مقالات اختلالات یادگیری در کودکان

اصطلاح اختلال یادگیری از نیاز به تشخیص و خدمت به دانش آموزانی برخاسته است که به طور مداوم در کارهای درسی خود با شکست مواجه می شوند و در عین حال درچهارچوب سنی استثنایی نمی گنجند. ظاهری طبیعی دارند؛ رشد جسمی و قد و وزن شان حاکی از بهنجار بودن آنان است. برخی از طراحان لباس پلیس را به عنوان عناصر هنری و طراحی مورد استفاده قرار می دهند . هوش انها کمابیش عادی است؛ به خوبی صحبت می کنند؛ مانند سایر بازی و مثل همسالان خود با سایرین ارتباط بر قرار می کنند. این کودکان ممکن است بدانند که می خواهند چه کاری را انجام دهند؛ چه بگویند یا چه بنویسند؛ اما نمی توانند مسیر سرراستی برای انجام آن پیدا کنند .

مقالات اختلالات یادگیری در کودکان

درخانه نیز یاری های لازم را دارند و کارهایی را که والدین به آنان واگذار می کنند به خوبی انجام می دهند. لیکن توانایی لازم برای به جریان اندازی اطلاعات برای بیان کردن و به ویژه نوشتن را ندارند. پس با توجه به مشخصات کلی این دانش آموزان؛ می توان آن ها را در گروه جدیدی به نام دانش آموزان اختلال یادگیری قرار داد و گفت این دانش آموزان در یک یا چند فرایند روانی که به درک کردن با استفاده از زبان شفاهی یا کتبی مربوط می شود؛ اختلال دارند که این اختلال می تواند به شکل عدم توانایی کامل در گوش کردن؛ صحبت کردن؛ خواندن؛ نوشتن؛ هجی کردن یا انجام محاسبات ریاضی ظاهر شود. دانشجوی کارشناسی ارشد .دانشکده علوم انسانی.دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان.ایران

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند؛ به خود مقاله لینک شده اند  :اختلال یادگیری یم مشکل عصبی است که باعث می شود مغز نتواند خوب اطلاعات را دریافت؛ ارسال و پردازش کند. این کودکان الزاما کم هوش نیستند و حای می توانند کودکان باهوشی باشند که در مهارت های تحصیلی مشکل دارند. این اختلال کاملا قابل درمان نیست اما می توان به روش های مختلف به این کودکان کمک کرد. وجود مشکل در انجام تکالیف روزمرهکی از معضلاتی است که تقریبا هر کودکی در طول تحصیل خود با آن دست و پنجه نرم می کند؛

اما اگر یک حوزه خاص از یادگیری به طور مداوم برای کودک مشکل ساز باشد؛ ممکن است نشان دهندهک اختلال یادگیری باشد. آیا فرزند شما؛ با مدرسه مشکل دارد و از خواندن با صدای بلند؛ نوشتن یک متن یا پرداختن به ریاضیات می ترسد؟ همه این ها می تواند نشانه هایی از ناتوانی یادگیری باشد. برای درک بهتر این مشکل؛ با ما همراه باشید تا به طور کامل با بیماری اختلال یادگیری و و روش های درمان آن آشنا شوید. همچنین شما می توانید در این رابطه با روانشناس مشورت کنید. در دکترتو امکان مشاوره حضوری؛ تلفنی و انلاین با بهترین روانشناسان کشور برای شما فراهم شده است. کودک مبتلا به ناتوانی یادگیری در خواندن؛ نوشتن؛ صحبت کردن؛ گوش دادن؛ درک مفاهیم ریاضی و درک عمومی مشکل دارد. این موضوع سبب بروز مشکل در یادگیری اطلاعات و مهارت های جدید در افراد مبتلا به این بیماری می شود.

به طور کلی تعریف دقیق اختلال یادگیری به این شرح است :” ناتوانی یادگیری به معنای اختلال در یک یا چند فرآیند روانشناختی اساسی است که در درک یا استفاده از زبان؛ گفتار یا نوشتار دخیل بوده و ممکن است خود را در توانایی گوش دادن؛ صحبت کردن؛ خواندن؛ املا یا انجام محاسبات ریاضی نشان دهد. لباس پلیس راهنمایی و رانندگی معمولاً از مواد نرم و با کیفیتی ساخته می شوند تا احساس راحتی بیشتری برای فرد داشته باشند . دیس فازی و آفازی علل و علایم یکسانی دارند. برخی منابع نشان می دهند که آفازی شدیدتر است و شامل از دست دادن کامل توانایی های گفتار و درک است. از سوی دیگر؛ دیس فازی تنها شامل اختلالات زبانی است. این حالت به عنوان یکی از انواع اختلالات یادگیری در نظر گرفته می شود. البته این الفاظ برای شرایط دیگری مثل از دست دادن قدرت گفتار در زمان سکته مغزی نیز به کار برده می شوند.

