نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 1300D Kit 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

نقد و بررسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی کانن Canon EOS 1300D Kit 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 1300D Kit 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

دوربین Canon EOS 1300D Kit 18-55mm IS II

شرکت Canon دوربین اصلی DSLR EOS 1300D را معرفی کرد. دوربین Canon EOS 1300D در بازار آمریکا با نام Rebel T6 به فروش می رسد. دوربین Canon EOS 1300D مجهز به سنسور 18 مگاپیکسلی APS-C CMOS است و از این نظر تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد. پردازش تصاویر توسط پردازنده DIGIC4+ انجام می شود که دارای ویژگی هایی مانند ISO 100-6400 قابل افزایش تا 12800، عکاسی پیاپی با سرعت 3 فریم بر ثانیه، حداقل و حداکثر سرعت شاتر 30 و 1/4000 ثانیه است.

Canon EOS 1300D که در برخی کشورها با نام Canon EOS Rebel T6 نیز فروخته می شود، یک دوربین DSLR پایین رده برای کاربران سطح پایه است. اما اینکه در رده پایین این دوربین قرار دارد به معنای کیفیت پایین تصویر نیست. این دوربین مجهز به سنسور CMOS سایز APS-C (اندازه معمول در دوربین های DSLR فول فریم کانن) با رزولوشن 18 مگاپیکسل است که همراه با پردازنده قدرتمند DIGIC 4+ که منحصراً توسط خود کانن تولید شده است، کیفیت بسیار خوبی را ارائه می دهد. .

دوربین Canon EOS 1300D با افزایش حساسیت سنسور به ISO 6400 (و در شرایط خاص تا 12800) می تواند تصاویر خوبی را در شرایط نوری سخت ثبت کند. امکان فیلمبرداری با رزولوشن Full HD 1080p/30fps، امکان فیلمبرداری متوالی با سرعت 3 فریم بر ثانیه و امکان برقراری ارتباط بی سیم از طریق WiFi یا NFC با تلفن همراه و تبلت های هوشمند از جمله ویژگی های مهم این دوربین

سنسور 18 مگاپیکسلی CMOS و پردازنده DIGIC 4+

ترکیبی از پردازنده پرسرعت DIGIC 4+ به همراه سنسور 18 مگاپیکسلی اندازه APS-C در دوربین Canon EOS 1300D کیفیت تصویر عالی را در شرایط نوری مختلف تضمین می کند. این ترکیب می تواند تصاویر بسیار کم نویز را در شرایط نور کم، حتی در حساسیت های بالا مانند ISO 6400 ارائه دهد و همچنین به دوربین اجازه می دهد تا به طور مداوم با وضوح کامل 18 مگاپیکسل با سرعت 3 فریم بر ثانیه عکس بگیرد. این سرعت برای اکثر سوژه های متحرک مناسب است، مانند عکاسی ورزشی یا عکاسی از پرندگان که در صورت استفاده از فرمت JPEG محدودیتی برای تعداد عکس های متوالی وجود ندارد. بنابراین اگر با این سرعت عکاسی می کنید، می توانید تا زمانی که کارت دوربین شما پر شود به عکاسی ادامه دهید.

دوربین Canon EOS 1300D همچنین می تواند در فرمت خام عکاسی کند، با عکسبرداری متوالی در فرمت خام محدود به ۶ عکس. دوربین Canon EOS 1300D همچنین می تواند با وضوح Full HD 1080p و 30 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند. اگر به فیلم های کوچکتر نیاز دارید، می توانید از وضوح HD و DV نیز در این دوربین استفاده کنید. در حین فیلمبرداری، دوربین می تواند به طور خودکار نوردهی را کنترل کند، اما در صورت استفاده حرفه ای، می توانید به صورت دستی سرعت شاتر، دیافراگم و حساسیت دوربین را کنترل کنید.

فوکوس خودکار و فوکوس دستی در حین فیلمبرداری امکان پذیر است، اما این فوکوس به اندازه دوربین های میان رده کانن مانند EOS 70D یا EOS 80D قدرتمند و سریع نیست. دوربین Canon EOS 1300D مجهز به میکروفون داخلی با قابلیت ضبط صدای استریو است اما به دلیل نداشتن درگاه میکروفون و هدفون نمی توان از میکروفون های خارجی بر روی آن استفاده کرد.

سیستم فوکوس 9 نقطه ای

دوربین Canon EOS 1300D Kit 18-55mm IS II مجهز به سیستم فوکوس خودکار 9 نقطه ای (از نوع تشخیص فاز) با نقطه ضربدری در مرکز قاب است که اگرچه به سطح دو دیجیتال نمی رسد. سیستم های فوکوس، برای اکثر کاربران عادی کافی است. این نقاط فوکوس می توانند در نور کم و همچنین در هنگام ضبط ویدیو به خوبی کار کنند. علاوه بر این، این نقاط فوکوس کاملاً با سیستم فوکوس پیوسته AI Servo AF کانن سازگار هستند و می توانند سوژه را ثابت کرده و در هنگام عکاسی یا فیلم برداری آن را دنبال کنند.

