نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon D3500 body Nikon D3500 body

نقد و بررسی تخصصی مشخصات

نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon D3500 body Nikon D3500 body

دوربین عکاسی نیکون Nikon D3500 body

Nikon D3500 body

دوربین نیکون D3500

دوربین نیکون D3500 با دوربین 18-55 میلی متری مدل پیشرفته تری نسبت به مدل موفق و محبوب D3400 این شرکت است. اما قبل از اینکه ببینیم چه ویژگی هایی به آن اضافه شده است باید ببینیم چه شباهت هایی با نسخه قبلی خود دارد؟

سنسور و پردازنده

دوربین Nikon D3500 با دوربین 18-55 میلی متری از همان سنسور 24 مگاپیکسلی CMOS استفاده می کند که در نسل قبلی استفاده می شد. این سنسور که در اندازه APS-C و در دوربین های نیکون فرمت DX نامیده می شود نه تنها در دوربین های D3400 بلکه در بسیاری از دوربین های رده بالا مانند D5600 و D7200 استفاده می شود و دارای کیفیت کارایی و دینامیک گسترده است. همچنین دوربین ها را نشان داد. جالب اینجاست که نیکون فیلتر پایین گذر را از روی این سنسور حذف کرده است تا بتوان بالاترین میزان وضوح و جزئیات را از آن به دست آورد. این در حالی است که اکثر دوربین های کانن حتی مدل های رده بالا این فیلتر را روی سنسور خود دارند و بنابراین وضوح کمتری نسبت به سنسورهای مترادف نیکون خود ارائه می دهند.

باز هم نیکون از پردازنده EXPEED 4 در این دوربین استفاده می کند. اگرچه بهترین پردازنده نیکون نیست نیکون D3500 با 18-55 میلی متر می تواند از آن برای عکاسی با سرعت 5 فریم در ثانیه استفاده کند و حساسیت آن را به ISO 25600 افزایش دهد که برای عکاسی و فیلم برداری در نور کم بسیار مفید است. این پردازنده به دوربین نیکون D3500 امکان عکاسی با سرعت 5 فریم بر ثانیه را می دهد که برای یک کاربر تازه کار بسیار مناسب است.

سیستم فوکوس Multi-CAM 1000

سیستم فوکوس 11 نقطه ای Multi-CAM 1000 در دوربین نیکون D3500 در همان مدل قبلی یعنی D3400 خیلی پیشرفته نبود بنابراین در D3500 بسیار قدیمی به حساب می آید و نیکون احتمالاً برای حفظ قیمت از آن استفاده مجدد کرده است. دوربین کم است اما خوشبختانه حتی با این تعداد امتیاز کم همچنان می توانید از سیستم فوکوس 3D Traking پیشرفته انحصاری نیکون استفاده کنید که اگرچه به سرعت دوربینی مانند Nikon D500 نیست اما واقعاً از نیازهای یک عکاس مبتدی فراتر می رود. دوربین با این قیمت این سیستم فوکوس می تواند در محدوده نوردهی -1 تا +19 EV به آرامی کار کند.

کوچکتر از قبل

اما شاید مهم ترین تغییر این دوربین مربوط به بدنه آن باشد. Nikon D3500 18-55 میلی متری حتی سبک تر و کوچکتر از D3400 جمع و جور است. نیکون D3500 با 365 گرم وزن حدود 10 درصد سبک تر از 395 گرم D3400 است. بدنه این دوربین بسیار شبیه به بدنه Nikon D5600 نسبت به مدل قبلی خود است که حدود 6 میلی متر از دوربین D3400 نازکتر است البته دستگیره بسیار توخالی و راحتی دارد.

این دوربین به همراه لنز کیت AF-P 18-55mm F3.5-5.6 که همراه آن ارائه می شود به قدری کوچک و سبک طراحی شده است که اگر می خواهید دوربین نیکون کوچکتر و سبک تری پیدا کنید احتمالاً باید به سراغ دوربین های بدون آینه بروید. . جالب اینجاست که این دوربین حتی کوچکتر و سبکتر از دوربین بدون آینه Z6 خود نیکون است و جالبتر اینکه ظرفیت باتری آن تقریبا 5 برابر نیکون Z6 است! به نظر می رسد این تغییر بدنه به قیمت حذف توانایی این دوربین برای پشتیبانی از کنترل از راه دور بی سیم ML-L3 نیکون باشد. اما امروزه اکثر کاربران از کنترل دوربین بی سیم از طریق اتصال Wi-Fi و نرم افزار اختصاصی موبایل استفاده می کنند.

