نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 800D Kit 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM 800D EF-S 18-135 IS USM

نقد و بررسی تخصصی مشخصات

نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 800D Kit 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM 800D EF-S 18-135 IS USM

دوربین عکاسی کانن Canon EOS 800D Kit 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM

800D EF-S 18-135 IS USM

دوربین Canon EOS 800D کیت 18-135 میلی متر

Canon EOS 800D پیشرفته ترین دوربین در سری دوربین های سه رقمی کانن است که ویژگی های پیشرفته عکاسی و فیلم برداری را در بدنه ای کوچک و جمع و جور برای استفاده کاربران خانگی و عکاسان تازه کار ارائه می دهد. دوربین Canon EOS 800D مجهز به سنسور پیشرفته CMOS با رزولوشن 24.2 مگاپیکسل است و در کنار پردازنده قدرتمند DIGIC 7 به دوربینی بسیار موثر برای عکاسی در نور کم تبدیل شده است. Canon EOS 800D در برخی کشورها با نام Rebel T7i موجود است.

یکی از مهم ترین ویژگی های دوربین Canon EOS 800D صفحه نمایش لمسی و پاپ آپ آن است که با سایز 3 اینچی و وضوح 1.04 میلیون نقطه برای عکاسی، گرفتن عکس LiveView و مشاهده تصاویر روی دوربین بسیار مفید است. همچنین می توانید تنظیمات دوربین را خیلی سریع تغییر دهید و با عملکرد لمسی آن به تمام منوها دسترسی داشته باشید.

اگرچه دوربین Canon EOS 800D Kit 18-135mm مجهز به منظره یاب آینه ای پنج ضلعی با پوشش 95 درصدی فریم است، صفحه نمایش پاپ آپ به شما این امکان را می دهد که در زوایای بسیار کم یا بسیار زیاد راحت تر کار کنید. پس از کادربندی ال سی دی، به سادگی هر نقطه ای از تصویر را لمس کنید و دوربین بلافاصله روی آن نقطه فوکوس می کند.

سنسور

استفاده از سنسور APS-C CMOS 24.2 مگاپیکسلی همراه با نسل جدید پردازنده های DIGIC کانن، عکاسی با حساسیت بالا را برای فیلمبرداری و عکاسی ثابت تضمین می کند. این پردازنده حساسیت دوربین را از 100 به 25600 ISO افزایش می دهد و در صورت نیاز به افزایش می توانید در حالت توسعه یافته به ISO 51200 برسید. این پردازنده قدرتمند به شما امکان عکاسی با سرعت 6 فریم بر ثانیه را با این دوربین داده است که برای دوربینی در این رده و قیمت بسیار مناسب است.

با دوربین EOS 800D فوکوس کنید

مهم ترین ویژگی این دوربین را می توان به قابلیت های فوکوس منحصر به فرد آن مربوط کرد. این دوربین دارای 45 نقطه فوکوس است که همگی از نوع متقاطع هستند. این نقاط حساسیت و دقت بسیار بالاتری نسبت به سیستم های فوکوس معمولی در سایر دوربین های DSLR دارند و معمولا در دوربین های DLSR برخی نقاط از این نوع و برخی دیگر از نوع معمولی هستند.

جالب اینجاست که کانن علاوه بر اینکه تمام 45 نقطه فوکوس این دوربین را به صورت ضربدری در نظر می گیرد، از سیستم فوکوس بسیار پیشرفته ای به نام Dual Pixel CMOS AF در آن استفاده می کند که علاوه بر دقت بالا در هنگام عکاسی و LiveView سرعتی برابر با سرعت فوکوس با سیستم تشخیص فاز

در این حالت، اگرچه فوکوس از نوع تشخیص کنتراست است، اما دوربین Canon EOS 800D Kit 18-135mm با سرعتی باورنکردنی در این حالت فوکوس می کند و دقت فوکوس را در دو پیکسل در کنار هم روی خود سنسور تصویر مقایسه می کند. این ویژگی به ویژه برای ردیابی و قفل کردن فوکوس روی سوژه های متحرک موثر است.

عکسبرداری با وضوح Full HD 1080p

دوربین Canon EOS 800D Kit 18-135mm می تواند با فرمت MP4 با وضوح Full HD 1080p و سرعت حرکت آهسته 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. همچنین از آنجایی که این دوربین می تواند عکس های گرفته شده در حالت تایم لپس را به صورت ویدئو ضبط کند، امکان تبدیل عکس های گرفته شده با همان دوربین به فیلم های یکپارچه و پیوسته با فرمت MOV نیز وجود دارد.

