نفوذناپذیری ملات های کاهگلی و سیمانی با تولید پودری آبگریز

نفوذناپذیری ملات های کاهگلی و سیمانی با تولید پودری آبگریز

نفوذناپذیری ملات های کاهگلی و سیمانی با تولید پودری آبگریز

پژوهشگران یکی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان به منظور کاهش نفوذ آب به سازه های کاهگلی و سیمانی؛ موفق به تولید پودری 100 درصد آب گریز شدند.

احسان صادقی؛ رییس هییت مدیرهک شرکت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری اتاق زندگانی گفت: در این شرکت موفق به تولید محصول افزودنی آبگریز شدیم کهک نوع از این محصول مخصوص ملات های سیمانی و نوع دیگر ویژه ملات های کاهگلی به کار برده می شود.

وی گفت: یک بیستم این افزودنی به ملات سیمانی یا کاهگلی به صورت خشک اضافه و سپس با افزودن آب؛ ملات آماده اجرا می شود. سطح ملات و داخل آن کاملا آبگریز است یعنی آب به داخل سیمان یا کاهگل نفوذ پیدا نمی کند.

وی درباره ویژگی های محصول افزودنی به کاهگل گفت: اکنون در بازار یک سری محصول با عنوان کاهگل آبگریز و ضد آب وجود دارد در صورتی که این محصولات پلیمری اند.

صادقی اضافه کرد: همچنین برخی از محصولات روی سطح کاهگل از پوشش آبگریز استفاده می کنند؛ محلولی که روی سطح کاهگل زده شده و خاصیت آبگریزی پیدا می کند. این پوشش در صورت خراش یا وقوع طوفان شن خاصیت خود را از دست می دهد؛ اما این محصول پلیمری نیست بلکه همان کاهگل سنتی است.

به گفته این محقق؛ همچنین ضمن اینکه پوشش سطح ملات خاصیت آبگریزی دارد؛ درون آن نیز دارای این خاصیت است.

وی درباره ویژگی های محصول افزودنی به کاهگل سیمان نیز گفت: این افزودنی نیز برای استفاده از نما های ساختمان های مناطق شمالی کشور استفاده می شود. اغلب نما های غربی ساختمان های شمال کشور به علت ایزوگام چهره نازیبایی دارند.

وی اضافه کرد: نما های غربی ساختمان باید ایزوگام شوند؛ زیرا باران به داخل ساختمان نفوذ پیدا می کند. زیر ایزوگام نیز حتما باید پلاستر (لایه نازکی از مصالح خاص مانند سیمان؛ آهک و گچ) شود؛ اما اگر یک بیستم از پلاستر داخل این محصول مخلوط شود؛ ساختمان ها دیگر نیازی به ایزوگام ندارند.

وی افزود: همچنین از این مواد افزودنی می توان به عنوان بندکشی برای کف سرویس های بهداشتی و آشپزخانه استفاده کرد. اغلب خانم های ایرانی برای نظافت کف سرویس بهداشتی و آشپزخانه از جوهر نمک استفاده می کنند. جوهر نمک خورنده سیمان است یعنی با سیمان واکنش نشان می دهد. همچنین بندکشی ها بلافاصله زرد می شوند و جلوه و زیبایی سرویس بهداشتی و آشپزخانه از بین می رود. این واکنش تا سوراخ شدن بندکشی ها ادامه پیدا می کند.

وی تاکید کرد: این محصول ضد اسید و ضد گاز است و اگر در یک پنجم دوغاب برای بندکشی از این محصول استفاده شود؛ پس از خشک شدن؛ محل بندکشی دیگر با جوهر نمک واکنش نشان نمی دهد و رنگ آن زرد نمی شود. همچنین در بندکشی دیوار های سرویس های بهداشتی و حمام نیز می توان از این محصول استفاده کرد.

وی تصریح کرد: اکنون این دو محصول به مرحله تجاری سازی و تولید انبوه رسیده اند. در حال حاضر رایزنی هایی نیز برای ورود این محصول به بازار کشور های عراقی؛ سنگال؛ آفریقای جنوبی؛ کشور های شرقی و روسیه انجام داده ایم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نفوذناپذیری ملات های کاهگلی و سیمانی با تولید پودری آبگریز" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نفوذناپذیری ملات های کاهگلی و سیمانی با تولید پودری آبگریز"، کلیک کنید.