نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini 70 Instant Film Camera Black

نقد و بررسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini 70 Instant Film Camera Black

نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini 70 Instant Film Camera Black

ما در دنیایی زندگی می کنیم که دوربین های دیجیتال پادشاه هستند اما این واقعیت از تقاضا برای دوربین هایی که تصاویر فیزیکی را در اختیار عموم قرار می دهند کم نکرده است. اقبال عمومی و جذابیت مکانیزم چنین دوربین هایی بود که Instax Mini 70 را به آخرین جایگاه در خط تولید فوجی فیلم تبدیل کرد و همچنان شاهد تولید و عرضه آن به بازار هستیم. این محصول ویژگی های بسیار جالبی دارد و یکی از محصولات جدید این شرکت می باشد. آینه جلوی این دوربین برای کادربندی سلفی مناسب است و نسل هزاره می تواند لطف خوبی به آن نشان دهد.

ما محصولات دیگری مانند Lomo’Instant داریم که قابلیت های مشابهی دارد اما از لنزهای زاویه باز استفاده می کند. این دوربین از حالت نوردهی دوگانه پشتیبانی می کند و بهتر از برخی گزینه های دستی کار می کند.

طراحی

Instax Mini 70 یک دوربین است. این محصول دارای طراحی جمع و جور و ابعاد 4.5 در 3.9 در 2.1 اینچ است. وزن دوربین تنها 280 گرم است که البته با اضافه شدن فیلم این وزن بیشتر می شود. لازم به ذکر است دو باتری قدرتمند CR2 انرژی این محصول را تامین خواهند کرد. در جعبه محصول قرار می گیرد. این نوع باتری در دوربین های قدیمی و لوازم جانبی فیلم رایج است و نمی توان به راحتی از باتری های AA و AAA برای آنها استفاده کرد. این محصول برای مصرف کنندگانی طراحی شده است که از بازار انبوه بهره برده اند و در عین حال چشمی به انتخاب های معقول در آن بازار دارند.

عملکرد دوربین تقریباً خودکار است بنابراین دکمه های کنترلی به حداقل می رسد. یک پنل LCD اطلاعات تک رنگ را در پشت دوربین نمایش می دهد و تعداد تصاویر دوربین نیز در این قسمت قابل مشاهده است. هر فیلم استفاده شده برای دوربین دارای 10 نوردهی خواهد بود. دکمه پاور در سمت راست دوربین و دکمه های سلفی سلفی و حالت در سمت چپ قرار دارند. دکمه Selfie لنز را روی فاصله کانونی نزدیک تنظیم می کند و تایمر خودکار را می توان از 2 تا 10 ثانیه تنظیم کرد. دکمه Mode همچنین می تواند تنظیمات مختلف دوربین را تغییر دهد.

به طور پیش فرض Mini 70 فقط تعداد فیلم را روی LCD نمایش می دهد. اما می توانید حالت فوکوس را روی حالت افقی یا ماکرو نیز قرار دهید و از فلاش استفاده کنید. به این ترتیب تصاویر شما روشن تر می شوند. استفاده از Hi-Key بهترین گزینه برای تصاویر داخل ساختمان است و البته با آزمایشاتی که انجام دادیم متوجه شدیم که برای تصاویر در فضای باز نیز به خوبی کار می کند.

منظره یاب اپتیکال ثابت این محصول را می توان پنجره ای رو به دنیای خارج دانست. عکاسی و کادر بندی میان رده بسیار دقیق است اما گاهی اوقات به دلیل تفاوت در این زمینه نسبت به دوربین های دیجیتال می توان عکس های ماکرو را از دست داد. اگر دوربین را به صورت عمودی نگه دارید دکمه شاتر به راحتی قابل دسترسی است. البته اگر راست دست باشید این کار آسان است. توجه داشته باشید که اگر در جهت افقی عکاسی کنید داستان متفاوتی را تجربه خواهید کرد. اگر دوربین را بالای سر نگه می دارید تا از مسدود کردن لنز یا حالت افقی جلوگیری کنید کار آسانی پیش رو نخواهید داشت. یک ماشه جلو در این زمینه بهتر عمل می کند اما در اینجا بسیار آزاردهنده خواهد بود.

کیفیت لنز و تصویر

یک لنز 60 میلی متری f/12.7 تقریباً معادل یک لنز 35 میلی متری در دوربین های فول فریم است. چنین تمی بسیار کاربردی است و اتفاقاً روی لنزهای ثابت فوجی X100T نیز استفاده می شود. البته عملکرد آن در سلفی ها چندان خوب نشان نمی دهد. کاربران حرفه ای می توانند تنظیمات قاب مناسبی در جهت پرتره داشته باشند و عکس های بهتری را تجربه کنند. دوربین Lomo’Instant در این زمینه با لنز معادل 27 میلی متری عملکرد بهتری دارد. چنین فرآیندی به کاربر این امکان را می دهد که فضای بازتری برای عکس گرفتن داشته باشد و دوستی برای گرفتن سلفی در کنار خود داشته باشد. دوربین لومو آینه سلفی نیز دارد.