مشخصات مهم بدنه دوربین D3500

یکی دیگر از تفاوت های مهم Nikon D3500 و D5600 نمایشگر LCD آن است. اگرچه بدنه D5600 دارای صفحه نمایش LCD پاپ آپ است نیکون D3500 همچنان از صفحه نمایش ثابتی با وضوح 921000 نقطه استفاده می کند که به طور شگفت انگیزی “بدون حسگر” است. به نظر می رسد نیکون با ارائه نکردن چنین ویژگی هایی همچنان سعی دارد بین این دوربین و دوربین های رده بالاتری مانند D5600 فاصله بگیرد.

از آنجایی که احتمال می رود این دوربین به راحتی با یک دست کار کند نیکون تمام دکمه هایی را که در سمت چپ صفحه نمایش LCD مدل قبلی قرار داشتند به سمت راست منتقل کرده است. حالا علاوه بر دکمه های Lv و چهار طرفه و درایو و دل دکمه های Play Menu Zoom in-out و i نیز در زیر انگشتان دست راست قرار دارند. اگرچه طراحی قبلی برای کنترل دوربین بسیار راحت تر بود اما این حرکت هنوز به اندازه برداشتن دکمه Fn از سمت چپ بدنه دوربین ناخوشایند نیست. در Nikon D3400 می توانستیم این دکمه را به عملکردهایی مانند ISO که دکمه مستقیم ندارند اختصاص دهیم اما در طراحی بدنه جدید این دکمه حذف شده و جالب اینجاست که جای آن کاملا خالی و بلااستفاده است.

به عنوان یک دوربین DSLR سطح پایه چندان تعجب آور نیست که برخلاف Nikon D5600 فقط یک صفحه کنترلی دارد اما جالب اینجاست که منظره یاب آن بزرگ تر از دوربین D5600 (و حتی Z6) با زوم 0.85 برابر است و می تواند تا 95 درصد از کادر جلوی تصویر را بپوشانید. همچنین می توان تصاویر و ویدیو را در درگاه کارت حافظه SD/SDHC/SDXC ضبط کرد و اندازه کوچک بدنه مانع از استفاده دوربین از کارت دوم می شود.

در نهایت فلاش این دوربین نیز با محدوده پوشش 7 متر در ISO 100 طراحی شده و برای استفاده عمومی کاملا مناسب است. همچنین اگر می خواهید از سیستم های نورپردازی پیشرفته یا فلاش های اکسترنال استفاده کنید می توانید کنترل های مختلف فلاش از راه دور را به هات کفش متصل کنید.

باتری بسیار پیشرفته

نکته جالب در مورد باتری های ارزان قیمت دوربین نیکون قدرت باورنکردنی آنهاست. باتری 1230 میلی آمپری EN-EL14A در Nikon D3400 می تواند نزدیک به 1200 عکس بگیرد که نسبت به سطح خود عالی است. اما نیکون همین باتری را در مدل جدیدتر نیز بهبود بخشیده است. حالا همین باتری در این دوربین با بهبود کارایی نزدیک به 30 درصد می تواند تا 1550 عکس بگیرد که رقم بسیار قابل توجهی است. با وجود چنین آمار خوبی واقعاً مهم نیست که نتوانید باتری این دوربین را از طریق یک شارژر USB شارژ کنید.

تجهیزات عکاسی

قابلیت های ویدئویی این دوربین بیش از آن چیزی است که از یک دوربین رده پایین انتظار داریم. این دوربین می تواند با وضوح Full HD 1920x1080p و سرعت اسلوموشن 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. فرمت فیلم نیز MPEG-4 AVC/H.264 است و می توانید در حین ضبط از فوکوس خودکار مداوم استفاده کنید.

همچنین اگر به فردی تیراندازی می کنید همیشه می توانید با استفاده از تشخیص چهره فوکوس را روی صورت آن شخص حفظ کنید. اما بر خلاف قابلیت های خوب فیلمبرداری قابلیت ضبط صدا این دوربین با داشتن میکروفون مونو و بدون جک ورودی صدا شما را مجبور می کند که از میکروفون های مجزا برای ضبط صدای حرفه ای استفاده کنید.

این دوربین مجهز به خروجی mini HDMI نیز می باشد و می توانید فیلم ها و تصاویر ضبط شده داخل کارت را با کیفیت بالا بر روی صفحه نمایش یا نمایشگرهای بزرگ ارسال و مشاهده کنید.

اتصال بی سیم بلوتوث با اسنپ ​​بریج


متأسفانه این دوربین مانند مدل قبلی خود وای فای ندارد. اما یک نسخه بهبود یافته از ارتباط بی سیم بلوتوث با استفاده از SnapBridge در این دوربین وجود دارد. اسنپ ​​بریج نام اپلیکیشنی برای موبایل است که به شما امکان می دهد دوربین را از راه دور با موبایل کنترل کنید و عکس هایی را که با دوربین می گیرید به گوشی منتقل کنید.

