مراقبت های بعد از لیزر جای جوش صورت

مراقبت های بعد از لیزر جای جوش صورت

امروزه با توجه به گرم تر شدن زمین؛ بدن آب و رطوبت بیشتری را از دست می دهد. در چنین شرایطی پوست سریعتر خشک شده و دچار عارضه ای مانند چین و چروک می شود.

مراقبت های بعد از لیزر جای جوش صورت

چین و چروک ها بسته به نوع و شرایط پوست در سنین مختلفی ایجاد می شوند. سریع ترین و مطمین ترین راه برای کاهش یا برطرف کردن چروک ها استفاده از یک ضد چروک خوب مانند GATIEAU است.

کرم 5 کاره ضد چین و چروک صورت گاتیو 40mil سرشار از مواد مغذی و موثری است که  رفع خطوط و چین و چروک پوست و همچنین رطوبت رسانی به آن از جمله مزیت های این محصول فوق العاده به حساب می آید. انواع کرم گاتیو برای پوست بسیار پیشنهاد می شود.

کرم پنج کاره گاتیو مناسب برای خانم ها و آقایان بوده و در سنین بالای 30 سال بیشترین استفاده را از آن می برند.

شما هموطنان عزیز می توانید کرم ضد چروک گاتیو 40mil (GATIEAU) را از طریق فروشگاه بزرگ آقای بیز سفارش داده و خریداری نمایید.

با ما همراه باشید تا به اطلاعات تکمیلی تری درباره ضدچروک گاتیو بپردازیم.

خرید کرم ضد چین و چروک صورت گاتیو

درمان جای جوش با لیزر یکی از روش های زیبایی پرطرف دار است که بسیاری از خانم ها و آقایان آن را انجام می دهند. این لیزر اسکار و جای آکنه های قدیمی را به حداقل می رساند. بسیاری از افرادی که دچار آکنه می شوند؛ بعد از درمان جوش با مشکل جای جوش و فرورفتگی روی صورت روبرو هستند. لیزر یکی از روش های خوب برای درمان این مشکل است. اگر شما هم به دلیل جای جوش روی صورت ناراحت هستید؛ در این مطلب همراه ما باشید.

اگر می خواهید برای لیزر جای جوش اقدام کنید؛ با بهترین متخصص پوست و مو مشورت کنید تا مطمین شوید این روش برای شما مناسب است. شما می توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی؛ متنی و آنلاین با پزشک وجود دارد.

جای جوش روی صورت از معضلاتی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. تقریبا 95% افرادی که دچار جوش و آکنه می شوند؛ جای جوش هم دارند. این جای جوش می تواند سطحی و لک پوستی باشد یا عمقی بوده و فرورفتگی روی پوست ایجاد کند. لیزر درمانی تا حد مطلوبی به کمک می کند و اسکار آکنه ها را از بین می برد. قبل از انجام لیزر باید جوش های فعال را درمان کنید. بهترین قرص برای جوش صورت را پزشک به شما معرفی می کند.

در این روش نور لیزر به جای جوش تابیده شده و رشد سلول های جدید برای جایگزینی بافت اسکار تحریک می شوند. البته دقت داشته باشید که لیزر نمی تواند جای جوش را کامل از بین ببرد.

انواع روش درمان جای جوش با لیزر کدام است؟

برای از بین بردن جای جوش انواع دستگاه های لیزر با کاربرد مختلف وجود دارند. پزشک با توجه به نوع اسکار آکنه و شدت جای جوش نوع لیزر را مشخص می کند. درمان های رایج از بین بردن انواع لیزر جای جوش شامل موارد زیر می شوند.

1. درمان جای جوش با لیزر co2 (لیزر فرکشنال برای جای جوش)

تاثیر لیزر فرکشنال بر جای جوش بسیار زیاد است. co2 از بهترین لیزرها برای درمان جای جوش و آکنه است. این نوع لیزر تهاجمی ترین نوع لیزر بوده و نتایج آن رضایت بالایی به همراه دارد. لیزر فرکشنال پوست را درمان کرده و رشد سلول های جدید را تحریک می کند.

