینچی و از نوع TFT LCD با 230000 امتیاز دقت است که از این دسته انتظار می رود. این صفحه نمایش قابلیت تنظیم روشنایی صفحه را دارد و همچنین 100 درصد فریم تصویر را پوشش می دهد. به این ترتیب تصویر در حال ضبط همان چیزی است که روی صفحه نمایش داده می شود.

در پشت دوربین یک دکمه برای نمایش تصاویر و یک دکمه دیگر برای ضبط ویدیو وجود دارد. همچنین دکمه ای برای فعال کردن تشخیص چهره و زوم روی صورت افراد بدون حرکت دادن حلقه زوم وجود دارد. همچنین یک دکمه چند منظوره برای تغییر از حالت خودکار به حالت برنامه وجود دارد.

در حالت برنامه می توانید حالت های مختلف اندازه گیری را تنظیم کنید و بین اندازه گیری ماتریسی اندازه گیری با وزن مرکزی و اندازه گیری نقطه ای یکی را انتخاب کنید. همچنین می توانید به تعادل رنگ سفید ISO سرعت شاتر جبران نوردهی و حالت های مختلف فوکوس دسترسی داشته باشید.

جبران نوردهی این دوربین تا 2 ± گام EV با افزایش 1.3 استاپ است و حالت های فوکوس بی نهایت ماکرو و عادی هستند. همچنین دارای افکت های مختلف مانند پرسپکتیو چشم ماهی اسباب بازی پوستر و مینیاتور و حالت های مختلف عکاسی مانند بسیار حساس با اشباع بالا سیاه و سفید آتش بازی نوردهی طولانی و نور کم در این دوربین است. حالت عکاسی در نور کم کیفیت تصویر را تا 5 مگاپیکسل افزایش می دهد تا نویز را به حداقل برساند. همچنین دارای تایمر 2 تا 10 ثانیه ای حالت عکاسی پیاپی است که قادر به ضبط 0.8 فریم در ثانیه در حالت عادی و 2.2 ثانیه در حالت کم نور است.

شما می توانید علاوه بر حالت 20 مگاپیکسلی یک تصویر 16:9 ضبط کنید. سرعت شاتر آن در حالت خودکار بین 1 تا 1.2000 ثانیه و در حالت برنامه ریزی شده 15 تا 2000.1 ثانیه است.

وزن این دوربین شامل باتری و کارت حافظه 126 گرم و ابعاد آن 22.1 x 54.3 x 95.2 میلی متر می باشد. باتری لیتیوم یون NB-11L آن پس از شارژ کامل حدود 210 عکس می گیرد. المان های لنز این دوربین 8 المان در 7 گروه است که یکی از آن ها لنز غیرکروی دو طرفه است. این دوربین از انواع کارت حافظه SD نیز پشتیبانی می کند.

این دوربین در رنگ های نقره ای قرمز و مشکی در سایت ما موجود می باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot IXUS 185 Camera Silver IXUS 185 Silver" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon PowerShot IXUS 185 Camera Silver IXUS 185 Silver"، کلیک کنید.