نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع پولاروید Polaroid OneStep2 Instant Camera white

نقد و بررسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی چاپ سریع پولاروید Polaroid OneStep2 Instant Camera white

نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع پولاروید Polaroid OneStep2 Instant Camera white

روکش های چرم مصنوعی قاب های نقره ای و صفحه های کنترل مکانیکی برای دادن ظاهری قدیمی به برخی دوربین های مدرن استفاده می شوند. اما همه این دوربین ها چیزی برای ارائه دوربین پولاروید OneStep 2 ندارند که با الهام از یک دوربین قدیمی از دهه 1970 ساخته شده است این دوربین هم ظاهر و هم عملکرد یک دوربین قدیمی پولاروید را دارد و عکس های مشابهی را چاپ می کند.

در عین حال دوربین چاپ فوری Polaroid OneStep 2 دارای برخی از ویژگی های مورد استفاده در دوربین های مدرن است مانند باتری قابل شارژ فلاش داخلی و البته تایمر خودکار. برخلاف سایر دوربین های چاپ فوری که عملاً دوربین های دیجیتال با چاپگر ZINK هستند این دوربین در واقع از فیلم فوری استفاده می کند و به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به فیلترهای دیجیتال مختلف به ظاهری مشابه عکس های فوری قدیمی برسید.

البته این دوربین برای همه مناسب نیست. Polaroid OneStep 2 حتی با ویژگی های مدرن خود یک دوربین قدیمی است که از راحتی و کیفیت دوربین های دیجیتال امروزی برخوردار نیست. تجربه استفاده از این دوربین به این بستگی دارد که چه کسی از آن استفاده می کند.
طراحی

این دوربین که بر اساس دوربین Polaroid OneStep Land ساخته شده است از همان ظاهر قدیمی استفاده می کند اما دارای برخی ویژگی های مدرن است. طراحی قدیمی این دوربین باعث شده وزن آن حدود 0.5 کیلوگرم و ابعاد آن حدود 15 سانتی متر باشد.

در حالی که دوربین هایی که از فیلم فوری فوجی فیلم استفاده می کنند کوچکتر هستند به دلیل ابعاد خاص فیلم مورد استفاده در OneStep این دوربین نمی تواند کوچکتر از الان باشد. ابعاد فیلم استفاده شده در این دوربین با ابعاد فیلم فوری پولاروید برابر است اما این فیلم کمی ضخیم تر است. ابعاد بخش عکس این فیلم تقریباً 3.1 در 3 اینچ و ابعاد کلی آن 4.2 در 3.5 اینچ است.

این فیلم ها در قسمت پایینی دوربین قرار می گیرند که با استفاده از یک اهرم کوچک در جلوی دوربین باز می شوند. کارتریج می گوید بسته فیلم را در دوربین قرار دهید و حتی افرادی که با دوربین های چاپ فوری آشنا نیستند می توانند به راحتی از این دوربین استفاده کنند. کارتریج فیلم با یک کلیک رضایت بخش وارد دوربین می شود و دوربین به طور خودکار پوشش سیاه بسته فیلم را خارج می کند.

8 چراغ کوچک در بالای دوربین وجود دارد که میزان فیلم باقی مانده در دوربین را نشان می دهد. به عنوان یک دوربین فوری OneStep 2 از یک رابط کنترلی مینیمالیستی استفاده می کند اما تعداد دکمه ها و کنترل های قرار داده شده روی آن کمی بیشتر از نسخه اصلی منتشر شده در دهه 1970 است. دکمه شاتر در جلوی دوربین و به سمت پایین قرار دارد که کمی عجیب به نظر می رسد. در اکثر دوربین های مدرن این سوئیچ در بالای دوربین قرار می گیرد اما پولاروید سعی کرده تا حد امکان ظاهر دوربین اصلی را دست نخورده نگه دارد.

