نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 6D Kit 24-105mm f/3.5-5.6 STM 6D EF 24-105 IS STM

نقد و بررسی تخصصی مشخصات

نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 6D Kit 24-105mm f/3.5-5.6 STM 6D EF 24-105 IS STM

دوربین عکاسی کانن Canon EOS 6D Kit 24-105mm f/3.5-5.6 STM

6D EF 24-105 IS STM

دوربین Canon EOS 6D Kit 24-105mm STM

دوربین Canon EOS 6D کوچک ترین، سبک ترین و ارزان ترین دوربین فول فریم این شرکت است. دوربین Canon EOS 6D Kit 24-105mm STM دارای 11 نقطه فوکوس خودکار است و می تواند تا -3EV فوکوس کند که کمی بهتر از مهتاب است. دوربین 6D اولین دوربین از سری EOS است که مجهز به GPS داخلی و WiFi است. دامنه حساسیت این دوربین تا ISO 50-102400 قابل افزایش است. دوربین Canon 6D Body اولین دوربین فول فریم شرکت کانن است که برای کاربران غیر حرفه ای در نظر گرفته شده است. این دوربین اگرچه از نظر کاربرد در کنار مدل های EOS-60D و EOS-7D در رتبه بندی قرار می گیرد، اما به دلیل سایز بزرگتر سنسور، طرفداران زیادی را در بین کاربران به دست آورده است.

سنسور، لنزهای سازگار، سیستم و نقاط فوکوس

سنسور این دوربین دارای رزولوشن 20.2 مگاپیکسل بوده و به دلیل اندازه (فول فریم) برشی در تصویر ایجاد نمی کند. البته باید توجه داشته باشید که نمی توانید از لنزهای سری EF-s در این دوربین استفاده کنید. بنابراین اگر قصد خرید این دوربین را دارید باید به فکر خرید لنزهای سری EF نیز باشید. اگرچه این دوربین نقاط فوکوس کمتری (11 نقطه در مقابل 61 نقطه) و سرعت عکاسی پیوسته آهسته تر (4.5 فریم در ثانیه در مقابل 6 فریم در ثانیه) نسبت به مدل بالاتر خود دارد، EOS-5D MKIII در واقع این مقایسه درست نیست زیرا دوربین 6D کانن ابتدایی ترین دوربین فول فریم کانن است و برای افرادی مناسب است که می خواهند اولین تجربه کار با یک دوربین فول فریم ارزان را داشته باشند.

پیوندها و پیوندهای دوربین 24-105 میلی متری دوربین STM کیت Canon EOS 6D

شاید یکی از نکات منفی این مدل عدم امکان چرخش مانیتور باشد، قابلیتی که در مدل های ارزان تری مانند EOS-650D وجود دارد و بسیار کاربردی است. از سوی دیگر داشتن ویژگی هایی مانند WiFi و GPS از ویژگی های جالب دوربین Canon EOS 6D است. با کمک سیستم GPS می توانید ویژگی های جغرافیایی مکان های گرفته شده را به عکس ها متصل کرده و عکس های روی نقشه را مطابقت دهید. همچنین با استفاده از سیستم WiFi می توانید عکس های خود را با گوشی های هوشمند به اشتراک بگذارید و دوربین را از راه دور کنترل کنید. این دوربین فلاش داخلی ندارد اما برای عکاسان آتلیه ای یا افرادی که فلاش اکسترنال دارند این نکته مهم است.

عملکرد تیراندازی

برای این تست از لنز Canon EF 24-105mm f/4 استفاده شده است. در عکاسی با زاویه دید عریض، پدیده وینیت (تیره شدن اطراف کادر) به وضوح قابل مشاهده است، اما پس از عکاسی و در نرم افزارهای ویرایش به راحتی می توانید این پدیده را اصلاح کنید.

پردازش رنگ در دوربین Canon 6D Body به خوبی انجام می شود. در مثال زیر که در زیر نور خورشید عکاسی شده است، پردازش رنگ دقیق و مناسب را به وضوح مشاهده می کنید. مقیاس خاکستری نیز به خوبی مدیریت می شود. در مثال زیر بیشتر رنگ ها دارای تناژ خاکستری و سبز بوده و دارای جزئیات نیز می باشند. همانطور که در تصویر می بینید، مقیاس خاکستری به خوبی مدیریت شده و جزئیات تصویر به خوبی حفظ شده است.

