نقد و بررسی دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-RX100 IV

نقد و بررسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-RX100 IV

نقد و بررسی دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-RX100 IV

دوربین سونی Sony Cyber-shot DSC-RX100 IV

RX100 IV یک دوربین کامپکت با ویژگی های بسیار است. این دوربین 20.1 مگاپیکسلی از سنسور EXMOR RS CMOS استفاده می کند که می تواند ویدیوهایی با کیفیت 4K بگیرد. سنسور این دوربین دارای فناوری جدیدی است که می تواند با نورپردازی سنسور از پشت کیفیت و وضوح عکس را در شرایط کم نور افزایش دهد. از طریق حالت پیشرفته می توانید حساسیت سنسور این دوربین را تا 25600 افزایش دهید.

با قرار دادن فتودیودها در سر سنسور این دوربین قابلیت نوردهی سنسور EXMOR RS CMOS این دوربین به مراتب بالاتر از دوربین های با فناوری مشابه است و سرعت پردازش تصویر نیز در این دوربین بهبود یافته است. سرعت عکاسی پیاپی این دوربین 16 فریم بر ثانیه است و می تواند با کیفیت UHD 4K فیلمبرداری کند فیلمبرداری Super Slow Motion نیز از دیگر ویژگی های این دوربین است. این دوربین قادر به فیلمبرداری با سرعت 960 فریم بر ثانیه است. پردازنده BIONZ X این دوربین نیز به ثبت عکس های با بهترین کیفیت ممکن کمک می کند.

فیلمبرداری UHD 4K

عکاسی با کیفیت UHD 4K با دوربین Sony Cyber-shot DSC-RX100 IV حداقل اعوجاج را به همراه دارد. این دوربین قابلیت سوئیچ سیستم کدگذاری ویدئو را بین PAL و NTSC دارد. فیلمبرداری با فرمت XAVC S با سرعت بالای 100 مگابیت در ثانیه ارائه می شود که به شما امکان می دهد بدون هیچ مشکلی فیلم های با بهترین کیفیت را ضبط کنید. Super Slow Motion به شما امکان می دهد 40 برابر کندتر از زمان واقعی فیلم ضبط کنید.

هنگامی که دوربین در حالت NTSC است می توانید سرعت 960 فریم بر ثانیه 480 فریم بر ثانیه یا 240 فریم بر ثانیه را برای فیلمبرداری Super Slow Motion انتخاب کنید و در نهایت کیفیت خروجی که دوربین می تواند به شما بدهد وضوح فول اچ دی و 60 30 می شود. یا 24 فریم در ثانیه. اگر دوربین در حالت PAL است می توانید سرعت 1000 فریم در ثانیه 500 فریم در ثانیه یا 250 فریم در ثانیه را برای فیلمبرداری Super Slow Motion انتخاب کنید و در صورت تمایل به فیلمبرداری خروجی ویدیویی با کیفیت Full HD و سرعت 50 یا 25 فریم در ثانیه دریافت کنید. این دوربین با کیفیت کمتر از 4K (به عنوان مثال Full HD) به شما اجازه می دهد تا 29 دقیقه فیلم ضبط کنید.

سنسور و پردازنده

پردازنده قدرتمند EXMOR RS CMOS به شما امکان می دهد از سرعت شاتر مکانیکی 1/2000 استفاده کنید که با استفاده از سرعت شاتر الکترونیکی می توان آن را به 1/32000 افزایش داد زیرا این شاتر الکترونیکی است می توانید بدون ثبت پرده شاتر عکس بگیرید. با اون سرعت شلیک کن با این سرعت بالا می توانید در شرایط بسیار روشن عکاسی کنید در بازترین دیافراگم عکس بگیرید و پس زمینه تصویر را کاملا محو کنید زیرا این دوربین دارای فیلتر ND 3 مرحله ای است.

لنز زایس Vario-Sonnar T* در این دوربین دارای زوم 2.9 برابری معادل فاصله کانونی 24-70 میلی متر است و زاویه دید مناسبی را برای عکاسی پرتره به شما می دهد. دیافراگم عریض F/1.8-2.8 این دوربین به شما امکان می دهد در شرایط کم نور عکس بگیرید و با ایجاد عمق میدان کم محدوده فوکوس را کنترل کنید. تثبیت کننده مکانیکی Optical SteadyShot این دوربین به شما امکان می دهد در شرایط کم نور عکس بگیرید و با بزرگنمایی بالا با خیال راحت تری عکس بگیرید. علاوه بر این لنز زایس T* دارای عملکرد ضد انعکاس است که به عنوان یک فیلتر پولاریزه عمل می کند این عملکرد انعکاس های خشن را بر روی اجسام صیقلی حذف می کند و همچنین از شعله ور شدن لنز جلوگیری می کند و کنتراست و وضوح عکس های شما را افزایش می دهد.

طراحی و صفحه نمایش

این دوربین دارای منظره یاب الکترونیکی خوب و صفحه نمایش خوبی است. این دوربین از صفحه نمایش 3 اینچی SVGA OLED استفاده می کند. منظره یاب الکترونیکی این دوربین به صورت مخفی طراحی شده است بنابراین می توانید آن را باز کنید (مانند دوربین های فلش) از عکاسی استفاده کنید می توانید منظره یاب دوربین را ببندید.

در شرایطی که نور مناسبی وجود دارد می توانید از منظره یاب برای عکاسی استفاده کنید پوشش این منظره یاب 100 درصد تصویری است که ثبت خواهد شد و می توانید با اطمینان کامل از عکسی که می بینید عکس بگیرید. صفحه نمایش این دوربین همچنین قابلیت خم شدن تا 180 درجه به بالا و 45 درجه به پایین را دارد تا بتوانید از زوایایی که عکاسی آن دشوار است از سوژه خود عکس بگیرید. همچنین می توانید با صفحه نمایش 180 درجه این دوربین سلفی بگیرید. صفحه نمایش این دوربین از فناوری WhiteMagic بهره می برد که به شما امکان می دهد در شرایط روشن تصویر را بهتر ببینید.

وای فای همراه با NFC

با استفاده از سیستم وای فای بی سیم این دوربین می توانید به راحتی عکس های خود را به گوشی موبایل خود منتقل کرده و در هر کجا که هستید در صفحات اجتماعی مورد علاقه خود قرار دهید. با عملکرد NFC می توانید به سرعت دوربین را با تلفن همراه خود همگام کنید و با استفاده از نرم افزار مخصوص از طریق تلفن همراه خود دوربین را کنترل کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-RX100 IV" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-RX100 IV"، کلیک کنید.