نقد و بررسی دوربین دیجیتال کانن Canon Powershot SX610 HS White

نقد و بررسی تخصصی مشخصات دوربین دیجیتال کانن Canon Powershot SX610 HS White

نقد و بررسی دوربین دیجیتال کانن Canon Powershot SX610 HS White

دوربین Canon SX610 HS سفید

یکی از دوربین های پاورشات جدید کانن دوربین Canon SX610 HS با بدنه جمع و جور و کوچک است که از لنز 25 تا 450 میلی متری با زوم 18 برابر رزولوشن 20 مگاپیکسل پردازنده DIGIC 4+ حساسیت 80 تا 3200 فیلم برداری فول اچ دی با 30 فریم استفاده می کند. دوم فوکوس 9 نقطه عکاسی پیوسته 2 فریم در ثانیه و Wi-Fi و NFC.

بررسی دوربین Canon Powershot SX610

معرفی دوربین:

دوربین سوپر زوم Canon SX610 در واقع جایگزینی برای SX600 است. این دوربین از سنسور تصویر CMOS با وضوح ۲۱ مگاپیکسل و ابعاد ۱۲۳ اینچ استفاده می کند. لنز زوم قدرتمند 18 برابری و محدوده فاصله کانونی 25-450 میلی متری این دوربین نسبت به مدل قبلی بدون تغییر باقی مانده است.

حداقل نسبت کانونی لنز این دوربین برای عریض ترین حالت F/3.8 و برای حالت تله فوتو F/6.9 است. محدوده ISO از 80 شروع می شود و تا 3200 می رسد. اگرچه حداکثر سرعت شاتر این دوربین از 1/2000 فراتر نمی رود. دوربین Canon SX610 HS می تواند ویدیوهای 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. این دوربین از باتری NB-6LH استفاده می کند و با یک بار شارژ این باتری می تواند تقریبا 270 عکس ثبت کند. استفاده همزمان از WiFi و NFC نیز به شما این امکان را می دهد که از گوشی هوشمند یا تبلت خود به عنوان ریموت این دوربین استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از برنامه اختصاصی Canon تصاویر ضبط شده را از دوربین به دستگاه های هوشمند خود منتقل کنید. این دوربین می تواند فیلم های Full HD را ضبط کند.

کانن همچنین برای بهبود و ارتقای ویژگی های ارگونومیک دوربین Canon SX610 HS White تغییرات جزئی در بدنه آن اعمال کرده است و این مدل جدید به صفحه نمایش 922k نقطه مجهز شده است. حالت عکاسی خودکار هیبریدی Canon SX610 HS White هر بار که دکمه شاتر را فشار می دهید همراه با عکس گرفتن یک کلیپ کوتاه می گیرد تا بتوانید روز خود را بهتر ثبت کنید. حالت عکاسی Creative Shot این دوربین همچنین به شما این امکان را می دهد که به طور خودکار چندین عکس بگیرید و یک افکت فیلتر متفاوت برای هر یک اعمال کنید.

طراحی مشخصات مدیریت و بهره برداری

با تغییرات ایجاد شده در دوربین Canon PowerShot SX 610 HS کانن کار با این مدل را نسبت به مدل قبلی خود آسان کرده است. این دوربین روی صفحه جلویی خود جای انگشت بزرگی دارد و انگشت شست دوم نیز در پشت دوربین بزرگ است. این تغییرات جزئی هستند ویژگی های ارگونومیک این مدل به ثابت ماندن دوربین در دست کمک می کند. اندازه و وزن این دوربین 105.3 x 61 x 26.7 میلی متر و 191 گرم با احتساب باتری و کارت حافظه (که به آن وزن آماده برای عکاسی می گویند) می باشد.

اندازه این صفحه نمایش 3 اینچ است زوایای دید و دقت رنگ آن بسیار بالاست. از طرفی روشنایی این صفحه نمایش برای اکثر محیط ها کافی است و با وجود اینکه دیدن این صفحه در هنگام عکاسی در نور شدید آفتاب سخت است اما این وضعیت باعث ایجاد همین مشکل در صفحه نمایش اکثر دوربین های کامپکت می شود صفحه نمایش لمسی نیست

کیفیت ساخت دوربین Canon SX610 HS White به لطف استفاده از پلاستیک درجه یک همراه با جزئیات فلزی با سطح بدنه آجدار همچنان بالاست. پایه سه پایه دوربین نیز فلزی است – که در این محدوده قیمتی نادر است – و دوربین در رنگ های مشکی قرمز و سفید موجود است.

اگر با دوربین های کامپکت جدید کانن آشنا نیستید گیج کننده ترین کنترل در این دوربین سوئیچ سمت راست تکیه گاه شست پشت دوربین خواهد بود. در نگاه اول به نظر می رسد که این سوئیچ حالت دوربین را بین حالت تک عکس پشت سر هم و فیلم تغییر می دهد اما در عمل اینطور نیست.

