نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini 70 Instant Film Camera Blue

نقد و بررسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini 70 Instant Film Camera Blue

نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini 70 Instant Film Camera Blue

اگرچه دوربین های دیجیتال در دنیای امروز بسیار محبوب هستند، اما عکس های فیزیکی همچنان طرفداران زیادی دارند. دلیل اینکه امروزه دوربین های چاپ فوری توانسته اند به حیات خود ادامه دهند، نیاز به تصاویر فیزیکی است. دوربین چاپ فوری فوجی Instax Mini 70 یکی از جدیدترین محصولات فوجی فیلم است که برخی از ویژگی های آن از جمله آینه سلفی آن را به محصولی جذاب برای جوانان تبدیل کرده است.

طراحی

Fuji Instax Mini 70 یک دوربین زیبا و جذاب است که در رنگ های سفید، آبی یا زرد عرضه می شود و نسبتا جمع و جور است. ابعاد این دوربین 11.4*9.9*5.3 سانتی متر (ارتفاع، طول، عرض) و وزن آن بدون فیلم تنها 280 گرم است. برق مورد نیاز این دوربین توسط دو باتری CR2 تامین می شود و یک جفت باتری نیز در جعبه محصول موجود است. این نوع باتری در دوربین های آنالوگ و تجهیزات قدیمی رایج است، اما به اندازه باتری های AA یا AAA رایج نیست. برای چنین محصول محبوبی، استفاده از باتری های AA یا AAA انتخاب عاقلانه تری خواهد بود.

عملیات تصویربرداری تقریباً کاملاً خودکار است و بنابراین کلیدها و کنترل های بسیار کمی روی بدنه دوربین وجود دارد. در پشت دوربین یک صفحه نمایش اطلاعات تک رنگ LCD قرار دارد که به شما می گوید چند عکس باقی مانده است (هر بسته فیلم حاوی ده عکس است). در سمت راست این صفحه کلید پاور و در سمت چپ دکمه های سلفی، تایمر و حالت قرار دارند. دکمه سلفی فاصله کانونی لنز را در یک نقطه بسته تنظیم می کند و می توانید تایمر خودکار را روی 2 یا 10 ثانیه تنظیم کنید. دکمه Mode نیز تنظیمات مختلف را تغییر خواهد داد.

در حالت پیش فرض، دوربین فقط تعداد فیلم های باقی مانده روی صفحه LCD را به شما نشان می دهد، اما اگر حالت های دوربین را با دکمه حالت تغییر دهید، می توانید در حالت افقی یا ماکرو فوکوس کنید، فلاش یا کلید Hi-Activate را روشن کنید. ، که تصاویر را روشن تر می کند. بهتر است از حالت Hi-Key فقط برای عکس های داخل ساختمان استفاده کنید. عکس هایی که با این حالت در فضای باز و حتی در روزهای ابری گرفته می شوند خیلی روشن به نظر می رسند.

منظره یاب اپتیکال ثابت تنها چیزی است که می توانید برای دیدن تصویر قبل از عکس نهایی از آن استفاده کنید. کادربندی تصویر با استفاده از این منظره یاب برای فواصل متوسط ​​دقیق است اما در عکاسی ماکرو به دلیل افکت اختلاف منظر گاهی اوقات با خطا مواجه می شوید. اگر دوربین را در حالت پرتره نگه داشته اید و راست دست هستید، می توانید به راحتی به دکمه شاتر دسترسی داشته باشید. اما در حالت افقی، وضعیت کمی متفاوت است. در این حالت باید مراقب باشید که دست خود را بگیرید تا منظره یاب یا لنز دوربین را مسدود نکند. این نوع قرارگیری دکمه شاتر بیشتر برای دوربین های مربع شکل مناسب است و در این دوربین کمتر خوشایند است.

کیفیت لنز و تصویر

میدان دید یک لنز 60 میلی متری f/12.7 در این دوربین تقریباً با لنز 35 میلی متری در یک دوربین فول فریم برابر است. این میدان دید یک میدان دید نسبتا مناسب است، به همین دلیل است که در دوربین فوجی X100T با لنز ثابت نیز استفاده می شود، اما برای سلفی ها کمی محدود است. من توانستم سر و شانه هایم را در یک شوت عمودی قرار دهم، اما سرم بیشتر کادر را اشغال کرد. زاویه بازتر مانند 27 میلی متر (معادل فول فریم) برای سلفی بسیار بهتر است. این نوع لنز به شما این امکان را می دهد که قسمت بیشتری از صحنه را در کادر خود قرار دهید و حتی می توانید یکی از دوستان خود را در عکس قرار دهید.

بدون ذکر فرمت فیلم Instax Mini نمی توان در مورد کیفیت عکس صحبت کرد. تصاویر این دوربین نسبتا کوچک هستند (حدود 4.5×6 سانتی متر) و هر قطعه فیلم در زمان نوشتن برای شما حدود 10 هزار تومان هزینه دارد. دستیابی به جزئیات در مینیاتورهای دوربین های سری Mini بسیار دشوار است، اما اگر دوربین بتواند نوردهی مناسبی داشته باشد، رنگ ها فوق العاده هستند و تصاویر شما ظاهری براق خواهند داشت. نوردهی بیش از حد مشکلی است که ممکن است هنگام عکاسی در نور روز با آن مواجه شوید. اما عکس های گرفته شده در فضاهای بسته با فلاش و حتی سلفی های گرفته شده با این دوربین کیفیت خوبی خواهند داشت. متاسفانه این دوربین از جبران نوردهی استفاده نمی کند. اگر به این ویژگی نیاز دارید، Instax Mini 90 به شما این امکان را می دهد که تصاویر خود را روشن تر یا تیره تر کنید.

حرف آخر

Fuji Instax Mini 70 ارزان ترین دوربین فوجی فیلم نیست. شما می توانید مینی 8 را با حدود 70 دلار تهیه کنید. Mini 8 یک دوربین سطح ابتدایی است که توانایی فوکوس در فواصل نزدیک را ندارد، اما برای افرادی که دوربین های چاپ سریع با تنظیمات خودکار را دوست دارند، یک انتخاب عالی است. Mini 70 انعطاف پذیری بسیار بیشتری به شما می دهد، اما با قیمتی که دارد Lomography Lomo’Instant را پیشنهاد می کنم. این دو دوربین تقریباً قیمت یکسانی دارند، اما دوربین Lomography از لنز بازتری استفاده می کند، کنترل بیشتری به شما می دهد و به شما امکان می دهد چندین نوردهی بگیرید. اگر به عکس هایی با اندازه بزرگتر نیاز دارید، بهتر است دوربین هایی تهیه کنید که از فرمت Instax Wide پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال، Fuji Instax 300 یکی از این دوربین ها است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini 70 Instant Film Camera Blue" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini 70 Instant Film Camera Blue"، کلیک کنید.