کیفیت تصاویر در Instax Mini 70 بدون توجه به فرمت فیلمی که داخل آن قرار می گیرد غیرممکن است. تصاویر بندانگشتی در ابعاد 1.8 در 2.4 اینچ به شما تحویل داده می شود و قیمت هر تصویر کوچک حدود 0.75 دلار است. دوربین هایی که از فرمت InstaxWide پشتیبانی می کنند تصاویر 3.9 در 2.4 اینچی را ارائه می دهند و قیمت آنها به 0.80 دلار تغییر می کند. از جمله این دوربین ها می توان به Instax Wide 300 و Lomo’Instant Wide اشاره کرد.

فرمت فیلمی که در دوربین قرار می گیرد کمی بزرگتر از Instax Wide است اما فیلم های رنگی آن با فیلم های تخصصی فوجی همخوانی ندارند. تصاویر به واقعیت نزدیک هستند و می توانید آنها را سیاه و سفید کنید اما با گذشت زمان شاهد تغییر رنگ محسوسی در آنها خواهیم بود. چنین دستگاه هایی را در فیلم های غیرممکن می بینیم اما قیمت 3 دلار گران است.

تشخیص جزئیات در تصاویر کوچک Mini 70 سخت است اما وقتی به خوبی در معرض دید قرار می گیرند رنگ ها عالی هستند و کیفیت تصویر براق است. نوردهی مناسب به بهترین وجه در نور روز انجام می شود اما ما دریافتیم که عکس های گرفته شده در داخل خانه می توانند با فلاش نقطه ای نیز به این کیفیت دست پیدا کنند. قدرت فلاش در این زمینه موثر است و می تواند کیفیت رنگ را تحت تاثیر قرار دهد. نوردهی صحیح در این زمینه بسیار موثر است و می تواند عکس را روشن یا تیره تر کند که در بیشتر موارد مورد تایید کاربران است.

مینی 70 قطعا ارزان ترین دوربین فوری موجود در بازار نیست اما می توان آن را یکی از گزینه های مناسب در بازار دانست. این محصول انعطاف پذیری بیشتری را به شما می دهد و نسبت به رقبای خود مزایای زیادی دارد. با توجه به سلیقه و کیفیت مورد نیاز می توان از کیفیت تصویر فیلم هایی که داخل دوربین قرار می گیرد استفاده کرد.

ارگونومی

این دوربین تقریباً مانند اکثر دوربین های Instax ساخته شده است و تمام ویژگی هایی را دارد که کاربران می خواهند. سادگی بر ارائه ویژگی های حرفه ای تر ترجیح داده می شود و همان مورد برای مخاطبان خاص بازار هدف قرار می گیرد. در بحث ارگونومی به جلوی دوربین توجه ویژه ای خواهیم داشت. وقتی دوربین فعال می شود یک عدسی بزرگ بیرون می آید و یک آینه کوچک در کنار این لنز می بینیم. این آینه همچنین به سهولت گرفتن عکس های سلفی کمک می کند. جدای از این موارد دکمه شاتر فلاش و لوگوی اینستاکس از دیگر مواردی است که در جلوی دوربین به چشم می خورد.

در بالای دوربین شکافی وجود دارد که عکس از آنجا چاپ می شود. توجه داشته باشید که باید اجازه دهید تصاویر با مکانیزم خود دوربین بیرون بیایند و به آن زور نزنید. در پشت دوربین یک منطقه بزرگ برای بارگذاری فیلم خواهید دید. در بالای این بخش منظره یاب صفحه نمایش LCD کوچک و دکمه های کنترل را می بینیم. این دکمه ها شامل فلاش Hi-Key حالت ماکرو x فوکوس بی نهایت و موارد دیگر می شود. می توان گفت تقریباً هیچ گزینه فوکوس خودکار برای محصول وجود ندارد و تقریباً در این زمینه خطاهای جزئی خواهید داشت.

آسان برای استفاده

بدنه دوربین از پلاستیک ساخته شده است اما نمی توان به این موضوع بدبین بود. دوربین دارای طراحی جمع و جور است اما احتمالاً زمانی که دوربین از دستان شما بیفتد خواهید دید که از بین می رود. پس بهتر است از بند دوربین برای نگهداری آن استفاده کنید. بارگذاری فیلم احتمالاً سخت ترین قسمت کار با این دوربین است. اولین باری که عکس می گیرید احتمالاً نمی دانید که باید یک بار دکمه شاتر را فشار دهید تا پوشش تیره حذف شود. این مورد در مورد سایر دوربین های Instax Mini صدق نمی کند اما زمانی که همه چیز را حل کنید مشکلی نخواهید داشت.

