نقد و بررسی دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-HX80

نقد و بررسی تخصصی مشخصات دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-HX80

نقد و بررسی دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-HX80

دوربین سونی Cyber-shot DSC-HX80

حدود یک سال پیش، سونی دوربینی به نام HX90V معرفی کرد که به ادعای این شرکت کوچکترین دوربین کامپکت جهان است که دارای لنز زوم 30 برابری است. حالا به نظر می رسد سونی رکورد سال قبل را شکسته است. چون دوربین سونی سایبرشات DSC-HX80 می توان آن را یک دوربین عکاسی بسیار پیشرفته با ارتفاع و ابعاد گوشی موبایل دانست. یک دوربین کامپکت که حاوی لنز زایس Vario-Sonnar T* با فاصله کانونی 24-720 میلی متر است، که به این معنی است که یک ابزار تصویربرداری عالی برای انواع مناظر، ورزش، طبیعت و حیات وحش، و همچنین عکاسی خانوادگی و سرگرمی است. در اختیار شماست اما این تمام ماجرا نیست. یک ویژگی جالب در این دوربین، منظره یاب پاپ آپ 0.2 اینچی در دوربین سونی HX80 برای عکاسان حرفه ای است که عادت قاب گرفتن با منظره یاب را فراموش نکرده اند. او یک حرفه ای در سفر و مهمانی خواهد بود.

سنسور فوق پیشرفته

دوربین Sony Cyber-shot DSC-HX80 از سنسور بسیار پیشرفته Exmor R CMOS تولید سونی با ابعاد 1/2.3 اینچ و رزولوشن 18.2 مگاپیکسل بهره می برد که همراه با پردازنده BIONZ X به این دوربین اجازه می دهد تا عکس های زیادی بگیرد. و فیلم های با کیفیت بالا با تناژ ملایم و وضوح و کنتراست برتر. این سنسور با طراحی نوردهی پشتی خود باعث کاهش نویز این دوربین در حساسیت های بالا و افزایش حساسیت آن تا ISO 3200 می شود که البته در صورت نیاز می توان این حساسیت را تا ISO 12800 نیز افزایش داد. سنسور و پردازنده این دوربین می تواند با سرعت بسیار بالای 10 فریم بر ثانیه با وضوح کامل عکسبرداری کند.

علاوه بر این، فیلمبرداری Full HD 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه (آهسته) و 24 فریم در ثانیه (فیلمبرداری با سرعت فیلم) با فرمت های XAVC S و AVCHD نیز در این دوربین موجود است. نکته مهم این است که با استفاده از هر یک از این فرمت ها می توان به صورت همزمان فرمت MP4 همان ویدئو را ضبط کرد که برای نمایش در دستگاه های دیگر، تلفن های همراه و نمایش در وب و شبکه های اجتماعی قابل استفاده است. هر فیلم در این دوربین می تواند تا 30 دقیقه زمان مداوم داشته باشد و صداهای ضبط شده نیز به صورت استریو از میکروفون روی خود دوربین ضبط می شود و کیفیت بسیار بالایی دارد.

این دوربین از طریق کابل micro HDMI به دستگاه های نمایشگر متصل می شود و می تواند تصاویر با کیفیت بسیار بالایی را منتقل کند. همچنین امکان اتصال با کابل Micro USB، USB 2.0 و همچنین WiFi و قابلیت های بی سیم NFC برای اتصال به گوشی های هوشمند و تبلت های مدرن را دارد. به این ترتیب می توانید عکس ها و فیلم های ضبط شده را به صورت بی سیم انتقال دهید و دوربین را از راه دور کنترل کنید.