در حالی که هنوز محدودیت 2 مگاپیکسلی برای انتقال عکس به دوربین وجود دارد (به این معنی که یک نسخه 2 مگاپیکسلی از عکس برای ارسال وب به تلفن منتقل می شود) این نسخه از SnapBridge برای نور عکاسی در نور کم ریل شاتر از راه دور را اضافه کرده است. عکاسی دوربین یا ماکرو و غیره آنها به کنترل از راه دور نیاز ندارند. نکته جالب در هنگام عکاسی با تایمر خودکار این دوربین قابلیت تنظیم زمان توقف 2 5 10 و 20 ثانیه و امکان تعریف 1 تا 9 شات برای ثبت عکس های پیوسته با آن است.

حالت راهنما


یکی از مواردی که دوربین Nikon D3500 18-55mm را به یکی از محبوب ترین دوربین های سطح پایه در جهان تبدیل می کند ویژگی Guide Mode است. این حالت به عکاسان تازه کار این امکان را می دهد که بدون دانستن مفاهیم سرعت شاتر دیافراگم حساسیت دوربین و اصول نور عکس های حرفه ای بگیرند و به نتیجه ای که به دست خواهند آورد نگاه کنند.

در حالت عملیات آسان حتی می توانید سوژه خود را انتخاب کنید و مثلا به دوربین بگویید که از یک سوژه متحرک عکاسی می کنید و خود دوربین تمام تنظیمات را برای شما به بهترین شکل انجام می دهد. جالب اینجاست که همین حالت راهنمای حالت پیشرفته تری هم دارد که می توانید توضیحات بیشتری به دوربین بدهید. به عنوان مثال آیا می توانید دقیقاً به دوربین بگویید که آن جسم متحرک چیست؟ مثلاً ماشین یا شخص یا آبشار است. به این ترتیب دوربین می تواند تنظیمات دیگری مانند فوکوس یا حساسیت را بر اساس این محدودیت ها انتخاب کند.

وقتی این تنظیم را انتخاب می کنید می توانید نتیجه را همانجا در Live View ببینید. البته تنظیمات واقعاً پیشرفته مانند ISO و Picture Controls هنوز در حالت هدایت شده در دسترس هستند تا در حین پیشرفت در عکاسی و یادگیری آنها از آنها استفاده کنید.

آیا نیکون است؟ D3500 دوربین خوبیه؟

پاسخ به این سوال مستلزم دانستن اینکه این دوربین برای چه کسانی در نظر گرفته شده است. اصولا دوربین های سری D3000 نیکون همیشه به عنوان دوربین های DSLR پایین رده برای کاربران پایه طراحی شده اند و در طول سال ها از اولین مدل این دوربین ها تا به امروز توانسته اند نظر مخاطبان را جلب کرده و رضایت خریداران خود را جلب کنند. اگرچه این دوربین ها از نظر کیفیت عایق و استحکام محفظه و برخی ویژگی های حرفه ای به سطح مدل های بالاتر نمی رسند اما در اکثر موارد از نظر کیفیت تصویر تفاوت چندانی با اکثر مدل های بالای خود ندارند و درست است. آنچه کاربران تازه کار می خواهند آنها را خوشحال می کند

نتیجه گیری

Nikon D3400 یکی از بهترین دوربین های سطح پایه نیکون بود و Nikon D3500 18-55mm به عنوان یک جایگزین عالی همچنان این کار را انجام می دهد. در حالی که سنسور 24 مگاپیکسلی این دوربین جدید نیست کیفیت و وضوح آن برای افراد مبتدی و حتی حرفه ای کاملا قابل قبول است و یکی از بهترین سنسورهای APS-C موجود در بازار است.

برخلاف برخی از رقبای این دوربین در این رده دوربین 18-55 میلی متری Nikon D3500 بسیار سبک تر و کوچک تر است و رابط کاربری و عملکرد بسیار ساده تری دارد مهم تر اینکه این ویژگی ها بدون فدا کردن ارگونومی و طراحی دوربین ارائه می شوند. علاوه بر این این بدنه سبک برخلاف اکثر دوربین های بدون آینه به هیچ وجه به معنای باتری ضعیف تر نیست.

نیکون این دوربین را با دو کیت مختلف به فروش خواهد رساند. مدل ساده تر این کیت شامل دوربین و لنز AF-P 18-55mm F3.5-5.6 VR و قیمت 500 دلار است در حالی که کیت دوم همان بدنه و لنز به اضافه AF-P 70-300 F4.5 است. لنز تله زوم 6.3 است و لنز دوم همانطور که می بینید سری AF-P است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon D3500 body Nikon D3500 body" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon D3500 body Nikon D3500 body"، کلیک کنید.