اگر دوربین را با دست چپ خود می گیرید و انگشت اشاره دست راست شما روی دکمه شاتر است شست شما باید بدون فلاش روی دکمه باشد. نگه داشتن این کلید در حین فشردن دکمه شاتر فلاش دوربین را غیرفعال می کند. در غیر این صورت فلاش همیشه روشن خواهد ماند. فلاش نیز از ویژگی های جدید این دوربین است. مدلی که در سال 1977 عرضه شد امکان افزودن فلاش روی دوربین را داشت اما از فلاش داخلی پشتیبانی نمی کرد.

مدرن بودن دوربین را می توان با دکمه سلفی کوچکی که در جلوی دوربین قرار داده است نیز تشخیص داد. این کلید برای فعال کردن حالت سلفی استفاده می شود. سوئیچ در پایین منظره یاب در جلوی دوربین به شما امکان می دهد تصویر را روشن یا تاریک کنید. این ویژگی در نسخه اصلی این دوربین وجود نداشت.

در دفترچه راهنمای این دوربین پولاروید به کاربر هشدار می دهد که منظره یاب دوربین 100% دقیق نیست به خصوص زمانی که خیلی به سوژه نزدیک هستید (نمایاب تصویر لنز را نشان نمی دهد). منظره یاب تقریباً شبیه یک بالون است و مرکز تصویر به سمت شما متمایل است در حالی که لبه ها کمی تار هستند.

اما مهم ترین نکته ای که نشان می دهد این محصول دوربین قدیمی نیست پورت USB پشت دوربین است. البته این پورت برای انتقال تصاویر به کامپیوتر نیست بلکه می توانید از آن برای شارژ باتری استفاده کنید. با این حال احتمالاً نیازی به استفاده زیاد از آن درگاه نخواهید داشت زیرا Polaroid می گوید این دوربین با یک بار شارژ تا 60 روز دوام می آورد.
تجربه عکاسی

تنها یک دلیل بسیار بزرگ برای عکاسی با دوربین دهه 70 وجود دارد. لذت این کار. گرفتن عکسی که بتوانید آن را در دست بگیرید و مدتی منتظر بمانید تا ظاهر شود در عصر دیجیتال کار بسیار خوبی است. با این کار عکس هایی که می گیرید در بین هزاران عکس دیگر روی تلفن همراهتان گم نمی شوند و می توانید آنها را در آلبوم عکس یا در یخچال خود ذخیره کنید.

در عصر دیجیتال استفاده از عبارت instant برای این دوربین کمی گیج کننده است. درست است که می توانید عکس چاپ شده را برای چند ثانیه در دستان خود نگه دارید اما حدود 10-15 دقیقه طول می کشد تا عکس به طور کامل ظاهر شود. در این مدت باید عکس را رو به پایین نگه دارید یا آن را در پوشش محافظ زیر دوربین نگه دارید تا از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید. زمانی که متوجه شدید که عکسی که گرفته اید خیلی روشن یا تاریک است 15 دقیقه زمان زیادی برای صبر کردن است.

برچسب روی پایین دوربین توصیه می کند حداقل 60 سانتی متر از سوژه فاصله داشته باشید. لنز فوکوس ثابت این دوربین می تواند از فاصله 60 سانتی متری تا بی نهایت فوکوس کند. اگر خیلی به سوژه نزدیک شوید عکس خیلی نرم و تار می شود. در داخل خانه نور فلاش برای سوژه هایی که نزدیک هستند بسیار شدید است. از دیگر نکاتی که در عکاسی با این دوربین باید رعایت کنید این است که همیشه با پشت به خورشید عکس بگیرید و اگر در محیطی خیلی روشن نیستید بهتر است همیشه فلاش را روشن نگه دارید.

استفاده از دوربین فوری Polaroid OneStep 2 آنقدر آسان است که حتی یک کودک 6 ساله نیز می تواند از آن استفاده کند. در حالی که بزرگسالان مطمئناً می توانند از این دوربین استفاده کنند فیلم فوری راهی عالی برای آموزش عکاسی و صبر به کودکان است.