این دوربین بیشتر برای مقاصد سرگرمی مناسب است و نمی توان ویژگی های حرفه ای را از آن انتظار داشت. بهتر است به تنظیمات دوربین نگاه کنید و کیفیت سلفی ها را بررسی کنید. اگر یک عکاس حرفه ای هستید بهتر است بدانید که تنظیمات دوربین بسیار کمی است و باید بدانید که چگونه از آنها به درستی استفاده کنید. کنترل کامل تنظیمات سرعت شاتر را در دست بگیرید و از کمترین ویژگی ها نهایت استفاده را ببرید.

افرادی که از این دوربین استفاده می کنند احتمالاً به بخش سلفی آن اهمیت زیادی نمی دهند و فقط برای سرگرمی و به رخ کشیدن عملکرد آن از آن استفاده می کنند. به همین دلیل بهتر است فوجی دکمه سلفی را جلوی دوربین قرار دهد.

در هر کارتریج این دوربین ده عکس وجود دارد که می توانید از بازار ویژه خریداری کنید. دمای رنگ این محصول 5500 درجه سانتیگراد است و ممکن است در نور روز بهتر عمل کند. در کل رنگ ها بافت خوبی دارند و تصاویر سه بعدی دید بهتری را در اختیار کاربر قرار می دهند. گوشه چشم را نیز می توان به حالت نقاشی ملایمی تبدیل کرد که در تصاویر القا می شود و باعث می شود تصاویر بهتر دیده شوند.

این دوربین برای استفاده در نور روز عالی است و جزئیات ظریف برجسته شده است. گزینه های دیگری نیز وجود دارد که عکاسان پیشرفته می توانند آنها را تنظیم کنند تا کمی کیفیت را افزایش دهند. اما همانطور که گفته شد در کل تعداد تنظیمات کم است و یک کاربر معمولی و حرفه ای تفاوت چندانی را متوجه نخواهد شد.

چگونه کار می کند

سهولت کارکرد این دوربین باعث می شود با وجود تمام کاستی ها علاقه بیشتری به خرید آن برای کاربران ایجاد شود. دستورالعمل های ساده ای برای کار با دوربین وجود دارد. پس از باز کردن بسته بندی دوربین به سادگی باتری ها را داخل دوربین قرار دهید و این کار را در زمانی که دوربین خاموش است انجام دهید. توجه داشته باشید که اگر از باتری های استفاده شده دیگر دوربین استفاده می کنید ممکن است دوربین روشن نشود. زیرا برای شارژ فلاش نیاز به ولتاژ سریع دارد و احتمالاً باید باتری های محصول خود را در آن قرار دهید.

مرحله دوم بارگذاری فیلم Instax Mini است. برای این کار می توانید درب فیلم را باز کنید و نشانگرهای زرد روی فیلم و دوربین را بدون دست زدن به دو سوراخ مستطیلی پشت کارتریج فیلم تراز کنید و فیلم را در جای خود قرار دهید. پس از انجام این مرحله می توانید پوشش فیلم را ببندید.

اکنون باید دکمه روشن/خاموش را در پشت دوربین فشار دهید و یکبار دکمه شاتر را فشار دهید تا پوشش فیلم تیره از شکاف فیلم بردارید. با این کار خواهید دید که عدد 10 روی دوربین نمایش داده می شود.

خلاصه

اگر بخواهیم خلاصه کنیم باید بگوییم که مینی 70 یک گزینه عالی و ایده آل برای عکاسی سرگرم کننده است و با طراحی مدرن خود می تواند عملکردهای قدرتمندی را در اختیار شما قرار دهد. در مقایسه با سایر مدل های این سری این محصول علاوه بر داشتن تایمر و لنزهای مناسب برای عکاسی چندین ویژگی دیگر از جمله انعطاف بیشتر و عملکرد خوب در نور کم را نیز در اختیار شما قرار می دهد. چنین امکاناتی به لطف سرعت شاتر کمتر و ظرفیت باتری بهتر فراهم شده است.

با این حال نکات منفی در مورد این دوربین وجود دارد. منظره یاب اپتیکال در این دوربین کوچک است و گاهی اوقات فلاش در حالت خودکار در شب ضعیف عمل می کند. به هر حال باتری های CR2 به اندازه کافی قدرتمند هستند اما نه به اندازه باتری های AA که در دوربین های Mini 8 و 9 استفاده می شوند می توانیم انتظار سرعت شاتر بالاتری را از فوجی فیلم داشته باشیم بنابراین هیچ مشکلی در نوردهی بیش از حد در نور روز وجود ندارد.

اگر از علاقه مندان به تصاویر فیزیکی هستید و دوربینی برای تجربه این مکانیسم جذاب دارید این دوربین کامپکت انتخاب مناسبی است و علاوه بر عکاسی شرایط خوشایندی را برای شما فراهم می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini 70 Instant Film Camera Black" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی Fujifilm instax mini 70 Instant Film Camera Black"، کلیک کنید.