لنز Vario Zeiss Vario-Sonnar T* با بزرگنمایی 30 برابر

لنز زوم پیشرفته دوربین Sony Cyber-shot DSC-HX80 با زوم 30 برابری، فاصله کانونی از واید تا سوپر تله فوتو را پوشش می دهد. این لنز که فاصله کانونی معادل 720-24 میلی متر را در یک دوربین فول فریم نشان می دهد، ساخت شرکت زایس است و بالاترین سطح کیفیت و عملکرد اپتیکال را دارد. زایس از 5 عنصر غیر کروی در این لنز استفاده کرده است تا پراکندگی نور و خطای لنز را در محدوده زوم به حداقل برساند. عبارت T* در این لنز نشان دهنده استفاده از پوشش ضد انعکاس T* در لنزهای این لنز است. این پوشش بسیار پیشرفته میزان بازتاب نور داخلی را در لنز کاهش می دهد و وضوح و کنتراست تصویر را افزایش می دهد.

داشتن زوم طولانی با فاصله کانونی 720 میلی متر به یک تثبیت کننده بسیار پیچیده نیاز دارد. تثبیت کننده اپتیکال 5 محوره پیشرفته SteadyShot می تواند لرزش دست را خنثی کند. همچنین دارای یک تثبیت کننده دیجیتال به نام Intelligent Active Mode در حالت فیلمبرداری این دوربین است که می تواند لرزش ویدیو را به عنوان اثر تثبیت کننده در برنامه های ویرایش ویدیو (مانند افتر افکت) تصحیح کند.

بدنه و طراحی دوربین سونی HX80

دوربین سونی سایبر شات DSC-HX80 با ابعاد 102x58x35.5 میلی متر و وزن 245 گرم، بدنه ای بسیار کوچک و سبک دارد. اما در این بدنه کوچک، منظره یاب الکترونیکی 0.2 اینچی OLED Tru-Finder 638000 نقطه ای را می بینیم که می توان آن را از بدنه جدا کرد و در صورت نیاز دوباره داخل بدنه قرار داد. در پشت دوربین یک نمایشگر تاشو 3 اینچی با وضوح 921000 نقطه قرار دارد که برای سلفی ها تا 180 درجه می چرخد. با استفاده از این صفحه نمایش می توانید به راحتی در زوایای کم عکس و فیلم بگیرید.

با وجود بدنه کوچک این دوربین، دارای یک دستگیره کوچک است که باعث می شود تعادل روی دست آسان شود. همچنین می توانید از راهنمای ژیروسکوپ دوربین برای کنترل خط افق در حین عکاسی استفاده کنید تا دوربین در یک خط افقی قرار گیرد. باتری این دوربین در هر بار شارژ می تواند تا 390 عکس در هنگام استفاده از مانیتور پشت دوربین و تا 360 عکس در هنگام استفاده از منظره یاب الکترونیکی بگیرد.

دوربین سونی HX80 یک فلاش کوچک نیز دارد که به صورت پاپ آپ طراحی شده است و تنها در صورت نیاز می توان آن را باز کرد و دوباره داخل بدنه قرار داد.

ویژگی های دوربین را با برنامه های اختصاصی دوربین سونی بهبود بخشید

دوربین Sony Cyber-shot DSC-HX80 می تواند از اپلیکیشن های ویژه دوربین های سونی مانند دوربین های بدون آینه این شرکت استفاده کند. این برنامه ها که PlayMemories Camera Apps نامیده می شوند، می توانند ویژگی های اضافی مانند تایم لپس، Star Trails برای عکاسی نجومی، کنترل دوربین از راه دور یا حتی فیلترهای روتوش عکس را به دوربین اضافه کنند. برای استفاده از این برنامه ها باید به سایت PlayMemories Camera Apps رفته و پس از انتخاب مدل دوربین خود، اپلیکیشن های مورد نظر را انتخاب و نصب کنید.

این دوربین دارای تمامی حالت های نوردهی دستی و نیمه اتوماتیک M/A/S/P می باشد و به شما امکان کنترل سرعت شاتر را از 30 تا 1/2000 ثانیه می دهد. نورونگار این دوربین را برای استفاده عمومی، خانگی و مسافرتی توصیه می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-HX80" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-shot DSC-HX80"، کلیک کنید.