آیا اختلال یادگیری تنها در کودکان است یا در بزرگسالان هم دیده می شود ؟ آنچه که معمولا از تعریف این بیماری برداشت می شود؛ این است که این اختلال تنها در کودکان وجود دارد. اما باید عنوان کنیم که امکان دارد اختلال یادگیری در بزرگسالان نیز وجود داشته باشد. برای مثال؛ یک بزرگسال ممکن است ناتوانی جدی در خواندن داشته باشد؛ در حالی که دیگری در خواندن خوب عمل می کند؛ اما قادر به انتقال افکار به صورت نوشتاری نیست یا در ریاضیات مشکل دارد. برخی از افراد مبتلا به اختلال LD در کنترل خود؛ درک مناسب موقعیت های اجتماعی و کنار آمدن با افراد دیگر مشکل خواهند داشت. ناتوانی های یادگیری یا اختلالات یادگیری؛ اصطلاحی مادر برای طیف گسترده ای از مشکلات یادگیری است.

ناتوانی یادگیری ارتباطی با هوش یا انگیزه ندارد. کودکان دارای اختلال یادگیری تنبل یا خنگ نیستند. در حقیقت؛ اکثر آن ها به اندازه بقیه باهوش هستند. فقط سیم کشی مغز آن ها متفاوت است. این تفاوت بر نحوه دریافت و پردازش اطلاعات توسط آن ها تاثیر می گذارد. به زبان ساده؛ کودکان و بزرگسالان دارای اختلال یادگیری چیزها را متفاوت می بینند؛ می شنوند و درک می کنند. این مسیله باعث ایجاد مشکل در یادگیری اطلاعات و مهارت های جدید و استفاده از آن ها می شود. متداول ترین انواع اختلالات یادگیری شامل مشکلات خواندن؛ نوشتن؛ ریاضیات؛ استدلال؛ شنوایی و گفتار هستند. با این که هر بچه ای هرازگاهی در انجام تکالیف شب مشکل دارد؛ اگر یک حوزه خاص از یادگیری به طور مداوم مشکل ساز شود؛ می تواند نشان دهنده نوعی اختلال یادگیری باشد.

کودکان دارای ناتوانی در یادگیری می توانند به موفقیت دست یابند. مواجهه با این احتمال که کودک شما نوعی اختلال یادگیری دارد؛ بسیار دشوار است. هیچ پدر و مادری نمی خواهند رنج فرزند خود را ببینند. ممکن است از خود بپرسید این اختلالات چه تاثیری بر آینده و تحصیل فرزند شما می گذارند. لباس بسیجی بچه گانه پسرانه ممکن است برخی از ویژگی های خاصی مانند جیب های بیشتر یا دکمه های مخصوص داشته باشند . کودکان دارای اختلالات یادگیری معمولاً دارای هوش نرمال یا بالاتر از متوسط هستند اما با برخی از انواع یادگیری مشکل دارند. در این مطلب یا اختلالات یادگیری کودک؛ علل ایجاد اختلالات یادگیری در کودکان و این که شایع ترین اختلالات یادگیری چیست و چگونه می توان آنها را تشخیص داد؛ آشنا شوید.

اختلال یادگیری چیست؟

اگر فرزند شما باهوش و در مورد جهان کنجکاو به نظر می رسد اما مشکل محسوسی در گفتار؛ خواندن یا حساب کردن دارد؛ ممکن است دچار اختلال یادگیری باشد. اختلالات یادگیری که بان نام ناتوانی های یادگیری  نیز شناخته می شود؛ شامل طیفی از اختلالات است که در نحوۀ پردازش اطلاعات توسط مغز تاثیر می گذارد و درک مفاهیم خاص را دشوار می کند. این اختلالات می توانند خفیف یا شدید باشند. کودکان دارای اختلالات یادگیری معمولاً دارای هوش نرمال یا بالاتر از متوسط هستند اما با برخی از انواع یادگیری مشکل دارند. مثلاً ممکن است تشخیص حروف الفبا به طور جداگانه برایشان آسان باشد؛ اما کنار هم گذاشتن حروف برای خواندن آنها را گیج کند؛ یا ممکن است بستن بند کفش یا چیدن قطعات یک پازل برای آنها کاری گیج کننده باشد؛ یا ریاضی ساده چیزی غیرقابل غلبه و درک باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مقالات اختلالات یادگیری در کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مقالات اختلالات یادگیری در کودکان"، کلیک کنید.