لیزر فرکشنال co2 سوراخ های میکروسکوپی و بسیار ریز در لایه های عمیق پوست ایجاد می کند. این فرآیند باعث تولید کلاژن می شود. حدود یک هفته بعد از درمان می توانید نتایج را مشاهده کنید.

کرم گاتیو بر برطرف کردن لک های ناشی از جوش می توان اسکارهای آکنه را تا حد زیادی بهبود دهد. لیزر اربیوم لایه های پوست را سوراخ نمی کند و به همین دلیل نسبت به لیزر فرکشنال co2 تاثیر کمتری دارد.

3. رفع جای جوش با لیزر KTP

از لیزر KTP برای درمان قرمزی صورت و روزاسه و لیزر پوست صورت برای جای جوش استفاده می شود. کلمه KTP مخفف پتاسیم تیتانیل فسفات است. بعد از یک تا سه جلسه درمان قرمزی و تغییر رنگ پوست ناشی از جای جوش از بین می رود. این لیزر نواحی دارای هموگلوبین (قرمزی) روی پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. لیزر KTP روی رگ های خونی زیر پوست تاثیر می گذارد و با فروپاشی رگ های خونی قرمزی جای جوش از بین می رود.

4. لیزر درمانی جای جوش با لیزر پالسی IPL

لیزر پالسی IPL یکی از انواع رایج درمان جای جوش با لیزر است. این نوع لیزر می تواند هایپرپیگمانتاسیون حاصل از جوش و آکنه را برطرف کند. به همین دلیل برای از بین بردن لک های قهوه ای و قرمز گزینه خوبی است. اما این لیزر کلاژن سازی را تحریک نمی کند و برای درمان فرورفتگی های پوست مناسب نیست.

5. لیزر سرد برای جای جوش و لیزر اسکار جوش خوب است؟

لیزر درمانی سرد که به عنوان لیزر درمانی سطح پایین (LLLT) نیز شناخته می شود؛ برای درمان بیماری های پوستی مختلف از جمله اسکار آکنه استفاده شده و سریعترین روش از بین بردن جای جوش با دستگاه است. اگرچه این روش لیزر برای از بین بردن جای جوش ممکن است به طور کامل جای زخم ها را از بین نبرد؛ اما نتایج امیدوارکننده ای در بهبود ظاهر آنها نشان داده است. از لیزر سرد برای از بین بردن جای جوش کمر با لیزر نیز استفاده می شود.

قیمت کرم ضد چین و چروک صورت گاتیو

6. بهترین دستگاه لیزر جای جوش چیست؟

هر کدام از لیزرهای معرفی شده برای درمان جای جوش کاربرد متفاوتی دارند. نمی توان گفت کدام لیزر از دیگری بهتر است. در جدول زیر می توانید کارایی این لیزرها را مشاهده کنید.

اسامی انواع لیزر صورت برای جوش کاربرد آنها
درمان جای جوش با لیزر فرکشنال رفع فرورفتگی های شدید و لک ناشی از جوش (لیزر صورت مردان برای جای جوش)
درمان جای جوش با لیزر اربیوم رفع لک ناشی از جوش و فرورفتگی های کم عمق
درمان جای جوش با لیزر KTP رفع قرمزی ناشی از جای جوش و لیزر جای جوش و منافذ باز پوست
درمان جای جوش با لیزر پالسی IPL رفع لک های قهوه ای و قرمز ناشی از جای جوش

انواع درمان فرورفتگی جای جوش با لیزر

7. برای جای جوش میکرونیدلینگ بهتر است یا لیزر؟

هر دو روش برای درمان اسکار استفاده می شوند. اگر به دنبال قیمت سرم لیفت و بوتاکس گاتیو هستید؛ بید عرض کنم لیزر گزینه بهتری است. اما میکرونیدلینگ صورت دوره بهبود سریع تری دارد.

