نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M10 Kit 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM WHITE

نقد و بررسی تخصصی مشخصات دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M10 Kit 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM WHITE

نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M10 Kit 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM WHITE

دوربین بدون آینه 15-45 میلی متری Canon M10

دوربین بدون آینه Canon EOS M10 Kit 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM

اگرچه دوربین های بدون آینه عکس هایی با کیفیتی مشابه دوربین های DSLR می گیرند مدل های معمولی دوربین های بدون آینه قیمت کمتری نسبت به دوربین های DSLR دارند. مانند دوربین بدون آینه 15-45 میلی متری Canon M10 که از سنسور APS-C استفاده می کند همان سنسور دوربین های DSLR اما عکاسی با آن نیازی به دانش عکاسی ندارد. بیایید با هم نگاهی دقیق تر به این دوربین بیندازیم.

طراحی و ویژگی ها

دوربین بدون آینه Canon EOS M10 شباهت زیادی به مدل Canon EOS M3 دارد با این تفاوت که چرخه های عکاسی دستی در این دوربین دیده نمی شود. طراحی بسیار ساده این مدل دسترسی به تنظیمات آن را آسان می کند. در بالای این دوربین خبری از چرخه تنظیم حالت عکاسی نیست که به شما امکان می دهد از حالت خودکار به حالت اولویت دیافراگم بروید. این دوربین تنها یک دکمه برای عکاسی یک دکمه برای فیلمبرداری و یک کلید سه حالته برای انتخاب عکس فیلم یا خودکار دارد.

اگرچه بدنه Canon EOS M10 از پلاستیک ساخته شده است اما ظاهری محکم دارد. اگرچه بدنه این دوربین بسیار شبیه به Canon EOS M3 است اما لنز آن کوچکتر و سبکتر از لنز 18-55 میلی متری است که با Canon EOS M3 عرضه می شود. باریکی و طراحی تکیه گاه مخصوص انگشت شست استفاده طولانی مدت از این دوربین را آسان کرده است. این طراحی باعث می شود وزن سبک 150 گرم و فضای کوچکی که اشغال می کند حمل و نقل آسانی داشته باشد.

کار با دوربین بدون آینه 15-45 میلی متری Canon M10 به سادگی عکس گرفتن با تلفن همراه است. صفحه نمایش 3 اینچی این دوربین تا 180 درجه تا می شود و به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از این دوربین به راحتی سلفی بگیرید. وقتی صفحه را تا انتها به سمت بالا بچرخانید دوربین به طور خودکار به حالت سلفی می رود. علاوه بر این صفحه نمایش لمسی تمرکز و تغییر تنظیمات را برای شما آسان می کند.

اگر یک عکاس حرفه ای هستید و می خواهید دوربین بدون آینه 15-45 میلی متری Canon M10 را به عنوان دوربین دوم داشته باشید احتمالاً برخی از کاستی های آن شما را از کار می اندازد. روی این دوربین هات شوی تعبیه نشده است و نمی توانید فلاش اکسترنال روی آن نصب کنید همچنین فیلمبرداری این دوربین با کیفیت Full HD به 30 فریم بر ثانیه محدود شده است.

سنسور

اگرچه رزولوشن 18 مگاپیکسلی دوربین بدون آینه 15-45 میلی متری Canon M10 همانند مدل های اصلی سری M است شاید فکر کنید تغییر چندانی نکرده است اما سیستم فوکوس خودکار این دوربین بسیار بهبود یافته و دارای 48 دوگانه است. نقاط تمرکز

به لطف استفاده از همان سنسور 18 مگاپیکسلی APS-C Canon EOS 100D این دوربین می تواند عکس هایی مشابه دوربین های DSLR ثبت کند. محدوده ISO این دوربین بین 100 تا 12800 است که تا 25600 قابل افزایش است بنابراین می توانید در نور بسیار کم از این حساسیت استفاده کنید. این دوربین از پردازنده DIGIC 6 استفاده می کند که به شما امکان می دهد به طور مداوم با سرعت 4.6 عکس در ثانیه عکاسی کنید.

فوکوس خودکار هیبریدی CMOS AF II

دوربین بدون آینه کانن M10 دارای سیستم فوکوس خودکار دوگانه است این سیستم ترکیبی از تشخیص فاز و تشخیص کنتراست است که به شما امکان می دهد هم در نور کم و هم هنگام عکاسی از سوژه های متحرک فوکوس سریعتر و دقیق تری داشته باشید. این سیستم فوکوس 49 نقطه ای از تشخیص چهره استفاده می کند. و ردیابی سوژه که می توانید از آن برای حفظ تمرکز روی یک سوژه متحرک بسیار دقیق استفاده کنید. Canon ادعا می کند که این دوربین 2.4 برابر سریعتر از سری اول این دوربین ها یعنی دوربین Canon EOS M فوکوس می کند.

لنز EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM

لنز 14-55 میلی متری این دوربین دارای فاصله کانونی معادل 24-72 میلی متر در سنسورهای 35 میلی متری است که برای عکاسی منظره پرتره و خیابانی مناسب است. همانطور که از لنز همراه با دوربین انتظار می رود این لنز با دیافراگم F/3.5-6.3 کند است.

توانایی کمک خلاق

این ویژگی هوشمند به شما امکان می دهد جلوه ها و تنظیمات دوربین را به صورت زنده در نمای زنده مشاهده کنید. قبل از گرفتن عکس می توانید وضوح روشنایی کنتراست رنگ یا حتی تک رنگ عکس را به صورت زنده مشاهده کنید. همچنین می توانید تا 6 تنظیمات سفارشی را در این دوربین ذخیره کنید.

از دیگر ویژگی های این دوربین

از دیگر ویژگی های دوربین بدون آینه کانن M10 می توان به فلاش اشاره کرد. همچنین این دوربین علاوه بر فرمت استاندارد jpeg قابلیت عکاسی با فرمت 14 بیتی RAW را نیز دارد که با حفظ جزئیات تصویر در حین ویرایش تصویر می تواند برای شما بسیار مفید باشد. با فشردن و نگه داشتن دکمه شاتر می توانید تا 1000 عکس متوالی با کیفیت jpeg بگیرید اگر می خواهید با کیفیت RAW عکس بگیرید این تعداد به 666 محدود است که باز هم عدد قابل قبولی است حتی امکان عکاسی نیز دارید. شما هم کیفیت jpeg و هم کیفیت RAW را دارید که در این صورت می توانید با یک فشار و نگه داشتن دکمه شاتر تا 512 عکس ضبط کنید. باتری لیتیومی LP-E12 این دوربین به شما این امکان را می دهد که با یک بار شارژ کامل تقریباً 255 عکس بگیرید که با استفاده از حالت ECO می توان آن را تا 360 افزایش داد. این دوربین نیز مانند سایر رقبا دارای سیستم بی سیم Wi-Fi با NFC است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M10 Kit 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM WHITE" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M10 Kit 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM WHITE"، کلیک کنید.