نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon Coolpix A100 Nikon Coolpix A100

نقد و بررسی تخصصی مشخصات

نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon Coolpix A100 Nikon Coolpix A100

دوربین عکاسی نیکون Nikon Coolpix A100

Nikon Coolpix A100

دوربین نیکون Coolpix A100

دوربین نیکون Coolpix A100 دوربینی با کاربری ساده است که عکس های با کیفیت قابل قبولی را در اختیار کاربر قرار می دهد. دوربین نیکون Coolpix A100 یکی از ارزان ترین دوربین های کامپکت این شرکت است که دارای باتری لیتیومی قابل شارژ می باشد. دوربین نیکون Coolpix A100 به سنسور 20.1 مگاپیکسلی و لنز زوم 5 برابری مجهز شده است.

محدوده فاصله کانونی این لنز در دوربین های فول فریم معادل 26 تا 130 میلی متر است. این دوربین از یک باتری لیتیومی قابل شارژ تغذیه می کند و دارای صفحه نمایش 2.7 اینچی در پشت است. قسمت جلویی بدنه Coolpix A100 از فلز ساخته شده است این دوربین با وزن 119 گرم (شامل باتری و کارت حافظه) و ضخامت 19.8 میلی متر آن را به یک دوربین کوچک و جمع و جور تبدیل کرده است.

دوربین نیکون Coolpix A100 بدنه ای نیمه فلزی و نیمه پلاستیکی دارد. قسمت فلزی جلوی بدنه این دوربین را در دست محکم و بادوام کرده است. در پشت تعدادی نقطه برجسته وجود دارد که محل قرارگیری انگشت شست عکاس را نشان می دهد.

بنابراین توصیه می کنیم برای جلوگیری از افتادن دوربین از دستتان از مچ بند ارائه شده استفاده کنید. دکمه های کنترلی به خوبی قرار گرفته اند و نوشته آنها واضح و خوانا است. با وجود ابعاد کوچک این دوربین دکمه های آن خیلی کوچک نیستند. با در نظر گرفتن این نکات استفاده از این دوربین حتی برای مبتدیان و کودکان نیز باید آسان باشد.

دوربین نیکون Coolpix A100 به سادگی معروف است. فقط سوژه مورد نظر را انتخاب کرده و دکمه شاتر را فشار دهید. هر چند ساده باشد شما یک تصویر مناسب دارید. در مورد فیلمبرداری هم همینطور.

نیازی به تغییر حالت دوربین روی دکمه چرخشی نیست. فقط دکمه اختصاص داده شده به ضبط ویدیو را فشار دهید. سپس یک فیلم با کیفیت HD و وضوح 720 خواهید داشت. برای افزودن فیلترهای جذاب به عکس به سادگی می توانید از منوی ساده دوربین استفاده کنید و به فیلترها دسترسی داشته باشید.

صفحه نمایش این دوربین 2.7 اینچی است که اندازه ای استاندارد برای مشاهده عکس و فیلم می باشد. دقت این صفحه نمایش 230000 نقطه است که برای نمایش جزئیات با کیفیت مناسب است. این صفحه نمایش چه در زمان گرفتن عکس و فیلم و چه در هنگام پخش عکس و فیلم کیفیت قابل قبولی دارد و رنگ و رزولوشن آن نیز مناسب است.

این دوربین برای صحنه های مختلف تعدادی حالت عکاسی را در نظر می گیرد که استفاده از آن را آسان می کند. اما کسانی که می خواهند کنترل بیشتری داشته باشند می توانند حساسیت ISO و تعادل رنگ سفید را به صورت دستی تنظیم کنند. همچنین می توانید تنظیم جبران نوردهی را بین -2 و +2 تغییر دهید.

علاوه بر این این دوربین دارای 8 افکت خلاقانه تشخیص خودکار صحنه 16 حالت مختلف صحنه برای انتخاب دستی حالت عکاسی پرتره هوشمند (با تنظیمات صافی پوست و تنظیم رنگ) و حالت برنامه نویسی تعادل رنگ سفید عکاسی پیاپی حساسیت ISO و فوکوس دارای خودکار می باشد. .

نیکون Coolpix A100 دوربین خیلی سریعی نیست و فوکوس می تواند گاهی کند باشد مخصوصاً در نور کم. در حالت عکاسی پیاپی این دوربین می تواند هر 0.8 ثانیه یک عکس بگیرد که رکورد بالایی نیست.

دوربین گاهی اوقات هنگام عکاسی پرتره در نور کم مشکل فوکوس می کند. این یک چیز کوچک است که باید در مورد آن فکر کرد. زیرا وجود قابلیت هایی مانند روتوش و حالت عکاسی پرتره هوشمند نشان می دهد که این دوربین برای عکاسی پرتره مجهزتر است.

نورسنجی Nikon Coolpix A100 قابل اعتماد است و به عنوان یک دوربین کامپکت یا نقطه ای و عکاسی عملکرد خوبی دارد. رنگ ها با دقت و تمرکز مناسبی تولید می شوند و رنگ های روشن و زیبا عکس های این دوربین را برای ارسال در شبکه های اجتماعی مناسب می کند.

حداکثر کیفیت ضبط این دوربین 720p با صدای مونو است که با استانداردهای امروزی چندان جالب به نظر نمی رسد. لازم به ذکر است که امکان استفاده از زوم اپتیکال در هنگام عکسبرداری وجود نخواهد داشت. همچنین لرزش و بی ثباتی را می توان در ویدیوهایی که بدون فعال شدن عملکرد تثبیت کننده الکترونیکی ضبط شده اند مشاهده کرد.

تنظیمات ویدیو به شما امکان می دهد وضوح تصویر (تا 720p با سرعت 25 فریم در ثانیه) و حالت فوکوس (ثابت یا پیوسته) را انتخاب کنید و تنظیمات کاهش صدای باد را روشن یا خاموش کنید. علاوه بر این در منوی تنظیمات دوربین می توانید گزینه هایی برای درج تاریخ روی تصاویر روشن و خاموش کردن تثبیت کننده الکترونیکی و تنظیم روز و ساعت بیابید.

هنگام مشاهده تصاویر می توانید با فشار دادن دکمه OK از 6 افکت سریع استفاده کنید که دوربین پیش نمایش آن ها را مشاهده می کند. گزینه های بیشتری را در منوها خواهید یافت از جمله روتوش سریع نوردهی پویا تصحیح قرمزی چشم نمایش اسلاید محافظت چرخش تغییر اندازه و کپی.

عملکرد دوربین نیکون Coolpix A100 به طور کلی با توجه به قیمت آن معقول و خوب است. این دوربین می تواند عکس هایی با رنگ های زیبا و زنده تولید کند و جلوه های جالبی برای عکاسی و نمایش عکس دارد. استفاده از دوربین آسان است و عکس ها به اندازه کافی خوب هستند تا در شبکه های اجتماعی پست شوند.

البته از آنجایی که Nikon Coolpix A100 از باتری لیتیومی اختصاصی استفاده می کند نمی توانید به راحتی باتری جایگزینی پیدا کنید تا در صورت نیاز به عکاسی ادامه دهید. صفحه نمایش این دوربین خیلی خوب نیست.

دوربین نیکون coolpix A100 به لطف باتری لیتیومی خود مصرف باتری بسیار کمی دارد. این دوربین با یک بار شارژ تا 250 عکس می گیرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon Coolpix A100 Nikon Coolpix A100" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon Coolpix A100 Nikon Coolpix A100"، کلیک کنید.