عبور دو سیارک از نزدیکی زمین

ناسا اعلام کرد:

عبور دو سیارک از نزدیکی زمین

براساس اعلام ناسا؛ شب گذشته دو سیارک از نزدیکی زمین عبور کردند که با رصد آنها اطلاعات ارزشمندی در اختیار دانشمندان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری اتاق زندگانی به نقل از اسپیس؛ سامانه رادار سیاره ای گلدستون ناسا شب گذشته عبور دو سیارک نزدیک به زمین به نام های «2024 MK» و «2011 UL21» را ثبت کرده است که در کنار سیاره ما پرواز می کنند.

نخستین سیارک با قطری حدود 40 متر؛ در فاصله تقریبی 200 ازار کیلومتری از زمین (تقریباً نیم فاصله بین زمین و ماه) عبور کرد. این سیارک در ساعت 2:15 بامداد به وقت شرقی آمریکا از کنار زمین گذشت و این سازمان توانست با استفاده از سیستم راداری خود؛ این سیارک در حال حرکت را ثبت کند.

دومین سیارک که قطری حدود 30 متر دارد؛ ساعت 5:30 بعدازظهر به وقت شرقی آمریکا از فاصله تقریبی 150 هزار کیلومتری زمین گذشت. این عبور نزدیک هم توسط همان سیستم راداری ضبط و ثبت شد.

هر دو سیارک با سرعت حدود 15 کیلومتر بر ثانیه از کنار زمین عبور کردند و در نهایت به مسیر خود ادامه دادند بدون اینکه خطری برای زمین ایجاد کنند. 

ناسا تاکید کرد که این رویداد؛ نشان از دقت و هوشمندی سیستم های نظارتی و هشدار دهنده آنها در رصد اجرام نزدیک به زمین دارد و این یک فرصت فوق العاده برای بررسی ویژگی های فیزیکی و به دست آوردن تصاویر دقیق از یک سیارک نزدیک به زمین بود.

سامانه رادار سیاره ای گلدستون ناسا این دو سیارک را 13 روز قبل از دور زدن ایمن زمین آنها شناسایی کرد؛ اما دانشمندان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) در جنوب کالیفرنیا اطمینان دادند که این دو سیارک هیچ زمان تهدیدی برای زمین ایجاد نمی کنند. با این حال؛ تصاویری که آنها توانستند از این لبور ثبت و ضبط کنند؛ داده های ارزشمندی در اختیار پژوهشگران گذاشت.

دانشمندان آرمایشگاه پیشرانش جت ناسا با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی توضیح دادند؛ هیچ خطری برای برخورد هیچ یک از شی های نزدیک زمین به سیاره ما وجود نداشت؛ اما مشاهدات راداری انجام شده در طول این دو رویکرد نزدیک؛ تمرین ارزشمندی برای دفاع سیاره ای و همچنین اطلاعاتی درباره اندازه؛ مدار؛ چرخش؛ جزییات سطح آنها؛ ترکیب و شکل گیری آنها ارایه داده است. 

رادار گلدستون در صحرای نزدیک بارستو؛ کالیفرنیا واقع شده و تنها رادار کاملاً هدایت پذیر در جهان برای برد و تصویربرداری با وضوح بالا است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عبور دو سیارک از نزدیکی زمین" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عبور دو سیارک از نزدیکی زمین"، کلیک کنید.