کانن معمولا روی سنسور دوربین های خود لرزشگیر قرار نمی دهد اما در این دوربین لرزشگیر نرم افزاری برای کار در حالت فیلمبرداری نیز طراحی شده است که می تواند لرزش دست را در 5 محور کاهش دهد. این نرم افزار ضد لرزش بر روی فیلم ضبط شده عمل می کند و چند پیکسل را از کناره های کادر تصویر حذف می کند تا لرزش ها را از بین ببرد.

این دوربین علاوه بر میکروفون هد دارای پورت ورودی میکروفون نیز می باشد و با اتصال میکروفون های حرفه ای به آن می توانید صدای بسیار واضح تری ضبط کنید. علاوه بر ویژگی های معمول فیلم برداری، ویژگی جدید و مهمی که در اکثر دوربین های DSLR دیده نمی شود، امکان فیلم برداری HDR با دامنه دینامیکی بیشتر است که در آن نقاط برجسته و سایه ها با تعادل بیشتری ثبت می شوند.

به این ترتیب کنتراست تصویر (به خصوص در تصاویر با کنتراست بالا) کاهش یافته و تصویر عمیق تر و زیباتر می شود. در این حالت دوربین با دو شدت نور متفاوت با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم می گیرد و پس از ترکیب نرم افزار درون دوربین به صورت 30 فریم بر ثانیه فیلم می گیرد.

امکانات ارتباطی

دوربین Canon EOS 800D Kit 18-135mm دارای روش های ارتباطی استانداردی مانند USB، WiFi و NFC است که از طریق آن می توانید به تلفن های هوشمند و تبلت ها متصل شده و دوربین را از راه دور کنترل کنید و یا حتی عکس بگیرید و در اینترنت منتشر کنید.

از آنجایی که مصرف بالای باتری وای فای می تواند زمان شارژ را کاهش دهد، کانن از یک روش ارتباطی کم مصرف بلوتوثی در این دوربین استفاده کرده است که به شما امکان می دهد بدون نگرانی از مصرف بالای باتری، دوربین و دستگاه های هوشمند خود را متصل نگه دارید . کانن در این دوربین از باتری LP-E17 استفاده می کند که طبق استانداردهای CIPA با شارژ کامل حدود 600 عکس می گیرد.

لنز کیت EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM

کیت دوربین EOS 800D دارای لنز EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM است. Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM یک لنز عریض به تله فوتو است که برای دوربین های Canon APS-C طراحی شده است و فاصله کانونی آن معادل 29-216 میلی متر در دوربین های فول فریم است.

این فاصله کانونی برای عکاسی عمومی از مناظر گرفته تا عکس های گروهی و پرتره های نزدیک مناسب است و می تواند به عنوان یک لنز همه منظوره در دوربین های غیر فول فریم استفاده شود. علاوه بر این، این لنز بسیار سبک و سبک است که به دلیل حمل و نقل آسان، عکاسی در سفر را ممکن می کند.

سیستم فوکوس لنز کانن EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM

لنز Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM از موتور فوکوس STM استفاده می کند که یک فناوری پیشرفته برای دوربین های DSLR است. با استفاده از موتورهای پله ای یا STM در لنزهای کانن، برخی از دوربین های این شرکت، مانند EOS-750D و EOS-80D، می توانند به سرعت و به راحتی در حین عکاسی در حالت Movie Servo AF بدون شنیدن موتور فوکوس یا حرکت فوکوس فوکوس کنند. لنز در تصویر با دقت روی سوژه فوکوس کنید و آن را دنبال کنید.

این سرعت بالا به دلیل پردازنده اختصاصی فوکوس در این مدل لنز است که می تواند مستقیما با دوربین ارتباط برقرار کند و لنز را بسیار کند هدایت کند.

سیستم ضد لرزش

لنز Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM همچنین از تثبیت کننده تصویر چهار مرحله ای پیشرفته استفاده می کند که می تواند تا چهار استاپ لرزش ناشی از سرعت شاتر پایین را خنثی کند. بنابراین امکان عکاسی با سرعت شاتر کمتر از حد معمول با این لنز وجود دارد.

این تثبیت کننده همچنین دارای ویژگی پیشرفته ای به نام Dynamic IS است که می تواند لرزش دوربین را در هنگام فیلمبرداری کاهش دهد.

لنزها

علاوه بر این، کانن از یک لنز UD و یک لنز غیر کروی در این لنز استفاده کرده است که تصویری بسیار واضح و با حداقل اعوجاج ایجاد می کند. این لنزها پراکندگی رنگ و نور در تصویر را تصحیح و کاهش می دهند و تصاویر بسیار واضح و با کنتراست بالا تولید می کنند. علاوه بر این، این لنزها هاله و تابش خیره کننده را کاهش می دهند. لنز Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM 480 گرم وزن دارد و قطر دیافراگم فیلتر 67 میلی متر است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 800D Kit 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM 800D EF-S 18-135 IS USM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 800D Kit 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM 800D EF-S 18-135 IS USM"، کلیک کنید.