لیزر درمانی یکی از روش های خوب برای درمان جای جوش و آکنه است. جای جوش هیچ عوارضی ایجاد نمی کند و می توانید آن را درمان نکنید. اما بدون شک به دلیل تاثیر زیاد آن روی زیبایی باعث کاهش عزت نفس و نارضایتی از پوست صورت می شود. به همین دلیل بسیاری از افراد برای درمان آن اقدام می کنند.

برای درمان انواع جوش صورت حتما با پزشک مشورت کنید و بعد از درمان کامل جوش های فعال از این روش زیبایی استفاده کنید تا تاثیر بهترین داشته باشد.

درمان فرورفتگی جای جوش با لیزر (کی لیزر جای جوش کرده)

؟ یکی از مشکلات جدی بعد از ایجاد آکنه؛ فرورفتگی پوست است. در این شرایط مشکل پوست عمیق بوده و نیاز به درمان های تهاجمی تر است. لیزر تا حدی می تواند این مشکل را برطرف کند. زمانی که لیزر به سطح پوست برخورد می کند؛ لایه هایی که آسیب دیده اند؛ از بین می روند. با رشد سلول های جدید؛ نشانه های اسکار کمتر دیده می شود. با این فرآیند هم بافت اسکار و هم رنگ پوست بهبود پیدا می کند.

کرم ضد چین و چروک بیز

درمان لک جوش با لیزر (لیزر برای لک جای جوش)

درمان لک جوش با لیزر راحت تر از درمان فرورفتگی ها است. این نوع جای جوش سطحی بوده و در تعداد جلسات کمتری برطرف می شود. لیزر می تواند به رگ های خونی در عمق پوست برسد و رنگ اسکار را تغییر دهد. در نتیجه تضاد میان رنگ اسکار و قسمت ها دیگر پوست به حداقل می رسد.

درمان جای جوش با لیزر برای چه کسانی مناسب است؟

این روش درمان برای افراد مختلف با جای جوش های متفاوت مناسب است. اگر جوش هایی داشته اید که درمان دشواری داشته اند؛ احتمالا اسکار آکنه گسترده تر است. شما می توانید برای درمان جوش با لیزر اقدام کنید و تا حد زیادی اسکارها از بین می روند.

درمان جای جوش با لیزر برای چه کسانی مناسب نیست؟

لیزر جای جوش برای برخی افراد روش مناسبی نیست. اگر آکنه فعال دارید؛ پوست شما تیره است یا به دلیل افزایش سن چروک های روی پوست خیلی زیاد است؛ نمی توانید از این روش برای درمان جای جوش استفاده کنید.

مزایای درمان جای جوش با لیزر چیست؟

از مزایای درمان جای آکنه با لیزر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حدود یک هفته بعد از درمان می توانید تغییرات را مشاهده کنید. اما با روش های خانگی و محصولات پوستی نمی توان تغییر را سریع مشاهده کرد.
  • برای زخم های بزرگ گزینه خوبی است.
  • به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و جای جوش عمقی را بهبود می دهد.
  • زمان بهبودی کوتاهی دارد و نیازی به استراحت نیست.

نحوه لیزر برای درمان جای جوش (لیزر جای جوش چگونه است؟)

هر جلسه از سوزاندن جوش با لیزر کمتر از یک ساعت طول می کشد. زمان دقیق آن به سطح تحت درمان بستگی دارد. دقت داشته باشید که بلافاصله بعد از لیزر اسکار نمی توانید نتایج را مشاهده کنید. بهترین زمان برای مشاهده نتیجه 7 تا 10 روز بعد از لیزر درمانی است.

