افزایش شمار فوتی های ایران در حج/ پیکرها در عربستان می مانند؟

افزایش شمار فوتی های ایران در حج/ پیکرها در عربستان می مانند؟

به گزارش اتاق زندگانی؛ رییس جمعیت هلال احمر کشور شمار زایران فوت شده تا پایان روز دوشنبه (28 خرداد) را 11 نفر اعلام کرد و درباره چگونگی انتقال پیکر این زایران به ایران و یا خاکسپاری آنها در عربستان توضیحاتی داد.

پیرحسین کولیوند در گفت وگو با اتاق زندگانی اظهار کرد: تعداد زایران ایرانی فوت شده در حج به 11 نفر رسیده است. برخی از آنها بیماری زمینه ای داشتند و برخی دیگر در اثر گرمازدگی جان خود را از دست داده اند.

او همچنین از مراجعه 11 هزار نفر به مراکز پزشکی و کلینیک های درمانی ایران در سرزمین منا و در دومین روز رمی جمرات خبر داد و افزود: وضعیت سلامت زایران ایرانی در کل خوب است.

رییس جمعیت هلال احمر کشور درباره چگونگی انتقال پیکر زایران فوت شده به ایران نیز گفت: پیکرها براساس درخواست خانواده متوفی تعیین تکلیف می شوند؛ اگر درخواست مبنی بر بازگشت به ایران باشد؛ کارهای انتقال انجام می شود و اگر درخواست برای خاکسپاری در عربستان باشد؛ با توجه به شرایط؛ نسبت به این خواسته اقدام می شود.

سیدعباس حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ نیز در گفت وگو با اتاق زندگانی؛ در این باره توضیح داد: لازم است اولیاء دم به دفتر حج و زیارت استان متبوع مراجعه کنند؛ درخواست بدهند که متوفی در عربستان دفن شود و یا به ایران انتقال یابد. برای خاکسپاری در عربستان شرایطی وجود دارد؛ اگر زایر در مکه فوت شده باشد؛ در همان شهر مکه و اگر در مدینه فوت شده باشد در شهر مدینه به خاک سپرده می شود و امکان انتقال جنازه از شهری به شهر دیگر وجود ندارد.

کولیوند؛ رییس جمعیت هلال احمر کشور که همراه هیات پزشکی حج در منا حضور دارد؛ در ادامه گفت وگو با اتاق زندگانی؛ شرایط بیماران ایرانی که در بیمارستان های عربستان و مراکز درمانی ایرانی در این کشور؛ بستری هستند را مناسب ارزیابی کرد و گفت: درحال حاضر حدود 26 زایر ایرانی در این بیمارستان ها بستری هستند؛ که با همراهی پزشکان سومین رمی جمرات خود را امروز؛ سه شنبه (29 خردادماه) انجام می دهند و به مکه بازخواهند گشت.

کولیوند بیان کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت با توجه به هماهنگی هایی که با بهداشت و درمان و هلال احمر عربستان داشته؛ کار خود را در حج امسال خوب انجام داده و تجهیزات و امکانات خوبی را از مراکز درمانی عربستان در اختیار گرفته است.

233236

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش شمار فوتی های ایران در حج/ پیکرها در عربستان می مانند؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش شمار فوتی های ایران در حج/ پیکرها در عربستان می مانند؟"، کلیک کنید.