تجربه دوربین فوری Polaroid OneStep 2 بسیار مناسب برای مبتدیان است. این دوربین شما را مجبور به کاهش سرعت می کند زیرا هر فریمی که می گیرید برای شما هزینه دارد. در هر بسته 8 قطعه فیلم وجود دارد بنابراین باعث می شود که ترکیبات خود را با دقت بیشتری بسازید. این به شما در یادگیری ترکیب بندی کمک زیادی می کند اما ممکن است برای برخی افراد خسته کننده به نظر برسد.
فیلم جدید ظاهر کلاسیک
اگرچه کارتریج فیلم این دوربین تجدید شده است اما ظاهر عکس های شما تغییری نکرده است. این ظاهر در رنگ ها بیشتر مشهود است. به عنوان مثال رنگ های سبز تیره تر و کمتر از آنچه با چشمان خود می بینید اشباع شده اند. تصاویر گرفته شده با این دوربین به نظر می رسد که فیلترهای اینستاگرام روی آنها اعمال شده است.

به طور کلی عکس ها کمی تیره تر هستند و این حتی هنگام عکاسی در فضای باز نیز قابل توجه است. این ممکن است بخشی از تلاش پولاروید برای ایجاد جلوه زیبایی خاص خود باشد اما اگر به عکس های روشن تری نیاز دارید می توانید از دکمه +/- در جلوی دوربین برای روشن تر کردن عکس های خود استفاده کنید.

کیفیت تصاویر ثبت شده با هیچ یک از استانداردهای امروزی خوب نیست اما این نیز بخشی از استراتژی Polaroid “Flawless Flaw” است. تصاویر همیشه کمی نرم تر هستند که به کاهش اشباع تصویر می افزاید اما می تواند برخی از جزئیات مهم تصویر را نیز حذف کند.

اگر برخلاف توصیه ها در مقابل خورشید عکس بگیرید ممکن است شعله ور شدن لنز ظاهر شود و قسمت هایی از عکس شما بیش از حد نوردهی شود. متأسفانه این شراره اصلاً هنری به نظر نمی رسد و بیشتر شبیه یک حباب سفید در انتهای تصویر ظاهر می شود. با نگاه کردن به منظره یاب می توانید متوجه این موضوع شوید و حتی می توانید با نگه داشتن دست روی لنز از این مشکل جلوگیری کنید. البته انجام این کار همیشه آسان نیست و اگر دقت کافی را نداشته باشید ممکن است دست شما در عکس قرار بگیرد.

پولاروید در داخل خانه می گوید فلاش دوربین تعادل رنگ را حفظ می کند اما به نظر ما تصاویر گرفته شده کمی زرد به نظر می رسند. البته این می تواند بخشی از تلاش این شرکت برای بازسازی ظاهر فیلم های دهه 70 نیز باشد.
نظر ما
به نظر ما دوربین چاپ فوری Polaroid OneStep 2 قیمت بسیار مناسبی دارد و به دلیل اندازه فیلم های مشابه با OneStep اصلی و ظاهر همان دوربین یکی از نوستالژیک ترین دوربین های چاپ فوری موجود در بازار جهانی است. . تنها نقطه ضعف این دوربین بدنه بزرگ و حجیم آن است.
آیا جایگزین بهتری برای این دوربین وجود دارد؟
به لطف محبوبیت روزافزون دوربین های فوری یافتن دوربین فوری کار دشواری نیست. دوربین Polaroid Originals OneStep+ نیز طراحی و کیفیتی مشابه این دوربین دارد اما از بلوتوث نیز پشتیبانی می کند و می توانید با استفاده از تلفن همراه از دوربین از راه دور استفاده کنید. همچنین علاوه بر دکمه ساده +/- در این دوربین می توانید برخی از تنظیمات نوردهی را نیز به صورت دستی تغییر دهید.

اکثر دوربین های چاپ فوری موجود در بازار بسیار کوچکتر از این دوربین هستند. دوربین فوری لایکا سافورت یکی از زیباترین طراحی ها را دارد اما قیمت بالاتری دارد. Fujifilm Instax Mini 90 از طراحی نوستالژیک و در عین حال فشرده استفاده می کند و به شما امکان می دهد تنظیمات نوردهی را به صورت دستی کنترل کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع پولاروید Polaroid OneStep2 Instant Camera white" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع پولاروید Polaroid OneStep2 Instant Camera white"، کلیک کنید.