نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم Fujifilm instax SQUARE SQ6 Pearl Hybrid Instant Camera

نقد و بررسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم Fujifilm instax SQUARE SQ6 Pearl Hybrid Instant Camera

نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم Fujifilm instax SQUARE SQ6 Pearl Hybrid Instant Camera

نکته جالب در مورد دوربین های فوری این است که استفاده از آنها سرگرم کننده است و عکس های رضایت بخشی در مدت زمان کوتاه تولید می کند. آنها یک شروع کننده مکالمه عالی هستند و احتمالاً در حالی که منتظر توسعه چاپ هستید جمعیتی از تماشاگران کنجکاو را جذب خواهید کرد. کودکانی که در عصر دوربین های دیجیتال بزرگ شده اند اغلب دیدن یک چاپ فوری ملموس برایشان جذاب است. همانطور که می دانید زمان بسیار سریعتر از آنچه فکر می کنید می گذرد. لحظات زیادی هستند که دیگر هرگز نخواهید داشت. این دوربین بهترین ابزار برای افرادی است که می خواهند خلاق باشند و از عکس های فوری برای بیان خود و لحظات روزمره خود استفاده کنند.

دوربین مربعی برای چاپ سریع SQUARE SQ6 اولین دوربین آنالوگ (به این معنی که فقط عکس ها را چاپ می کند و فایل دیجیتالی ایجاد نمی کند) یک چاپ سریع در خط تولید فیلم مربعی instax است که در ماه می 2018 توسط فوجی فیلم منتشر شد. فرمت مربع 1:1 این دوربین به شما این امکان را می دهد که در هر لحظه عکس های زیبایی بگیرید تا بتوانید آن خاطرات خوب را برای یک عمر حفظ کنید. درست بودن قاب این امکان را به شما می دهد که وقت خود را صرف تصمیم گیری در مورد افقی یا عمودی بودن عکس نکنید فقط دوربین را بردارید و عکس زیبای خود را بگیرید و به دلیل 1.5 برابر حجم فیلم ها می توانید فضای بیشتری داشته باشید. در عکس خود قرار دهید این دوربین در سه رنگ مد روز موجود است: سفید مرواریدی طلایی قرمز و خاکستری گرافیت.

توابع

دوربین فوری SQUARE SQ6این دارای 7 تنظیمات الگو است که خوشبختانه شامل حالت خودکار است. موارد دیگر عبارتند از حالت سلفی افقی و گزینه های کنترل روشنایی. همه عملکردها ساده هستند اگرچه بهتر است قبل از استفاده دفترچه راهنمای کاربر را بخوانید. این موارد را در زیر توضیح می دهیم:

کنترل نوردهی خودکار

این عملکرد به شما امکان می دهد با روشن کردن پس زمینه و موضوع عکس از اتاق های تاریک و صحنه های شب عکس بگیرید.

قرارگیری مجدد در معرض ویروس

با این قابلیت می توانید دکمه شاتر را دو بار فشار دهید تا یک عکس هنری با دو تصویر در یک چاپ داشته باشید.

حالت سلفی و آینه سلفی

شما می توانید محیط سلفی خود (یا خودتان) را در آینه کوچک تعبیه شده در لنز ببینید.

حالت سلفی به طور خودکار روشنایی و فاصله کانونی را به حالت ایده آل برای گرفتن عکس سلفی تنظیم می کند.

حالت ماکرو

این حالت به شما امکان می دهد از فاصله 30 تا 50 سانتی متری از هدف عکس بگیرید.

حالت افقی یا افقی

این حالت برای گرفتن عکس با سوژه در فاصله دو متری یا بیشتر است.

حالت روشن/تاریک

این حالت روشنایی عکس را کنترل می کند و جلوه کم و زیاد به عکس می دهد. فشار دادن دکمه L باعث روشن تر شدن آن و فشار دادن دکمه D آن را تاریک تر می کند.

3 فیلتر رنگی فلاش

سه فیلتر رنگی می توان به عکس اضافه کرد که سبز بنفش و نارنجی هستند.

استفاده از دوربین فوری SQUARE SQ6این بسیار ساده است و تمام عملکردهای آن به درستی کار می کند تا بین حالت هایی جابجا شود که از دکمه حالت در سمت چپ دوربین استفاده می شود و با آن شاهد بزرگنمایی و بزرگنمایی لنز دوربین خواهیم بود.

محتویات جعبه

محتویات جعبه اول دوربین فوری SQUARE SQ6دو باتری لیتیومی (CR2/DL CR2) بند فیلتر فلاش ژل نارنجی بنفش و سبز.