این سوئیچ در واقع یک سوئیچ حالت نوردهی یا عکاسی است که دارای سه حالت است و برای گرفتن عکس باید این سوئیچ را در پایین ترین موقعیت خود قرار دهید. زیرا این وضعیت حالت پیش فرض عکاسی خودکار هوشمند دوربین Canon SX610 HS است. در این حالت دوربین به طور خودکار صحنه ای را که روی آن فوکوس می کنید تشخیص می دهد و تنظیمات دوربین را بر اساس آن تنظیم می کند.

اگر می خواهید اجزایی مانند سرعت ISO یا تعادل رنگ سفید را کنترل کنید می توانید این کار را با فشار دادن دکمه FUNC/SET در دوربین Canon PowerShot SX610 HS در پایین سوئیچ و انتخاب برنامه حالت عکاسی خودکار از منوی سریع انجام دهید. ظاهر می شود. این منو همچنین شامل چندین حالت صحنه مختلف است که می توانید هنگام عکسبرداری از صحنه های دشوار مانند آتش بازی صحنه های شبانه یا صحنه های برفی به صورت دستی انتخاب کنید. همچنین 6 افکت فیلتر در این منو وجود دارد.

یکی دیگر از ویژگی های جالب دوربین Canon SX610 HS عملکرد زوم خودکار است که با فشار دادن دکمه چهار جهته پشت دوربین به سمت بالا فعال می شود. با فعال بودن این حالت هنگامی که دوربین چهره ای را تشخیص می دهد چه فرد در حال نزدیک شدن یا دورتر شدن از دوربین باشد به طور خودکار بزرگنمایی می کند تا چهره را در یک اندازه ثابت نگه دارد حتی زمانی که دوربین چندین چهره را در کادر تشخیص می دهد کار می کند اما برای بهترین نتیجه سوژه شما باید مستقیماً رو به دوربین باشد.

سیستم Wi-Fi داخلی دوربین Canon SX610 HS همچنین به شما امکان می دهد مختصات GPS را به تصاویر گرفته شده با دوربین متصل کنید. این روش نسبت به یک سیستم GPS داخلی مناسب کارایی کمتری دارد زیرا در این صورت باید دوربین را با گوشی هوشمند خود همگام کنید و به نرم افزار شرکت تکیه کنید. اما این روش حداقل این مزیت را دارد که مانند یک سیستم GPS داخلی باتری دوربین را خالی نمی کند.

Canon SX610 HS از یک باتری قابل شارژ لیتیوم یون با ظرفیت 1060 میلی آمپر استفاده می کند عمر باتری آن 270 عکس با یک بار شارژ است. البته با فعال کردن حالت Eco Mode یا Power Saver Canon – که با غیرفعال کردن صفحه نمایش دوربین پس از چند ثانیه غیرفعال شدن و خاموش کردن کامل آن پس از مدت کوتاهی در مصرف باتری صرفه جویی می کند – عمر باتری Canon SX610 را می توان افزایش داد HS White را افزایش داد. تا 400 بازدید با فشار دادن هر یک از دکمه های دوربین صفحه نمایش بلافاصله روشن می شود.

کیفیت تصویر

با توجه به اینکه بسیاری از رقبا در بازار دارای سنسورهای تصویر 18 و 20 مگاپیکسلی هستند جای تعجب نیست که Canon سنسور تصویر 16 مگاپیکسلی SX600 HS را با سنسور 20.2 مگاپیکسلی جایگزین کرده است. این روی کاغذ عالی به نظر می رسد اما در عمل تفاوت در کیفیت تصویر حداقل است.

دوربین Canon SX610 HS در نور روشن و خوب عکس های بسیار زیبا و دلنشینی می گیرد. رنگ ها زنده و جزئیات واضح هستند. نورسنجی دقیق دوربین باعث می شود عکس ها واقعی به نظر برسند و تعادل خوبی بین جزئیات برجسته و سایه دارد.

با این حال شرایط در نور کم چندان خوب نیست. نویز دانه دانه ای که در تنظیمات ISO پایین مشهود است در ISO 400 به خصوص در تن های خنثی به راحتی قابل مشاهده است و این نویز در ISO 800 با تار شدن رنگ و از دست دادن جزئی جزئیات همراه است. این پدیده به تدریج تا بالاترین میزان حساسیت به نور ادامه می یابد یعنی. تنظیم ISO 3200 و در این تنظیم نویز دانه دانه و تاری رنگ کاملاً آشکار است.

عملکرد لنز دوربین کاملاً خوب است و اگرچه در تصاویر در مناطق با کنتراست بالا مقداری انحراف رنگی وجود دارد این پدیده به ندرت به تصاویر آسیب جدی وارد می کند. درجه اعوجاج نیز کم است تنها با مقدار کمی اعوجاج بشکه در تنظیم گسترده و بدون اعوجاج بالشتک قابل توجه در تنظیم تله فوتو.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین دیجیتال کانن Canon Powershot SX610 HS White" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین دیجیتال کانن Canon Powershot SX610 HS White"، کلیک کنید.