مشخصات مربوط به طراحی محفظه و سیستم های ارتباطی بی سیم

صفحه نمایش بزرگ 3 اینچی با رزولوشن 920000 پیکسل در این دوربین تصویری فوق العاده روشن و شفاف را حتی در محیط های بسیار روشن به نمایش می گذارد. این دوربین مانند اکثر دوربین های کانن از کارت های حافظه سری SD (SDHC و SDXC) پشتیبانی می کند. منظره یاب اپتیکال این دوربین از نوع Pentamirror با پوشش 95 درصدی فریم و روشنایی بسیار خوب برای محیط های کم نور می باشد.

دوربین Canon EOS 1300D Kit 18-55mm IS II مجهز به قابلیت های WiFi و NFC برای ارتباط بی سیم است و می توان آن را از راه دور با گوشی های هوشمند و تبلت ها از طریق برنامه انحصاری Camera Connect Canon کنترل کرد. علاوه بر این، عکس ها و فیلم ها را می توان از راه دور به دستگاه های هوشمند منتقل کرد و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. این دوربین همچنین با تجهیزات ذخیره سازی شبکه Canon Connect Station CS100 سازگاری کامل دارد و به راحتی کار می کند.

ویژگی های نرم افزار Canon EOS 1300D Kit 18-55mm IS II برای مبتدیان

دوربین لنز 18-55 میلی متری Canon EOS 1300D دارای حالت های مختلف عکسبرداری خودکار برای کاربران تازه کار است. حالت تشخیص خودکار هوشمند صحنه این دوربین می تواند بهترین تنظیمات را برای هر صحنه انتخاب کند. راهنمای تصویری همچنین به کاربران مبتدی کمک می کند تا استفاده از ویژگی های مهم مختلف را در دوربین ببینند.

انواع تنظیمات از پیش تعیین شده برای عکاسی پرتره، کودکان، منظره، عکاسی در شب، عکاسی مهمانی و بسیاری از تنظیمات دیگر تنها بخشی از تنظیمات پیش تنظیمی این دوربین برای افراد مبتدی است که می توانند با انتخاب هر یک از شرایط موجود، بهترین تنظیمات را برای آن انتخاب کنند.

در نهایت یکی از ویژگی های بسیار جالب این دوربین، Video Snapshot نام دارد که با انتخاب آن، ویدئوهای تایم لپس کوتاه (2، 4 یا 8 ثانیه ای) از لحظات عکاسی ضبط می شود و در نهایت به هم چسبانده می شود تا یک فیلم به یاد ماندنی ایجاد شود. از روز عکاسی خود را حفظ کنید این ویدیو خاطره جالبی از آن روز خواهد بود.

توضیحات لنز

کانن با معرفی لنز زوم EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 III موفق شده است ابزاری مقرون به صرفه، سبک و موثر را وارد بازار کرده و در دسترس عکاسان قرار دهد. این لنز با فاصله کانونی 18-55 میلی متر و دهانه دیافراگم f/3.5-5.6، برای دوربین های سنسور کراپ کانن مناسب است. حداقل فاصله کانونی این لنز حدود 25 سانتی متر است و با کمک آن می توان عکس های عریض و معمولی گرفت. لنز Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 III با وجود پیشرفت ها و قابلیت های افزایش یافته نسبت به نسخه های قبلی، وزن و حجم کم مدل قبلی خود (EF-S 18-55 f/3.5-5.6) را حفظ کرده است. ، که آن را نسبت به سایر لنزهای زوم راحت تر می کند. وزن این لنز 200 گرم و ابعاد 70 در 68.5 میلی متر است و از فیلترهای 58 میلی متری روی دیافراگم خود استفاده می کند.

لنزها

لنز Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 III دارای 11 عنصر غیر کروی یا غیر کروی است که اعوجاج و پراکندگی رنگ در تصاویر را کاهش می دهد و با وضوح بیشتری ضبط می کند. همچنین پدیده ارواح در تصاویر به کمک این لنزها اصلاح می شود.

دیافراگم

دیافراگم این لنز از 6 تیغه تشکیل شده است که به کمک آن ها دیافراگم کاملا دایره ای شکل می گیرد و می توان از آن برای ثبت تصاویر با عمق میدان کم و ایجاد پس زمینه تار استفاده کرد. استفاده از این لنز به کاربران این امکان را می دهد که بوکه دایره ای تار و بی نقصی را در پس زمینه ایجاد کنند.

سیستم فوکوس موتوری

لنز Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 III مجهز به یک موتور فوکوس DC است که فوکوس خودکار سریع و بی صدا را امکان پذیر می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 1300D Kit 18-55mm f/3.5-5.6 IS II" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 1300D Kit 18-55mm f/3.5-5.6 IS II"، کلیک کنید.