ویژگی ها و جزئیات دوربین فوری SQUARE SQ6

برای عکس گرفتن باید از فرمت مربع 1:1 فیلم فوری instax SQUARE استفاده کنید که باید جداگانه خریداری شود. دوربین فوری SQUARE SQ6 این یک دوربین ساده و سرگرم کننده است که عکس های مربعی با ابعاد 2.4 در 2.4 اینچ (62 در 62 میلی متر) می گیرد (اندازه عکس 2.8 در 3.4 اینچ است). تصاویر به صورت خودکار منتشر می شوند و هر کدام حدود 90 ثانیه طول می کشد. فاصله کانونی آن 65.75 میلی متر با دیافراگم f/12.6 است. سرعت شاتر از 1.6 تا 1400 ثانیه است و سه رنگ فیلتر نارنجی سبز و بنفش را می توان روی فلاش دوربین نصب کرد تا به تصاویر رنگ بدهد. کنترل نوردهی خودکار فلاش با عملکرد بالا را کنترل می کند نور محیط را محاسبه می کند و سرعت شاتر را تنظیم می کند. این دوربین دارای دو باتری CR2 است که برای 300 عکس کافی است. فوکوس در سه محدوده متغیر است. 1 تا 1.6 فوت) حالت عادی (0.5 متر تا 2 متر / 1.6 فوت تا 6.6 فوت) و حالت افقی (2 متر / 6.6 فوت و بیشتر). فلاش به طور خودکار در حالت ماکرو تنظیم می شود و به طور معمول در همه حالت های دیگر روشن است مگر اینکه به صورت دستی خاموش شود. همچنین دارای یک تایمر سلفی و یک دکمه سرکوب فلاش است که از چشمک زدن خودکار جلوگیری می کند. تایمر می تواند حدود 10 ثانیه فعال باشد. همچنین یک شمارنده در گوشه سمت راست پایین دوربین تعبیه شده است که تعداد عکس هایی که کاربر باقی مانده را نشان می دهد. ابعاد دوربین 6.1 x 6.1 x 4.1 اینچ (15.5 x 15.5 x 10.4 سانتی متر) و وزن آن 8 اونس (226.7 گرم) (بدون فیلم) است. مشتریان به این محصول 4.5 از 5 ستاره داده اند. تصاویر این دوربین از کیفیت و دقت بالایی برخوردار هستند و اندازه فیلم های مربعی ما بین فیلم های معروف فوجی کوچکتر و تصاویر اصلی پولاروید است. فیلم های استفاده شده بیشتر شبیه تصاویر قدیمی دهه 90 هستند تا پلوروئید. از دیگر مزایای این دوربین قابلیت اتصال به تلفن همراه است و ظرفیت کاست آن تا 10 فیلم می باشد.

پس از انجام تحقیقات به نظر می رسد بین دوربین سریع برای گرفتن عکس های قدیمی دوربین فوری SQUARE SQ6 بهترین عملکرد را دارد زیرا عکس های باکیفیت را به نسبت قیمت مناسبش تولید می کند رنگ ها روشن تر هستند و جزئیات بیشتر تعریف می شوند استفاده از آن آسان است و اگر می خواهید پیشرفته تر باشید گزینه های پیشرفته تری را ارائه می دهد. محیط 2.4 x 2.4 اینچ آن تقریباً نیم اینچ از هر طرف در مقایسه با پلوروئیدهای کلاسیک کوچکتر است اما نتایج با کیفیت بالا و حتی بهتر است. فیلم های Instax فوجی نسبت به سایر فیلم های موجود در بازار طیف رنگی وسیع تری و رنگ های دلپذیرتری تولید می کنند. لنزهای شارپ (به معنی فوکوس بودن لنز در عکس با خطوط واضح جزئیات واضح و بدون تاری) این دوربین کیفیت را نسبت به سایر دوربین های اینستاکس بهبود بخشیده است. خوبی این دوربین ها این است که هرکسی با آنها آشنایی نداشته باشد دوست دارد حداقل یک بار آنها را امتحان کند.

مقایسه

در حالی که دوربین مینی 9 و دوربین فوری Fuji Instax SQUARE SQ6 شباهت های زیادی وجود دارد دوربین mini9 دارای LED برای نمایش وضعیت تعداد عکس های گرفته شده حالت فلاش و حالت عکاسی است اما در این دوربین تنها یک شمارنده برای آن وجود دارد. دوربین mini9 از باتری های قلیایی و این دوربین از باتری های CR2 استفاده می کند. اما SQ6 پیچیدگی های بیشتری دارد و تصاویر بزرگ تری دارد و در کل انتخاب بهتری نسبت به مینی 9 است. به دلیل داشتن بدنه مربعی به راحتی حمل می شود و طراحی آن به گونه ای است که دکمه ها به راحتی در دسترس هستند و بسیار خوب ساخته شده است اما روی از دست دادن فیلترهای رنگ دیگر نیز یک مشکل است. آنچه از این دوربین انتظار می رفت داشتن گزینه شارژ USB است که متاسفانه این قابلیت را ندارد زیرا در سفر به سختی می توان باتری قابل شارژ پیدا کرد در عین حال وزن آن به حدی است که می توانید به راحتی آن را با خود حمل کنید. یا آن را در کیف دستی خود قرار دهید. منظره یاب کوچک است اما سوژه را به درستی فوکوس می کند. از آنجایی که هر دو sq6 و Lomography بر روی فیلم مربع فوجی 1:1 چاپ می شوند به سرعت تفاوت بین یک دوربین پیچیده و ساده را متوجه خواهید شد. تنها تفاوت با دوربین نئو کلاسیک مینی 90 اندازه تصویر است که 2.4 در 1.8 است و تفاوت دیگر باتری است زیرا نئو کلاسیک مینی 90 از یک باتری قابل شارژ استفاده می کند که برای حدود 150 عکس مناسب است. تفاوت دیگر این دوربین عدم وجود آینه سلفی است. SQ6 کارت حافظه ندارد و فقط آنالوگ است. باتری های آن غیر قابل شارژ هستند در حالی که باتری های دوربین های نئو کلاسیک مینی 90 و SQ10 قابل شارژ هستند.

بنابراین اگر به دنبال یک دوربین ساده اما باکیفیت با حالت های مختلف عکاسی برای گرفتن عکس های نسبتا بزرگ آنی و خلاقانه و ثبت عکس های سبک رترو برای گذراندن اوقات خوش هستید این دوربین یکی از بهترین گزینه ها است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم Fujifilm instax SQUARE SQ6 Pearl Hybrid Instant Camera" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم Fujifilm instax SQUARE SQ6 Pearl Hybrid Instant Camera"، کلیک کنید.