1. تعداد جلسات لیزر جای جوش چقدر است؟ (از بین بردن جای جوش با لیزر)

تعداد جلسات درمان جای جوش با لیزر به شدت و نوع اسکار آکنه بستگی دارد. معمولا بعد از اولین جلسه لیزر می توانید تغییرات را مشاهده کنید. گاهی ممکن است متخصص پوست برای نتایج بهتر تعداد جلسات لیزر درمانی را افزایش دهد. گاهی هم از ترکیب انواع لیزر برای بهبودی بیشتر استفاده می شود.

اگر پزشک از لیزر فرکشنال co2 استفاده کند؛ ممکن است یک جلسه درمان نیاز باشد. در صورتی که در درمان با لیزر اربیوم احتمالا بیشتر از 4 جلسه درمان نیاز است.

2. بهترین زمان لیزر برای جای جوش کی است؟

بهترین سن برای لیزر جای جوش کی است؟ حداقل سن 14 سال به بالا است. برای انجام این روش زیبایی حتما باید جوش های فعال شما درمان شوند. در غیر این صورت لیزر رفع جای جوش تاثیری نداشته و دوباره جای جوش بازمی گردد. بعد از اینکه جوش ها را کامل درمان کردید و علت درونی آن درمان شد؛ می توانید برای لیزر جای جوش اقدام کنید.

3. نتیجه لیزر صورت برای جای جوش و آکنه

قبل از درمان جای جوش با لیزر یا لیزر جوش صورت حتما در مورد نتیجه مطلوب و مورد انتظار با پزشک خود صحبت کنید. انتظارات شما باید واقع بینانه باشد. با لیزر درمانی نمی توان تمامی جای جوش ها را از بین برد و صورت کاملا صاف نمی شود. اما تا حد زیادی لک و فرورفتگی ها از بین می رود. برای رسیدن به نتیجه بهتر حتما به نکات مراقبتی توجه داشته باشید.

آمادگی قبل از لیزر برای جای جوش

لیزر جای جوش نیاز به آمادگی خاصی ندارد. اما حتما باید پیش از لیزر اطلاعات کاملی از بیماری یا داروهای مصرفی خود به پزشک بدهید. اگر تب خال دارید یا دچار دیابت هستید؛ حتما به متخصص خود اطلاع دهید.

مهم ترین نکات قبل از لیزر برای درمان جای جوش عبارتند از:

  • دو هفته قبل از لیزر سیگار را ترک کنید.
  • از مصرف ویتامین E و آسپرین خودداری کنید.
  • اگر برنزه کرده باشید یا دچار آفتاب سوختگی شده باشید؛ نمی توانید این درمان را انجام دهید. ابتدا باید درمان آفتاب سوختگی را انجام دهید.

مراقبت های بعد از لیزر جای جوش

نکات مراقبتی بعد از لیزر جای جوش بسیار مهم است. در هفته ها و ماه های بعد از لیزر باید به مراقبت ها توجه خاصی داشته باشید و نحوه شستشوی صورت بعد از لیزر جای جوش را به خوبی بدانید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید. مهم ترین نکات مراقبت های بعد از لیزر جای جوش صورت و بدن عبارتند از:

  • حتما خارج از خانه از انواع کرم ضد آفتاب استفاده کنید. زیرا پوست نسبت به آسیب های خورشید حساسیت بیشتری پیدا کرده است.
  • به مدت 6 تا 8 هفته از برنزه کردن و قرار گرفتن بیش از حد در معرض خورشید دوری کنید.
  • پزشک برای شما تونر یا مرطوب کننده مخصوص تجویز می کند. حتما آن را منظم مصرف کنید.
  • برای جلوگیری از عفونت؛ پوست را تمیز نگه دارید.
  • حدود یک هفتها بیشتر نباید از لوازم آرایشی استفاده کنید. در غیر این صورت احتمال بروز عوارض بیشتر می شود.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مراقبت های بعد از لیزر جای جوش صورت" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مراقبت های بعد از لیزر جای جوش صورت"، کلیک کنید.