از نظر جزئیات ضبط، اگرچه دوربین Canon 6D Body ممکن است از نظر جزئیات ضبط در مقایسه با دوربین های با وضوح بالاتر مانند Nikon D800 ضعیف تر باشد، اما همچنان وضوح کافی برای ثبت جزئیات را دارید. در عکس زیر شاخه های سوزنی مانند درخت و آجرهای ساختمان پشت درخت به خوبی ثبت شده و به چشم می آید.

عکاسی در فضای داخلی

از آنجایی که دوربین Canon 6D Body فاقد فلاش داخلی است، در این تست از فلاش های استودیویی و نور طبیعی موجود در استودیو برای عکاسی در فضای داخلی استفاده شده است. این تست از حالت عکاسی خودکار دوربین استفاده می کند تا تمام تنظیمات نوردهی توسط دوربین انجام شود.

با فلاش استودیویی، مقدار دیافراگم F/5.6، مقدار حساسیت ISO 100 و زمان نوردهی 1/60 ثانیه از دوربین بود. زمانی که فقط از نور موجود در استودیو برای عکاسی استفاده می شد، مقدار دیافراگم F/4.5 و مقدار حساسیت ISO 640 توسط دوربین در نظر گرفته شد. در نتیجه، عمق میدان در نور محیط کمتر از هنگام استفاده از فلاش ثبت می شود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در نور محیطی رنگ ها اندکی از روشنایی خود را از دست داده اند، اما از سوی دیگر، با وجود. افزایش حساسیت به ISO 640 بدون افزایش نویز تصویر.

تابع ضبط

با دوربین Canon EOS 6D Kit 24-105mm STM می توانید با کیفیت Full HD و با سرعت های مختلف تا 60 فریم بر ثانیه (در رزولوشن 1280×720) عکاسی کنید. توصیه می شود هنگام عکاسی با وضوح Full HD از کارت های حافظه کلاس 10 استفاده کنید. نتایج عکسبرداری با این دوربین از نظر رنگ و جزئیات فوق العاده است. همچنین می توانید میکروفون دوربین را روی حالت خودکار تنظیم کنید یا صدا را به صورت دستی کنترل کنید. همچنین می توانید از فیلتر کاهش صدای باد برای میکروفون استفاده کنید.

مشخصات لنز STM 24-105mm Canon EOS 6D Kit

این دوربین با لنز EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM در سایت سایت ما موجود است. Canon با معرفی لنز زوم Canon EF 24-105mm IS STM، لنز تله فوتو و لنز واید، لنز همه کاره و پیچیده ای را در اختیار کاربران قرار داده است. حداقل فاصله کانونی این لنز 40 سانتی متر است.

سیستم ضد لرزش

لنز Canon EF 24-105mm IS STM مجهز به سیستم تثبیت کننده تصویر حرفه ای چهار مرحله ای است که لرزش دوربین را تا چهار استاپ کاهش می دهد. بنابراین توانایی عکاسی با سرعت شاتر کمتر از حد معمول را فراهم می کند.

سیستم فوکوس

لنز Canon EF 24-105mm IS STM مجهز به سیستم موتور فوکوس STM است که منجر به فوکوس صاف، سریع و بی صدا در هنگام عکاسی و فیلمبرداری می شود. علاوه بر این، این لنز مجهز به سیستم فوکوس داخلی است که حلقه فوکوس را در حین فوکوس خودکار تثبیت می کند، بنابراین در صورت استفاده از فیلتر، عملکرد آن تغییر نمی کند و به راحتی می توانید از فیلترهایی مانند پولاریزه استفاده کنید. علاوه بر این، لنز Canon EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM مجهز به سیستم فوکوس دستی پیوسته است که با چرخاندن حلقه فوکوس در حین فوکوس خودکار می توانید به صورت دستی فوکوس کنید.

مقایسه این دوربین با Canon 6D Mark II را اینجا بخوانید

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 6D Kit 24-105mm f/3.5-5.6 STM 6D EF 24-105 IS STM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 6D Kit 24-105mm f/3.5-5.6 STM 6D EF 24-105 IS STM"، کلیک کنید.