صدور 14 حکم قضایی خلع ید اراضی ملی در سمنان/ تشکیل 31 پرونده تخریب و تصرف اراضی

صدور 14 حکم قضایی خلع ید اراضی ملی در سمنان/ تشکیل 31 پرونده تخریب و تصرف اراضی

اتاق زندگانی/سمنان فرماندهگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان؛ از تشکیل 31 فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی به گستردگی 195هزارو 680 متر مربع در شهرستان های مختلف این استان در بهار امسال خبر داد.

علیرضا ابوطالبی 18 تیرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال 31 فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان برای متخلفین تشکیل و قانون شکنان بعد از تکمیل پرونده به مراجع قضایی مسیول در استان معرفی شدند.

وی افزود: در همین بازه زمانی با اخذ 14 فقره حکم قضایی؛ اراضی به مساحت 501هزار و 63متر مربع از عرصه های منابع طبیعی توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان؛ خلع ید و این اراضی با تلاش همکاران به اراضی ملی بازگردانده شده است.

فرماندهگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: براساس قانون هرگونه تغییرکاربری؛ تخریب و تصرف و ساخت وساز غیر مجازدر اراضی که جزء منابع طبیعی است؛ ممنوع است.

سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: همچنین هرگونه قطع؛ آتش زدن؛ ریشه کن کردن درختان جنگلی و گونه های گیاهی مرتعی ممنوع بوده و تخلف محسوب می شود.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات صورت گرفته با هدف جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در این استان گفت: در همین راستا دوره ها و کلاس های آموزشی و ترویجی متعددی با هدف جلب مشارکت های مردمی و کاهش عوامل موثر در تخریب اراضی و منابع طبیعی با مشارکت دهیاران و اعضای شورای روستاهای استان سمنان در روستاهای مختلف استان برگزار شد.

وی از تشدید گشت ها و پررنگ تر شدن حضور فیزیکی عوامل یگان حفاظت در عرصه های منابع طبیعی سطح استان خبر داد و افزود: اقدامات پیشگیرانه این یگان در سطح عرصه ها نقش مهمی در کاهش تعدی به اراضی و آتش سوزی در جنگل ها و مراتع داشته است.

سرهنگ ابوطالبی خواستار همکاری و همراهی بیشتر مردم محلی با یگان حفاظت منابع طبیعی شد و گفت: عموم مردم می توانند گزارش های خود در ارتباط با هر گونه حوادث؛ جرایم و تخلفات مرتبط با عرصه های منابع طبیعی نظیر قطع درخت و بوته؛ آتش سوزی ؛ تخریب و تصرف اراضی ملی؛ ساخت و ساز غیر مجاز؛ چرای غیر مجاز دام در مراتع و تخلفاتی از این دست را به سامانه های ارتباطی یگان حفاظت اعلام کنند.

وی یادآوری کرد: دو سامانه تلفنی 1504 و 139 به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات علاقه مندان به منابع طبیعی است.

فرماندهگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان وعده داد: همکاران این اداره کل به محض دریافت گزارش و اطمینان از بروز آن در اولین فرصت به محل اعزام شوند.

پایان خبر اتاق زندگانی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صدور 14 حکم قضایی خلع ید اراضی ملی در سمنان/ تشکیل 31 پرونده تخریب و تصرف اراضی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صدور 14 حکم قضایی خلع ید اراضی ملی در سمنان/ تشکیل 31 پرونده تخریب و تصرف اراضی"، کلیک کنید.